2014-12-28, 00:09
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Vart fick du siffran 300.000 invandrare/år ifrån? Spritflaskans botten?

Asylinvandrare + anhöriginvandrare. Vi importerar 100 000 asylinvandrare och dubbelt så många anhöriginvandrare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Inte det minsta förvånande det som hände idag. Givetvis ville inte något av blocken ha nyval - det enda som skulle hända var att SD eventuellt skulle få fler mandat. Samt att något parti eventuellt skulle riskera att åka ur riksdagen. En risk, som även om den är liten, man givetvis inte vill ta.

Nu har jag läst långt ifrån hela tråden men lite till och från. Jag märker att SD hatarna ser detta som en vinst, och några av SD sympatisörerna också ser det som en förlust. Detta är givetvis helt inkorrekt uppfattat. Regeringen och alliansen gjorde det som var nödvändigt, helt enkelt.

Jag tror inte att Karlsson är så förvånad som han låtsas vara i medierna. Långsiktigt så var detta det bästa som kunde hända för SD. Ja, egentligen var det win-win att fälla regeringen helt oavsett, för SD. Nu förlorar antagligen de båda blocken lite sympatisörer, politik handlar trots allt mycket om att ha konflikter. Hade det blivit nyval så hade man vunnit på det också.
Inte mycket har förändrats, helt enkelt.
Så är det. Om folk bara kunde lära sig att tänka lite längre än näsan räcker. Typ ett par år framåt
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Så kan det vara. Men då gör svenska folket en avvägning, man håller hellre fast vid dagens invandringspolitik än att ge sitt aktiva stöd för SD. Kan själv ha synpunkter på den tidigare förda politiken, men jag låter faktiskt hellre Löfven få makten i 4 år än att börja stödja ett parti som representeras av sådana som Söder och Ekeroth.

Man borde samtala med alla partier. Problemet är att SD har en hel del runtomkring sig som gör att ingen vill samarbeta med dom. Är det helt rätt? Nej. Är det förståeligt? Ja. Skulle SD inte ha sin historia, sina skandaler osv. Så skulle dom med all sannolikhet ha fått ingå i Alliansen. Det som samtliga 7 partierna gör är ett politiskt spel, men det är inte odemokratiskt.

Vad säger du om den revolutionera fronten vars medlemmar ofta är med i Vänsterpartiet? Trots det samarbetar regeringen med vänsterpartiet.
Citera
2014-12-28, 00:10
Medlem
dabros avatar
Herregud vilken vinst för demokratin! Trodde jag aldrig Lite glad man blev idag
Citera
2014-12-28, 00:10
Medlem
Schlokiss avatar
Lars Forssell var i och för sig en jävla kommunist, men han var rätt på det när det gäller betydelsen av ord, eller ordens betydelse om man så vill - behovet av rätt ord till rätt objekt. Det lät han komma fram i den här dikten:

Tänk er kaptenen
på en galeas, en hukarejakt,
en skonare, en brigantin,
en fregatt, en korvett, en snau
med molnet av segelduk över sig:
gaffel- och bomsegel,
toppsegel, stagsegel,
skothorn, fallhorn, halshor

När det blåser till storm
kan han väl inte bara peka
med handen
och ropa: Ta ner dom där!
Det skulle se ut.

Snickaren har en låda med fackord
Muraren sina
och den som skall styra en stat
kan väl inte bara gasta i stormen:
Dom där sitter fel! Reva dom där!

Jag måste använda ord
när jag talar till er
Ni måste lära er ord.

I det formlösa kaos som nu är på väg att utbryta i svensk politik finns det ett behov av ett samlande ord för partierna som är skyldiga till decemberöverenskommelsen. Som en fortsättning till att jag en gång införde arbetsnamnet Frigolit på det ena av (mp):s avloppsrör, vill jag nu lansera ordet sexpacket för kollektivet av partier (s), (mp), (fp), (c), (kd) och (m).

På det sättet kan vi peka ut dem med semantisk precision under kommande diskussioner.
Citera
2014-12-28, 00:11
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Man kunde se det på deras ansiktsuttryck på dagens presskonferens att de hade gjort något som de ångrar djupt.

Och den interna syndabocken i toppen kommer att bli Göran Hägglund som var den som drog igång samtalet med sossetanten till finansminister och sedan övertalade de andra.
Han får sitta 3,5år till med fetlön men sedan åker han och hans pajasparti ut med buller och bång.
Citera
2014-12-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är det faktiskt inte retoriken känns igen. SD-gråterskor som förövrigt är extremt överrepresenterade på nätet. Ni kan inte ha mycket fritid alls bundna till nätet och 4564 forum. Nätnötter.
Kommunisterna såg fascister i varje individ som inte höll med dem, nazisterna såg bolsjeviker eller judar, medan ni ser SD:are. Det fördummande logiken är densamma, om någon inte håller med er måste denne per automatik varit det värsta ni kan tänka er: en SD:ARE!
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Vad säger du om den revolutionera fronten vars medlemmar ofta är med i Vänsterpartiet? Trots det samarbetar regeringen med vänsterpartiet.

Undrar vad RF tycker om att V stöder en regering som (åtminstone tillfälligt) har ne Alliansbudget?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Finns det någon namninsamling som är öppen där svenska folket kan kräva Löfvens avgång??

Det är enda möjligheten för folket att göra sina röster hörda.
Citera
Medlem
Flufffens avatar
En härlig kommentar från en dedikerad moderat, från fejjan.

Citat:
Maria Westerberg Född Winbladh

Ja men vad omogna ni är som är på denna sidan och tjafsar !språka då för era egna partier lägg er energi på rätt parti !Jag har röstat Moderat i 45 ¨år och tänker inte svika .

Jag står stark !och vad gör du på denna sidan ? fiskar röster för Löven ? då tycker jag att du ska söka dig till rätt sida .

Trots att moderaterna precis bajsat i munnen på alla sina väljare så finns det faktiskt de som väljer att stanna kvar. En politikers våta dröm.
Citera
2014-12-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Struntprat. Det är folk som skriver med sina riktiga namn på Facebook, vilket inte brukar vara kännetecknet för SD-debattörer... Dessutom är vokabuläret inte typiskt SD.

Nej, det här är till 90 % moderater och övriga allianssympatisörer som formligen vräker ut sin besvikelse. Den saken är helt klar.

Nej det är inte 90% moderater som gråter ut. Snarare 90% SD-gråtare troligen under ett flertal alias som vanligt.
Citera
2014-12-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är det faktiskt inte retoriken känns igen. SD-gråterskor som förövrigt är extremt överrepresenterade på nätet. Ni kan inte ha mycket fritid alls bundna till nätet och 4564 forum. Nätnötter.
Varför skulle det gå en knivskarp gräns mellan SD-väljares retorik och moderatväljares? SD tog 350.000 väljare från alliansen i valet 2014, huvudsakligen från M. Tror du att samtliga av dessa 350.000 ena dagen gick runt och sa "vi ska värna om den svenska öppenheten och vara stolta över vår generösa asylpolitik" till att nästa dag skrika "ut med packet?"

Du får nog hantera din förnekelse på något mer rationellt sätt än att gömma dig under en foliehatt. Det är inte en konspiration av "SD-gråterskor" som hänger på allianspartiernas facebooksidor. Även Ulf Adelsohn, f.d. M-ledare, har sågat uppgörelsen och hans inlägg låter ungefär likadant som kommentarerna. Är han också en SD-gråterska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in