Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-25, 12:41
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Hur är oxy nasat vs oralt? Funkar det typ lika bra ?
Citera
2014-12-25, 12:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se

Högre biotillgänglighet oralt. Det kommer väl lite snabbare nasalt, och går över snabbare.
Citera
2014-12-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se

Ruset är i stort sätt det samma hur man en tar det. Dock så tycker jag att det är trevligare nasalt då ruset kommer snabbare och det är då lättare att styra upp ruset precis som man vill ha det.
Citera
2014-12-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Hur gör du för att uppskatta dosen till 25-30, Om man har en tablett på 40mg, är det bara att bryta lite eller finns det någon bättre metod?

Jag kommer prova den dosen du nämnde, minus xanoren (till en början) !

tack för svar

Jag brukar antingen krossa dem o bomba om jag inte tuggar dom när jag är ute. Så det är bara att krossa 40mg och börja med hälften och kolla efter resultatet och om det inte känns mycket så är det bara att bomba resten. Själv tar jag två 20mg att börja med, men har lite tolerans.
Citera
2014-12-25, 17:15
Bannlyst
Över julen nu har jag improviserat med att själv blanda oxynorm med vatten i en nässpray.
Det är ju lite besvärligt att lösa oxynormet bara...son vanligt. Men jag mikrade lösningen och sen käkade upp slagget som blev på ytan - vilket verkar innehålla minimalt med, sen tog in det i nasalsprayburk.
Effekten är påtagligt starkare och snabbare än vanlig snortning. Men det är lite omständigt, dock praktiskt.
Har inte provat med contin.
Citera
2014-12-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Över julen nu har jag improviserat med att själv blanda oxynorm med vatten i en nässpray.
Det är ju lite besvärligt att lösa oxynormet bara...son vanligt. Men jag mikrade lösningen och sen käkade upp slagget som blev på ytan - vilket verkar innehålla minimalt med, sen tog in det i nasalsprayburk.
Effekten är påtagligt starkare och snabbare än vanlig snortning. Men det är lite omständigt, dock praktiskt.
Har inte provat med contin.

Hmm låter intressant! Vad löste du med?
Citera
2014-12-25, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nadastress
Hmm låter intressant! Vad löste du med?

Kallt kranvatten
Citera
2014-12-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Kallt kranvatten

Hmm, har 6st 20mg oxycontin här hemma. Vilken sorts nässpray är lättast att använda, asså att öppna och sånt?
Lite tips skulle va nice!
Citera
2014-12-25, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nadastress
Hmm, har 6st 20mg oxycontin här hemma. Vilken sorts nässpray är lättast att använda, asså att öppna och sånt?
Lite tips skulle va nice!

Oxycontin är ju bättre. Jag har en gammal glasflaska Nezeril som är några år gammal. Det är bara att skruva av sprayhuvudet eller vad fan ska kalla det för.
Har inte prövat någon annan.

Det gör ju inget om lösningen inte blir glasklar.... Det är ju svårt att få f ö som bekant.
Citera
2014-12-26, 19:29
Medlem
Hur lång tid tar det innan en 10mg oxycontin depo ger effekt och hur länge är man "påverkad"? Jag har gjort en stor operation så vill inte tugga sönder dom för snabbare effekt för då sitter dom väll i kortare ? Behöver dom ju ändå mot smärtan .

mvh
Citera
2014-12-26, 21:57
Medlem
sandra92s avatar
Hur mycket oxynorm är okej dos att börja på och hur är dessa att skjuta?
Citera
2014-12-26, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Hur mycket oxynorm är okej dos att börja på och hur är dessa att skjuta?

Påslaget är lite våldsammare än oxycontinet, och lite kortare tycker jag. Men svårare och omständigare att få till en bra lösning.

Har du lite opiatvana som jag tror du har. Så tror jag 30mg är finfint för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in