Citat:
Du glömmer V, dom sitter inte i regeringen men stödjer den och blir då större än Alliansen.nu har jag sett presskonferensen tre gånger och fattar fortfarande inte...
SL börjar med att säga att "den statsministerkandidat som samlar stöd hos en partikonstellation som är större än alla andra tänkbara partikonstellationer, den statsministerkandidaten ska också släppas fram", betyder det att SL är alliansens statsministerkandidat? Alliansen är större än s+mp, varför blir inte AKB statsminister? Eller räknas "stöd" även då från v fast de inte ingår i regering? Isf borde väl sd kunna framföra att AKB är deras statsministerkandidat och vips så måste SL avgå? Rätta mig gärna om jag tänker fel.
SL börjar med att säga att "den statsministerkandidat som samlar stöd hos en partikonstellation som är större än alla andra tänkbara partikonstellationer, den statsministerkandidaten ska också släppas fram", betyder det att SL är alliansens statsministerkandidat? Alliansen är större än s+mp, varför blir inte AKB statsminister? Eller räknas "stöd" även då från v fast de inte ingår i regering? Isf borde väl sd kunna framföra att AKB är deras statsministerkandidat och vips så måste SL avgå? Rätta mig gärna om jag tänker fel.
Citat:
Den budget som regeringen lägger kommer att släppas fram. Dock kommer den nog inte kunna vara hur galen som helst eftersom uppgörelsen bygger på att båda parterna är överens.SL fortsätter "en minoritetsregering ska kunna få igenom sin budget och utbrytningar ska inte vara möjliga", betyder detta att Alliansen kommer godkänna regeringens kommande budget osedd? Kan s+mp lägga exakt vilken budget som helst (invandring/pensioner/försvar undantaget) och skenoppositionen kommer att släppa fram den?
Inte utbyggnad men några reaktorer kommer nog inte att stängas. Dom tidigare breda överenskommelser kommer att stå sig, Bromma blir kvar, Förbifarten byggs, försvarberedningen, pensionsgruppen osv.