2014-12-27, 09:51
Medlem
laerandes avatar
Äckligt. Nu blir det att aktivera sig i SD och kämpa för att SD växer sig till 25-35% 2018. Vi måste slå liv i folkstormen, annars kommer landet att gå under i västmarxism, beröringsskräck och all-in på massinvandring. Hur kan vi ha Löfven som representant för Sverige? Kaplan? Bah? Romson? Fridolin? Det äcklar mig. Jag känner magen krevera, snart är spyan nära. Fy fan vad smutsigt. Alliansen tappade mig som väljare, fuck you KD. Det kommer inte gå att genomföra några som helst reformer angående integration / migration med rödgrönröra.
Citera
Medlem
Corrans avatar
Lövet agerar verkligen som en barnunge.

'Jag avgår om min budget inte går igenom '
'Det blir nyval om jag inte får som jag vill'.

Ska det vara såhär år in och år ut med han vid makten?
När det inte blir som han vill så ska det kommas med en massa hot, som man sen tar tillbaka. Vilka fantastiska ledaregenskaper.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Det blir att lyssna på pressträffen och sedan blir det fan mejlbombning av Moderaterna. De ska veta att de kan glömma några fler röster framöver. Jag hoppas andra väljare gör samma sak mot svikarna.

Att släppa Löfvén så här och lägga sig platt! Fy fan, säger jag bara!
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
I och med ingen utlyst nyval kan det inte heller ställas in. Jag är rätt säker på att presskonferensen handlar om hur en minoritetsregering ska kunna regera och få igenom sina budgetar.
Inte officiellt utlyst nej, men när Sveriges statsminister säger något så vill man ju tro att det är just det som gäller.
Citera
2014-12-27, 09:52
Medlem
Hemi57s avatar
..ni kan vara lugna.. om ca 6 månader har altzeimereffekten lagt sej över Sverige igen.. Då har dumsvensken glömt vad som hände, och vandaliseringen av vårt f.d land kan fortsätta..
Citera
Medlem
Inte en jävel kommer göra någonting åt det här. Ingen demonstration, inga protester, ingenting. Vi bara knyter näven i handen och säger "Jaja, det var ju ändå nära..."

Vi är FEGA!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ska bli intressant att se vad som presenteras! Det enda rimliga är ju att de går ut med att extravalet inte blir av. Men sen, vad mer..?

Antingen blir det ju någon form av regeringsombildning. Eller bara en överenskommelse att största block ska få regera ostört, kanske genom en ändring av riksdagsordningen. Men Alliansen måste ju också få ut något av detta, så en regeringsombildning blir det nog.
Mycket intressant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Hur tänker du nu? På vilket sätt är detta inte demokratiskt?

Det är inte demokratiskt att över blockgränserna ändra i riksdagsordningen enbart i syfte att stoppa ett demokratiskt invalt parti därtill landets tredje största från att få inflytande i politiken. Begriper du inte det så skriv inget mer i denna tråd.
Citera
2014-12-27, 09:53
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Ja, har de ändrat i riksdagsförordningen är det USELT. Händer såna här saker så måste man ta sitt ansvar och sträcka ut en hand även till partier man ogillar, inte hitta kryphål genom att ändra i grundlagen.

Det är nog precis detta som har hänt: http://www.dagbladet.se/opinion/ledare/ravspel-har-andrat-konstitutionen-forr
Citera
2014-12-27, 09:53
Medlem
FFVs avatar
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! Jag kan inte- så jävla roligt!!

Samlingsregering here we go!

Fyfan vad humor.

Löfven har ju en hel flock rävar bakom öronen.
Citera
2014-12-27, 09:54
Medlem
beer-goggless avatar
Ja jösses. Nu är det i-och-för-sig 45 minuter kvar till pressträffen, men om extravalet inte blir av och S+MP och alliansen kokat ihop något nytt så tycker jag uppriktigt synd om alla kommunalpolitiker och partisympatisörer som arbetat som valarbetare i höstas. Snacka om att det kommer en svekdebatt som de får ta skit för.
Tycker det blir alltmer uppenbart att partiledningarna överlag tappat kontakten med verkligheten och sina väljare. Men så blir det väl när de sitter och trycker i bunkrarna på partihögkvarteren och inte tänker längre ön vad näsan räcker, alternativt låta Expo och Arnstad utgöra sanningssägare.

Göran H har på sista tiden gett intrycket att han fjärmar sig från Alliansen. Vore en bubblare att han på pressträffen kastar in handduken och lämnar alliansen och blir ett oppositionsparti på riktigt.
Citera
2014-12-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Varför är MP med i detta?

Man klarar väl sig utan dom?
Samt att S senaste tiden tagit lite avstånd från dom.

Förtroendet för MP's förmåga att sitta i regeringen har även de fått sig en rejäl törn med alla deras skandaler.
Knarkare, vår Miljöminister som begår miljöbrott samt fuskar med skatten till sin giftbåt.

Varför ska dom med???
De är den tydligaste motpolen till SD, även enligt SD själva och i en manöver riktad mot just SD så vore det märkligt om de inte fick vara med. Något annat har de helt enkelt inte att lägga fram på bordet. I synnerhet inte nu när samtliga allianspartier verkar ha sålt sig. För några ministerposter kan man tänka. Eller budgeten? Delar av budgeten? Vad kostar en statsministerpost nowadays?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in