2014-12-27, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Väljarna sade sitt i valet 2014, bara 12.8% ville ha minskad invandring. Sluta gråt.

Yes, och nu är det hela 13,0% fniss
Citera
2014-12-27, 11:06
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Dessa ord har upprepats ett tusentals gånger här på FB. Har du ingen relevant kritik att komma med, varför upprepa en sak som redan är sagt så många gånger?

Jag tycker vartannat inlägg hyllar Sverigedemokraterna som om de vore några jävla helgon och man måste väl få opponera sig utan att behöva skriva en lång utläggning om varför man ogillar dem? Jag tycker att det är jävligt tråkigt att det i stort sett bara finns ett parti som alternativ ifall man inte vill rösta på någon grå högermittensörja och jag tycker det är jävligt tråkigt att det partiet är (i mitt tycke) ett ännu sämre val.
Citera
2014-12-27, 11:07
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Knappast. Partier som SD brukar tappa röster när de förlorat alla möjligheter att påverka politiken.
Med det resonemanget skulle det aldrig finnas någon stark opposition.
Citera
Medlem
Kemiske Alis avatar
Svetsarn visade sig bara vara en hora. Han är beredd att regera med vilken politik som helst bara han får sitta vid makten. Det känns skönt att 7k verkligen visar sig vara ett parti, nu är det klart för alla att det bara är sd som är oppositionen. Detta måste gynna SD i valet 2018, tyvärr förlorar sverige på kort sikt att det inte blir extraval. Nödvändigt tryck på I&I kommer att släppa nu när invandringskramarna kommit överens.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Väljarna sade sitt i valet 2014, bara 12.8% ville ha minskad invandring. Sluta gråt.

Du menar att bara 7% vill ha en bättre miljö?? Som röstade på Miljöpartiet.

Tomte.
Citera
Bannlyst
Alla ser så otroligt glada och lättade ut i intervjuerna! Det är en stoor börda som iallafall tillfälligt fallit bort från deras axlar, Men de är väldigt återhållsamma i sina besked.
Ingen vågar att ens andas något som kan låta som ett nämnande om SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Skall vi gissa att SD får betydligt mer röster 2018? Med alliansen och s med mp och v i samma båt, vem skall man då lita på?

Blir Jimmie statsminister 2018?

nej partier helt utan makt har en tendens att tappa stöd. varför ska jag slösa min röst kommer nån procent av väljarna tänka.
Citera
Medlem
Kontentan av detta är att man som alliansväljare i höstas alltså egentligen röstade på S+MP fast man kryssade något annat på valsedeln. Och allt tal om opposition är ju bara kosmetika.

Jag blir inte förvånad om SD blir största parti 2018.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-bra-dag
Den här dagen innebär ett rejält kliv bakåt för demokratin. Sex av åtta riksdagspartier ingår en kartell för att stänga ute SD som från och med nu är det enda riktiga oppositionspartiet (möjligen tillsammans med V). Fyfan för sjuklövern, de har bestämt sig för att förstöra Sverige till varje pris.

Ja, det är en god sammanfattning. SD har uppenbarligen lyckats att knuffa de andra partierna ytterligare ett steg. VPK är i praktiken marginaliserat och SD utgör den enda verkliga oppositionen.
Citera
2014-12-27, 11:08
Medlem
Haha så här går det när etablissemanget skakar. Springer just nu runt som yra höns och försöker hitta en väg framåt. Finns ingen annan väg framåt än att allt brakar samman.

Låt systemet rasa. Ner med allt bara. Bygg upp från scratch.
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du har inte fattat mycket. Vi kommer fortsatt att ha en tvåpartiregering som samarbetar med ytterligare ett parti i budgetfrågor.

Detta sker enbart på grund av invandringsfrågan och att ingen av de två blocken vill samarbeta med SD eller låta dem vara vågmästare. Det är därför vi nästan hade nyval och det är därför vi har denna situation nu. Varför vill inte dem samarbeta med SD? Jo, för att de står för en annan invandringspolitik än de sju andra partierna.

Men det är som sagt viktigare att föra en massinvandring än att regera med sin egen politik.
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slarvsylta
Björklund hävdar att detta var alliansens förslag den 2 dec. Stämmer det?

JApp, läs DN debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in