2014-12-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
SD är ett enfrågeparti lika mycket som SocialAlliansen är ett enfrågeparti. Den ena är mot, den andre är för. Både är beredda att göra allt för att få igenom sin ståndpunkt.

SD är emot en sak, övriga partier är för och emot massa saker...
Citera
2014-12-27, 13:44
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
SD blev tydligen överrumplade och upprörda över att Löwen svarade med samma taktik som SD själva har gjort tidigare. Den misstroendeförklaring som SD nu meddelat att man lämnar in kommer inte att ha någon effekt förutom som en markering för det egna entouraget.
Nej. Eftersom det, om alliansen röstar för en S, Mp minoritetsregering i en misstroendevotering så förtydligar man ytterligare att en röst på alliansen är en möjlig röst på Mp eller S.
Det kommer reta upp M-väljare oavsett dina analyser.
Citera
2014-12-27, 13:45
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Det var i november som S-ledaren Stefan Löfven bjöd in Centern och Folkpartiet till samarbete efter valet.

– Vi vill bryta upp blockpolitiken, den är fördummande och ger Sverigedemokraterna den vågmästarroll de vill ha, motiverade Löfven sitt frieri.

Men både Annie Lööf och FP-ledaren Jan Björklund avfärdade honom i närmast hånfulla ordalag.

– Jag äter hellre upp min högra sko, svarade Annie Lööf.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/lokala-centerpolitiker-gar-emot-annie-loof/

Lögnare, lögnare och åter lögnare hela SocialAlliansen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Nej. Eftersom det, om alliansen röstar för en S, Mp minoritetsregering i en misstroendevotering så förtydligar man ytterligare att en röst på alliansen är en möjlig röst på Mp eller S.
Det kommer reta upp M-väljare oavsett dina analyser.

Man kommer inte att rösta för någonting, man kommer att lägga ner sina röster. Enorm skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
över natten gick Sverige från en sofistikerad diktatur till en flagrant diktatur.

Precis, att låta 13% diktera villkoren är det mest demokratiska man kan göra!
Citera
2014-12-27, 13:46
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
SD är emot en sak, övriga partier är för och emot massa saker...

När det kommer till kritan är SocialAlliansen benägna att offra allt för massinvandringen. När det kommer till kritan är SD beredda att kompromissa med hela sin politik för att få igenom en minskad invandring.
Citera
2014-12-27, 13:47
Medlem
Härligt!

Då blir det inget nyval och Sverigedemokraterna är för all överskådlig framtid utestängd från svensk politik just eftersom alla andra partier (röd-gröna och alliansen) nu äntligen förstått och öppnat upp möjligheter för fortsatta överenskommelser och samarbete partierna emellan.

Likaså ska agen ändras så att Sverigedemokraterna eller något annat parti aldrig kan fälla en budget av en styrande regering.

Tack och Hej Sverigedemokraterna!
Citera
2014-12-27, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Moderatväljarna anser sig i stort bestulna på din röst och att AKB sålt/skänkt den till S/MP. De hade hellre sett att de stridit för sin politik, den de gick till val på.

Hur många moderatväljare exakt? De som hörs mest eller majoriteten?
Citera
2014-12-27, 13:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Man kommer inte att rösta för någonting, man kommer att lägga ner sina röster. Enorm skillnad.

Det kommer inte att bli någon skillnad alls i väljarnas ögon. En "opposition" som lägger ner sina röster i alla viktiga frågor kommer - helt korrekt - att uppfattas som en del av regeringsunderlaget.

Då hade det varit bättre för alliansen att ingå i en bred regeringskoalition. Men Löfven ville nog inte släppa in dem.
Citera
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
jag är varken för eller emot dagens invandringspolitik men skulle aldrig sälja mitt land och min stolthet för en jävla fråga.

Hur kan du inte ha en åsikt om en fråga som kostar netto ca 75 miljarder kronor/år(enl regeringens utredning av år 2009) och som käkar upp satsningar på välfärden. Det är ju frågan som allt handlar om och som politiken kommer att kretsa kring under överskådlig tid. Du är ju helt offside i diskussionen om du inte har någon uppfattning, varför skriver du överhuvudtaget i denna tråd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
När det kommer till kritan är SocialAlliansen benägna att offra allt för massinvandringen. När det kommer till kritan är SD beredda att kompromissa med hela sin politike för att få igenom en minskad invandring.

Offra vadå? Chansen att faktiskt styra sverigen och inte låta ett parti med 13% sänka sverige totalt så länge man inte går med på deras krav?
Citera
2014-12-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
MEN HUR KAN SD VARA VINNARE ???!??!?!??!?
Ingen vill ju sammarbeta med SD och SD kan inte regera ensam!

Jag får verkligen inte ihop det.

SD må få fler väljare men dom kan ju inte få in sin politik då dom inte har någon att sammarbeta med, håller du med där ?

jag är varken för eller emot dagens invandringspolitik men skulle aldrig sälja mitt land och min stolthet för en jävla fråga.

För att de är det enda partiet som växer, medans övriga sjunker.

Nu när de andra går ihop, så hamnar partiet i en situation där de utmåla sig själva som ensam opposition, vilket kommer ge SD en extra skjuts.

Tittar du på valresultatet så finns bara en segrare och det är SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in