2014-12-28, 00:31
Medlem
Tilteds avatar
Alliansen har precis sålt ut 10% av sina röster så det finns inte en chans att de blir största block 2018. Förstår inte alls hur de resonerar faktiskt. Men de kanske bara vill säkra upp sina egna löner 4 år till?

Diamarka har redan nästa t-shirt klar -

M = KOMMUNISTER
Citera
2014-12-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Din känsla för att tolka politisk tillhörighet i text är tydligen obefintlig.
Nej inte alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det är väldigt tydligt att det är moderater som skriver på Facebooksidan.
Ja några är det säkert men annars är det nog mest f.d. moderater som nu röstat SD sedan en tid tillbaka och de vanliga SD-gråterskorna under en mängd alias.
Citera
2014-12-28, 00:32
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det inte moderaterna, främst för ekonomisk brottslighet och mened?

Jag vet ärligt talat inte. Jag vet bara att det är skrämmande många politiker - i alla partier - som är dömda för något brott. Skrämmande många i de partier som anklagar SD för att vara särskilt brottsbelastat. Jag tror SD har städat upp mycket mer än övriga partier.

Min poäng är att SDs historia bara är ett svepskäl för de andra partierna att slippa diskutera problemen med t.ex. invandrarrelaterad brottslighet och massinvandringens kostnader. Man vill helt enkelt slippa diskutera skiten, så då pratar man hellre om att det fanns några nassar som stod och heilade på SDs torgmöten för tjugofem år sedan.

Det är knappast så att de andra partierna är mer rumsrena.

Tvärtom.
Citera
2014-12-28, 00:32
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Livets hårda skola slutar ju inte med gymnasiet. Det finns mycket lärdom att inhämta senare i livet, skolbänken är inte allt.

Du har helt rätt, om man skall arbeta som svetsare.
Skall man vara statsminister kanske det krävs lite mer.
Dessutom säger det en hel del om hans personlighet när han väljer att hoppa av studier för att andas in lite svetsrök, han har nog svetsat mycket zinkplåt den gubben...
Citera
2014-12-28, 00:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det där måste väl reuters ha fått om bakfoten? Om S blir större än alliansen så är det självklart S som styr.

Jag hoppas att de har fått det om bakfoten. Annars är detta de mest maktkåta politikerna jag någonsin har sett om man är villig till att göra en sådan deal.
Citera
2014-12-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja skulle inte förvåna mig om han röstar SD trots hans bakgrund. Sen är det ju ganska uppenbart att besvikelsen inom SD är enorm efter detta monumentala fiasko för strängen som spändes i ett sanslöst ögonblick av övermod inte bara brast utan hela partiet. mattias Karlsson borde kanske hållt sig till nätpokern. Hans IRL spel gick ju minst sagt riktigt illa för SD men toppen för oss som tror på demokrati sprungen ur verkligheten inte från Tomte och Troll sägner.
Det är helt orimligt att tro att SD skulle ha något genomslag av sin invandringspolitik den här mandatperioden. Det bästa som kan hända för SD är att de får ett sådant genomslag nästa mandatperiod. Något sådant är dock också orimligt utan ett kraftigt ökad stöd och en allians som backar rejält och får panik samt inser att det enda sättet att få regera är ett samarbete med SD. Det känns som att SD i alla fall hittills är på god väg mot ett sådant valresutat speciellt efter senaste tidens händelser.
Citera
2014-12-28, 00:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ja som det sagt är nog runt 10 procent seriösa resten SD gråterskor varav flera med flertalet alias kn tänka mig att vissa minderåriga icke röstberättigade kidnappat sina föräldrars konton för att gråta och gnälla.

Ha ha, ja vi säger så din foliehatt. Vi får se i nästa OU hur mycket M och alliansen kört i diket här.
Citera
2014-12-28, 00:35
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Förnyelse? Ja du får gärna utveckla den tanken. Vad skulle det innebära rent konkret? Det verkar ju knappast som att någon förutom SD har konkreta förslag. Hur gör vi med bostadsbristen? Arbetslösheten? Utanförskapet? Motsättningarna?
Partierna måste enskilt få sätta sig ner och analysera det som hänt och händer. Därefter måste dom utifrån sina ideologiska ståndpunkter utveckla förslag för hur Sverige ska bli bättre. KD har redan lagt fram 3 konkreta förslag som rör integration, min förhoppning är att Alliansen fortsätter på den riktningen och vinner stöd av svenska folket. Skulle man misslyckas så kommer sannolikt ditt SD att vinna, blir win-win för dig med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vad är det de har "runtomkring sig", menar du?
Det sitter ju dömda mördare, pedofiler, kvinnomisshandlare, antisemiter och rasister i de andra partierna. Kommunister, islamister. Det var någon kvinnlig riksdagskandidat för MP som hade torterat sin egen dotter innan valet 2014. Det finns islamister i både Moderaterna och Socialdemokraterna som tycker det är rätt att slå kvinnor och vill införa sharialagar i landet. Sossarnas historia består av tvångssterilisering och rasbiologi. Vänsterpartiets historia bestod av, och består fortfarande av, kommunism och politiskt våld.
SD hade en svans av nassar omkring sig under tidigt 90-tal, och Ekeroth höll i ett järnrör för flera år sedan för att försvara sig mot en aggressiv kriminellt belastad invandrare.
Vad är problemet?
Det finns idioter i alla partier, utan tvekan. Problemet för SD är den mediala bilden som dom nu har fått och som inte andra partier har, trots sina egna idioter. Skulle Alliansen vilja ha makten, så skulle man enkelt kunna göra upp med SD om invandringen och få majoritet. Problemet med det är att Alliansen skulle nog förlora fler väljare än dom skulle lyckas locka, och i slutändan ändå förlora makten. Därför kör man nu på en uppgörelse med dom rödgröna och låter förnyelse ta plats. Vad detta leder till återstår att se, förhoppningsvis kan Alliansen finna en politik som ger ett majoritetsstöd eller åtminstone kan styra med SDs aktiva stöd.
Citera
2014-12-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Det är helt orimligt att tro att SD skulle ha något genomslag av sin invandringspolitik den här mandatperioden.
Finns SD ens kvar nästa val? Jag tror inte det iaf inte med något större väljarstöd. SD har mött sitt Waterloo!
Citera
2014-12-28, 00:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
V är inte extrema. Deras hjärtefråga att stoppa vinster i välfärden har ett brett stöd
i landet

När man förnekar minoritetsgruppernas existens som Jonas Sjöstedt hade gjort när han sa att "samer är svenskar" kallar jag för ett extremistiskt förhållningssätt till minoritetsgrupper. Om någonting är fascistiskt så är Jonas Sjöstedts uttalande det.
Citera
2014-12-28, 00:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Lägger upp en dump av Moderaternas facebook INNAN den började censureras

http://imgur.com/YPySFkz
Detta måste fler se. Sjukt många missnöjda moderater. Välkomna till SD.
Citera
2014-12-28, 00:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja som det sagt är nog runt 10 procent seriösa resten SD gråterskor varav flera med flertalet alias kn tänka mig att vissa minderåriga icke röstberättigade kidnappat sina föräldrars konton för att gråta och gnälla.
Fria Tider verkar inte hålla med dig riktigt... men det kanske du inte bryr dig om antar jag.
http://www.friatider.se/upprorsst-mning-i-m-efter-r-dgr-n-kartellbildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in