2014-12-27, 13:18
Medlem
H8erfisternators avatar
Har en otäck känsla av att regeringen inte kommer få igenom ett enda förslag i Riksdagen, eftersom 81% är inte på deras sida
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja SD är ett block idag eftersom inget annat parti vill sammarbeta med dom efter att dom ständer bränner sina egna broar. Men SD kan ju inte regera Sverige själva och ingen vill regera med SD.

Hur är det en vinst för SD? Jag förstår verkligen inte..
Dom kan mycket väl få fler väljare på grund av detta. MEN det kommer inte ge dem mer makt eftersom denna uppgörelse kommer att gälla tom 2022. Mao kommer de inte öppna för samarbete med SD de närmsta 8 åren och därmed kommer SD inte få någon makt oavsett antal röster.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Det här kan SD bara vinna på, det är uppenbart för de flesta väljare att uppgörelsen bara syftar till att stänga ute SD. Demokratin är de facto satt ur spel och de partier som medverkar till detta kommer att straffas av väljarna 2018.
Citera
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyColtrane
Vem svälter ihjäl?

Vad tror du händer när Sverige går i konkurs? När pengarna tar slut? Idag svälter redan många äldre på ålderdomshemmen. Det lär inte bli bättre.
Citera
2014-12-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ge gärna exempel när 7klövern har hotat som SD har gjort. Denna överenskommelse tjänar alla för det handlar om att ta ansvar för styrning av landet.
Adolf Hitler och Stalin tvingades också till saker som gick emot sina samveten, allt för detta "lugn". Omoget tramsargument.
Citera
2014-12-27, 13:20
Medlem
När jag lyssnade på partiledarna så slogs jag av hur j-a formella och tråkiga dom lät.
Anna Kindberg-Batra var värst. Det lät nästan som om dom avvärjt en inkommande
fara av bibliska mått och det svenska folket och landet var nu räddat! Det svenska folk
och land som dom ju annars säger inte finns. Iallafall inte nån kultur. Ett folk och ett
land utan innehåll. Men sanningen är att man var rädda för nyval och att SD skulle kliva
upp över 20 %. Kanske upp mot 30 %. 2018 blir det nog verklighet. Ett Paradise Hotel
för oss Sverigevänner.
Senast redigerad av Discolampan 2014-12-27 kl. 13:22.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Vad tror du händer när Sverige går i konkurs? När pengarna tar slut? Idag svälter redan många äldre på ålderdomshemmen. Det lär inte bli bättre.

Det är otrolig tur att vi har invandrare dock, annars hade det inte funnits någon som tog hand om de äldre. Menar, hellre en dålig äldrevård än ingen.

Sen är vi bland världens rikaste länder så, skulle inte oroa mig,.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ge gärna exempel när 7klövern har hotat som SD har gjort.

Nej det behöver man ju inte göra om man har makten.

Citat:
Denna överenskommelse tjänar alla för det handlar om att ta ansvar för styrning av landet.

Styra landet till förmån för vem/vilka? Fler fattiga? Fler arbetslösa? (och nej, SD skulle inte vara ett bättre alternativ...där är vi överens (?!))

Men det är ju som 2 alkoholister som slåss om vem som ska ta över ratten och köra, eller 2 föräldrar som båda misshandlar sina barn som slåss om vem som bäst tar hand om barnen..
Citera
2014-12-27, 13:21
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb257us
Omm den budget som lades i höstas blir den som gäller, då är V de stora vinnarna. Då har de stått i kulisserna och tittat på men ändå lyckats få igenom det de ville. Jag tror inte det är vad som kommer ske eftersom då har inte allianspartierna fått med sig ett rötet öre. Då är enda möjligheten att tolka denna uppgörelse som en kollektiv ursäkt till Lövén och ett löfte om att inte vara dumma igen. Som V-väljare skulle det glädja mig mycket, men det är helt enkelt för dåligt förhandlat av borgarna för att jag ska tro att det är sant.

Alliansen är inte dumma. Titta bara på Björklunds, Batras och Lööfs miner under dagen. De har svårt att inte le.

Det trista för er V-väljare är att ni saknar parlamentariska alternativ. Risken är nu mycket stor att ert inflytande går upp i rök. Vad gör ni då? Hur ska Sjöstedt agera? Är ni opposition eller är ni symboliskt dödkött på den rödgröna vågen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Det är otrolig tur att vi har invandrare dock, annars hade det inte funnits någon som tog hand om de äldre. Menar, hellre en dålig äldrevård än ingen.

Sen är vi bland världens rikaste länder så, skulle inte oroa mig,.

Det finns arbetslösa svennar.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
OJOJ fram till 2022 kommer minoritetsregeringar helt kunna styra. Alliansen spottar sina väljare i ansiktet och kräver nu att Alliansväljarna även ska svälja loskan. Hur mycket kan Alliansen fortsätta spotta på sina väljare??
Citera
Medlem
envackerblommas avatar
Ett steg mot diktatur. Staten blir mer misstrodd av folket. Som i Ungern o andra öststater under sovjettiden. Folket kommer inte vilja betala skatt till t.ex Kaplans flygresor. Gradvis sjunker vår levnadsstandard. Har redan börjat med kronans jättefall detta år. Oroligheter, terrordåd som svar på statens oförmåga att försörja araber o somalier. IS gör terrordåd har efter lögnen om hatbrott mot moske i Eskilstuna.
Duktigt folk lämnar landet, särskilt de inom vården. Industrin lämnar landet.
Det går utför. Satsa dina pengar på utlandsfonder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in