SD har inte rövknullat sina väljare. Det fanns en stark vilja bland gräsrötterna att fälla budgeten och tvinga bort Löfven och framförallt MP eller tvinga fram ett nyval. Att regeringen skulle sitta kvar med stöd av alliansen tror jag inte ens SD hade hoppats på. SD kommer spela enda oppositionskortet hårt närmsta åren. Många väljare som är besvikna på alliansen kommer troligen gå till SD. Vad ska man kalla alliansen nu...expeditionsopposition...
Man röstar inte på en budget eller agenda för ÖKAD invandring när man går till val med en agenda för en 90% minskning av invandringen. Men som sagt, SD väljare har lite svårt med att inse det.
Men fy, alltså jag ser framför mig 7 år av ytterligare medialjug, någon form av diktatur är det men vad? Redan första timmarna presenterades en undersökning som kom fram till att befolkningen var helnöjda med att det inte blev något extraval.
Det känns som diktatur, luktar diktatur, smakar diktatur, men är det inte, vad är det?
Fick den frågan från en god vän till mig som är sosse. Han är i 60 års åldern och har röstat S i "hela sitt liv". Då frågade jag honom varför han inte bildade ett parti som var som S men som inte varit direkt ansvarigt för tvångssteriliseringar av romer fram till 1976.
Och vad är fel med tvångssterilisering av folk som inte kan försörja sina barn? Respekt till S för att de gjorde någonting som man kommer att vara tvungen att göra längre fram när man inser att fattiga människor enbart är parasiter.
Fast man behöver ju inte legitimera sig som moderat, så det är nog snarare sd-väljare som låtsas att de röstade m i förra valet (och inte i förrförra, vilket är mer troligt).
Som jag förstår det så är det mkt etablerade moderater som gör samma sak nu, och kritiserar sitt partis ledare. Moderaterna och sossarna är ärkefiender, tror du på allvar att man tänker acceptera att man säljer sig så som man nu har gjort. En moderat är en moderat, och när partiet börjar agera som stödparti för sossarna så går det för långt.