2014-12-27, 13:26
Medlem
Tror mer på skendemokrati. Visst får vi rösta i Sverige en gång vart fjärde år. MEN, röstar svensken fel kan politikerna ingripa mot folkets svaga sinne. Demokrati med förmyndarskap.
Citera
2014-12-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hur menar du nu? Är det bara invandrare som tar hand om de äldre?
Och samtidigt blir inte invandrare äldre?
Citera
2014-12-27, 13:27
Medlem
wilts avatar
Vet inte varför någon är förvånad. Det är ju så här Sverige fungerar i alla samhällsskikt. Svenskar är falska och oärliga som bara ser efter sina egna. Svågerpolitik i sitt esse.

Sprungit på detta många gånger i arbetslivet. Inkompetenta nollor glider förbi en på sina räkmackor i rasande fart. Kompetens, prestation och utbildningsnivå betyder mindre än familjeband och/eller vänskapsband. Det är bättre att slicka röv och ha samma åsikter om allt än att prestera och styra upp.

En stor del av politikerna och befolkningen vill ha det så här för egen vinnings skull. Själv tycker jag att det är ett riktigt smutsigt och äckligt beteende. Incestuöst på sitt sätt och ofördelaktigt för folk som gillar att prestera.

Jag sade redan för en månad sedan att det inte blir något omval. Självklart för mig att betongrövarna skulle stänga in sig i ett rum och mygla fram någonting. Det är så Sverige funkar.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Det enda Alliansen och sittande regering säger är att man skiter fullständigt i sina väljare och det enda de bryr sig om är att ha makt. Om de inte kan styra över den så kan de i alla fall sitta i riksdagen, rulla tummar och håva in pengar.

Alliansen tar nu semester i 3 år och låter S, V och MP göra vad de vill. Alliansen skiter fullständigt i sina väljare och nu visar de det tydligt.
Citera
Bannlyst
Opinionssiffrorna visade att SD skulle växa vid ett nyval därav blåser nu Löfven av nyvalet. Den stora anledningen till att han utlyste ett nyval var nog just detta att se åt vilket håll opinionen gick och så kunde han påvisa detta för alliansen och då ha ett starkare förhandlingsläge.

Löfven styr nu Sverige som den fackpamp han i grund och botten han är .
Citera
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Det kommer inte finnas läge för SD att göra detta eftersom Alliansen kommer att släppa fram löfvets budget, större överenskommelser står och man förhandlar om mindre frågor. SD förlorar mer eller mindre sin vågmästarroll och blir helt isolerat.

om vi talar realiteter så undrar jag var underlaget för att SL har störst stöd som statsministerkandidat kommer ifrån, den enda omröstning vi har haft visade ju att riksdagen inte stöder sittande statsminister. Varför, och framför allt hur, räknas v:s passiva stöd in till SL, men om sd ger AKB sitt stöd räknas det inte in? Ska vi göra det till lag att sverige styrs utifrån opinion och hemliga handskakningar eller ska det finnas ngn form av omröstning?

Jag antar att det är sd vill göra genom en misstroendeförklaring, antingen visar 6-packet att de har en gemensam statsministerkandidat (SL) eller så tar AKB rodret enligt den majoritet som då finns i riksdagen.

Citat:
Inte direkt gemensam, det är fortfarande en rödgrön budget, Alliansen väljer bara att släppa fram den i uppgörelsen. Om valresultatet 2018 skulle göra satt Alliansen blev större än dom rödgröna så skulle dom rödgröna göra samma sak tillsammans.

att välja att "bara släppa fram den" när man kan få igenom sin egen budget istället, jag ser det
som att vi i framtiden kommer att ha två budgetar från samma parti att rösta om.

Citat:
Energipolitiken är öppen för samarbete och samtal. Det är dock bara MP som vill stänga reaktorer, så det kommer nog inte att ske.

Jo, men det är ju det jag menar. Mp sitter i en regering som ska bygga motorvägar, bevara eller bygga ut kärnkraften, rusta upp försvaret, ökad uranbrytning etc. Varför ska man då rösta på dem? Borde de inte, när ingenting av deras miljöpolitik genomförs, avgå?

Antingen är det så att det räknas som en gemensam budget (s+mp+allians) och då gör det liten skillnad vad du röstar på, du kommer alltid ge de övriga fem partierna i 6-packet inflytande trots att du debatterar emot dem i valrörelsen. Eller så ses det som två olika budgetar och då betyder det att mp kommer att släppa igenom alliansens budget OAVSETT hur den ser ut. En röst på mp är en röst på m!
Citera
2014-12-27, 13:28
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och samtidigt blir inte invandrare äldre?

När har jag sagt någonting annat?
Citera
2014-12-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så du tror att SD kommer få över 50% i nästa val ?
Demokratin är precis som det varit länge i Sverige. Inget ensamt parti kan styra sverige, vill du ha makt måste du få sammarbetspartners från andra partier för att få en majoritet.

Sättet som SD jobbar på skapar ju knappast sammarbetspartners.

Vi har idag tre block. RödGrön, Alliansen och SD. SD behöver 50% för att få makt men även då skulle dom inte få regera då inget ensamt parti får styra sverige.

Fattar ni?!?!??! SD måste ha en kompis, kompisar får man inte genom att snacka om judar, invandring och allmänna hot.
50% är vad de kommer att få. Men jag lovar dig att de andra kommer vara byxis redan när de får 25%, och det pga av den här överenskommelsen. Långsiktigt tänkande är de inom 7K uppenbarligen inte kapabla till.
Citera
2014-12-27, 13:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Med tanke på att M nu spottar på sina väljare och tvingar M väljarna att svälja Ms spott gör garanterat att många som inte vill förnedras och går över till SD.

Vi förlorade och låter det andra största blocket regera. Jag känner mig inte spottad på.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
13 procent försökte tvinga fram en restriktiv invandringspolitik. 87 procent har nu smällt dem på fingrarna. Diktatur? Nej, verkligen inte, detta är demokrati. Är demokrati ett idealiskt system? Nej, de 13 procenten lämnas utanför, och det är synd för dem. Men inte synd om dem. Det är skillnad.

Är du dum eller? SD försökte få den dumma, grå massan att inse att dagens invandringstakt är förödande för Sverige - det lyckades inte då det började trixas med regler av de sittande i regeringen. Att det skulle skulle vara de röstberättigade, som är för en lika stollig invandringsvolym som för närvarande, att det skulle vara de som röstat fram ("smällt dem på fingrarna"), detta är ju rena rama nonsens - det är ju de antidemokratiska krafterna inom regeringen som röstat fram detta, utan att dess väljare fått säga sitt i sakfrågan!
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Rimligast vore väl att SD får 13% inflytande istället för 0%.

Med det resonemanget förstår du säkert att du behöver ge inflytande åt alla riksdagspartier motsvarande deras valresultat. Det betyder alltså att V, KD och MP och de övriga också får "inflytande". Hittills har vi dock inte haft den principen i Sverige, men du är beredd att ändra det parlamentariska systemet helt och hållet?
Citera
2014-12-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
När har jag sagt någonting annat?
Och vad blir konsekvensens? Och vad blir konsekvensen ytterligare av att de inte har betalat av sina egna kostnader? Vem får i slutändan betala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in