2014-12-27, 19:14
Medlem
Mr Bs avatar
Ingen i SD är gråtfärdiga, tvärtom förväntade sig många detta, man var bara inte säker om alliansen skulle sälja ut sitt rövhål till vänstern, självklart kommer SD spela på kortet som enda oppositionsparti och åtnjuta alla de nya röster som demokraturen har skänkt SD.
Jag ser SD bara som vinnare i detta, tilläggas ska göras att jag tror inte 6 klövern kommer att lyckas samarbeta något vidare.
Det är bara skönt att alla korten läggs på bordet.
Citera
2014-12-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snarare tragikomiskt eftersom väldigt många av de M-negativa kommentarerna kommer från gråtfärdiga SD-skallar som sett sitt parti bli avpolletterat

En hel del moderata kommunalpolitiker samt valarbetare faktiskt, redan bland de 10 första kommentarerna på den bilden
Citera
2014-12-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Det som händer om SD får 35% är att 65% som blir över kommer fördelas lite annorlunda, om MP har 7% så kommer de ha 14% i praktiken. SDs 35% blir däremot 0!!

Så du tror att om SD får 35% så kommer 7-klövern bara rycka på axlarna och säga "Jahopp ..."

Du tror inte de är de minsta oroliga vad som händer valet därpå?

Och du tror inte att spänningarna inom 7-klövern ökar med ett 35% SD?

Okej ...
Citera
2014-12-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ni främlingsfientliga anklagar alltid de humanitära krafterna för att vara naiva.. men vem är det som är naiv eghentligen..

Alla utan SD är främlingsfientliga ochg ghör allt för att inte gå SD tillmötes, inghet av partierna kommer styra med hjälp av SD.
Det som händer om SD får 35% är att 65% som blir över kommer fördelas lite annorlunda, om MP har 7% så kommer de ha 14% i praktiken. SDs 35% blir däremot 0!!

Idag förlorarade ni rasister
Du skrev fel ovan, du menade de diktatoriska krafterna. För övrigt är det ett löjligt resonemang. I så fall är (vilket stämmer på politiker och media men inte röstare) invandringspolitiken viktigare än precis alla andra frågor sammantaget. För hur länge tror du man kan upprätthålla denna charad? Du vet svaret, men du vill inte tänka längre än näsan räcker,
Citera
2014-12-27, 19:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast man behöver ju inte legitimera sig som moderat, så det är nog snarare sd-väljare som låtsas att de röstade m i förra valet (och inte i förrförra, vilket är mer troligt).
Ja, alla väljare har fått masspsykos och låtsas vara moderater som blivit SDare
Citera
2014-12-27, 19:17
Medlem
SD är nu den enda oppositionen i riksdagen.
Citera
Medlem
Ullenobehags avatar
Citat:
Ni främlingsfientliga anklagar alltid de humanitära krafterna för att vara naiva.. men vem är det som är naiv eghentligen..

Alla utan SD är främlingsfientliga ochg ghör allt för att inte gå SD tillmötes, inghet av partierna kommer styra med hjälp av SD.

Idag förlorarade ni rasister

Förlorade? Det är ju 7 partier mot 1 nu? SD lär få minst 25% 2018... Och då kan du suga en feting
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Ja. Och de fyras gäng har skrivit på att de i sådana fall går på en piss och återkommer efter omröstningen. Läs avtalet, det finns i tråden.

Jag har läst det, men jag ville ha klargörande om det var korkat som jag trodde att det var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Till skillnad från vissa här är jag varken fascist-rasist eller nazist utan humanist. Dock så ser jag stora bekymmer framför mig i den värld jag lever i och Sverige är en del av den världen tro det eller ej. Bekymret med SD och de partier som kallar sig Sverigepartier är att de är enfrågepartier och med tydliga rasistiska förtecken som inget har att tillföra mer än oreda och hat.
Återigen vi skall tillsammans utan dessa partier eller grupperingar göra det bästa vi kan för både de som är i behov av hjälp och de invandrare som redan finns här. Hur det skall gå till tillhör en annan tråd men det görs bäst utan "hjälp" från Invandrarfientliga partier.
Du är inte humanist, bespara oss dina hycklande och gråtmilda floskler. Eller hur många gånger har du själv varit nere i katastrofområdet på egen bekostnad? Hur många invandrare har du boende gratis hemma hos dig?
Citera
2014-12-27, 19:18
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Jag är varken kunglig eller en företrädare för SD så du behöver inte kalla mig ni..

SD var tydlig, den budget som bäst träffar deras politik kommer de rösta för, det är vad man som väljare kan förvänta sig att ens företrädare gör.

Det ska bli kul att se hur alliansens väljare ser på saken om S blir största block 2018..
Då ska deras företrädare alltså sitta och titta på när det blir en vänsterbudget som egentligen saknar stöd men på grund av att deras företrädare sitter och håller käft och tittar på får minoriteten styra. Snacka om att deras röster är helt värdelös, de kommer ju inte få genomslag eller påverka ett skit i svensk politik. SD däremot visar att de tar tillvara de mandat som de får och försöker få så mycket genomslagskraft som möjligt blir helt plötsligt ett bättre alternativ. Mycket bättre alternativ än att rösta på floskeltombolan som mer liknar en död fisk som flyter med strömmen än någonting livskraftigt. Alliansen har precis börjat gräva sin grav, 2018 får vi kvittot..

Jasså..har du ens läst budgetförslagen? Regeringens budget låg bra mycket närmare SDs egna än Alliansens. Ändå rövknullar man sina väljare med att rösta på en budget som förespråkar ÖKAD invandring. Hur fan ni inavlade sektmedlemmar än vänder och vrider på det så är det eran partiledning som ljugit mest.
Citera
2014-12-27, 19:18
Medlem
Komiskt hur upprörda SD:are är och majoriteten av er verkar inte ens veta vad en diktatur är till att börja med.

Blir det mer demokratiskt om SD med sin ynka 13% från styra och ställa hur de vill, medan den stora majoriteten av oss som inte vill bo i ett land med sådan politik ska få lida?
Citera
2014-12-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Jasså..har du ens läst budgetförslagen? Regeringens budget låg bra mycket närmare SDs egna än Alliansens. Ändå rövknullar man sina väljare med att rösta på en budget som förespråkar ÖKAD invandring. Hur fan ni inavlade sektmedlemmar än vänder och vrider på det så är det eran partiledning som ljugit mest.
Båda hade lagt lika mycket på invandringspolitiken så det var av andra skäl, skatter och annat, inklusive taktiska, som avgjorde röstandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in