2014-12-27, 17:03
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Det här är bara början på något stort är min känsla. De närmaste åren blir intressanta nu när sjuklövern (ja jag räknar även v) har visat sig vara beredde på att kompromissa om i princip allting för att hindra sd. Jag vågar inte ens utesluta möjligheten att sd som parti kriminaliseras. Fn-konventionen 4a ger stöd till att förbjuda rasistiska organisationer och vem ska bestämma om sd är rasistiska eller inte? Inte kommer det vara upp till dem själva iaf.
Vi har sett hur politiker i Grekland blivit fängslade, Åkesson och Karlsson på tur?

Grekland är ju dock väldigt illa ute ekonomiskt. Sverige är på väg ditåt pga invandringen men det tar nog 5-10 år iaf. Så länge folk kan köpa kebabpizza, titta på Netflix, och resa till Thailand 2 ggr om året kommer inte mycket att hända.
Citera
2014-12-27, 17:04
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man kan fortfarande rösta på motioner i princip dagligen i riksdagen.

Ja, men det kommer inte hjälpa SD speciellt mycket. Dom kommer inte få möjligheten att fälla det dom tycker är viktigast.
Citera
2014-12-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Bra att det löst sig må jag säga. Nu kan politikerna helt enkelt gå vidare och fokusera på sitt arbete. SD var som en böld som satt ett litet tag men som äntligen sprack nu.
Tror du ärligt att det är så enkelt? Alla motsättningar bara försvann? Du kan väl ändå inte vara så korkad? Eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men nu när vänstern och borgarna samarbetar är deras partifärg lila nu då?

Deras partifärger är regnbågens färger. Tänk att leva harmoni i ett ljuvligt homosamhälle med en massa blandraser.
Citera
Medlem
bollen_1s avatar
Folk får sitta och tyck vad f-n de vill. Men såhär ser fakta ut:

http://status.st/

Ta en titt på den 6:e kurvan. Den lär accelerera mer nedåt nu.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför skickar SD fram Björn Söder att kommentera i Studio Ett? Hur smart är det?

Vore det inte en miljon gånger bättre att ha Mattias Karlsson? Är det ett krav från SR för att ha med SD i programmet överhuvudtaget?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Syek
Vad händer i nästa val? Sverigedemokraterna kommer ju bli hur stora som helst
Ja, dem har verkligen visats vara slagkraftiga...
Citera
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Efter att ha tagit några minuter till att kolla hur diskussionerna ser ut på de olika partiernas Facebook-sidor kan jag konstatera att i princip alla utom MP:s väljare är väldigt arga över decemberuppgörelsen.

Framförallt Allians-väljarna verkar vara fullständigt rasande och många pratar om att de ska rösta SD eller blankt som protest 2018.

Så om det kommit NÅGOT positivt ur den här farsen så är det väl att folket är upprört över politikernas agerande och att det förhoppningsvis kommer visa sig i valresultatet 2018.
Citera
2014-12-27, 17:06
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tror du ärligt att det är så enkelt? Alla motsättningar bara försvann? Du kan väl ändå inte vara så korkad? Eller?

Nej det är självklart inte så enkelt, men jag tror inte att något parti kommer att göra det lätt för SD. Oj, du var snabb på att försvara dig.
Citera
2014-12-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Av den anledningen att SD behöver 50% av rösterna för att kunna påverka efter dagens överenskommelse. De andra partierna samarbetar ju med varandra. För SD däremot finns inga sådana möjligheter. Deras väljare kommer att tröttna på att vänta på förändringar som aldrig kommer och tids nog svika. Att marginalisera SD tillräckligt för att svälta ut dem är hela idéen med decemberöverenskommelsen och jag tror faktiskt att det kommer att gå vägen.
Snicksnack. När SD är större än det största borgerliga partiet finns det förmodligen många borgare som kommer börja vrida och vända på sig av oro och det slut leder det till förändring. Gissningsvis kommer väljarflykten öka och om vi nu får ett val 2018, kommer detta att leda till att SD blir större än M skulle jag gissa. Förutsatt att vänstern klarar sig så länge...
Senast redigerad av Platin 2014-12-27 kl. 17:12.
Citera
2014-12-27, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Ja det är så enkelt. Nu slipper man oroa sig för att inte få igenom sin budget och annat. Inga skinnskallar kan sätta stopp för det nu.

Vidare har man nått vissa överenskommelser blocken emellan. Visionen är tydlig för bägge blocken; mindre inflytande för rasisterna
Senast redigerad av Kalambolle 2014-12-27 kl. 17:11.
Citera
2014-12-27, 17:08
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swinggail
Exakt. Varför pratade SD så mycket om invandringspolitik? Hade de låtit bli det hade de kanske haft en chans.

Antar de lärt sig läxan nu.

De har nog lärt sig läxan, men försent nu.
Decemberuppgörelsen gör så att SD inte kommer få ngt inflytande ever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in