2014-12-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur kan tiggare ha råd att varje dag köpa mat, godis och läsk mm när svenska studenter med studielån lever på nudlar och inte har råd med godis osv. Jag har aldrig sett en smal kvinnlig rumänsk tiggare. Hade tiggarna haft det svårt skulle de vara undernärda men det är de inte

Därför att de helt saknar andra utgifter.
De är fattiga, de är inte så fattiga att de svälter.

Svenska studenter lever inte på nudlar för att de måste. De lever på nudlar för att ha råd med öl på kåren, kröka 3ggr i veckan och kunna åka till alperna varje vinter.
Samt ha råd med senaste mobilen, datorn och slippa tulla på sparkontot med 100lax på.
2014-12-25, 22:32
Medlem
Jävla tjatande om dessa tiggare. Det är ju frivilligt om man vill skänka några pengar.
Jag är mer orolig över de 200 000 nyanlända flyktingar som kommer varje år.
2014-12-25, 22:39
Medlem
Knotknets avatar
Jag studerar och har råd att äta precis vad jag vill.
2014-12-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag studerar och har råd att äta precis vad jag vill.

Tror jag inte en sekund på. PRECIS vad du vill?No,I dont think so.
2014-12-25, 23:04
Medlem
Endsiegs avatar
Att Systemet pissar på svenskar, och privilegierar ickevitt skräpfolk är ju knappast något nytt?
2014-12-25, 23:04
Medlem
Bbobis avatar
Till att börja med så är det konstigt om man bara har råd med nudlar med tanke på hur dyrt det är med dom pyttesmå förpackningarna.

Sedan så är dom visserligen tjocka men många av dom sover fortfarande ute på gatan. Så vad gör det då om dom unnar sig lite godis? Är det lugnt att sova ute i åtta minus sålänge man har godis?

Jag äcklas av tiggarna och önskar att dom försvann men nej. Dåligt exempel.
2014-12-25, 23:16
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur kan tiggare ha råd att varje dag köpa mat, godis och läsk mm när svenska studenter med studielån lever på nudlar och inte har råd med godis osv. Jag har aldrig sett en smal kvinnlig rumänsk tiggare. Hade tiggarna haft det svårt skulle de vara undernärda men det är de inte

Att studenter lever på nudlar är en myt lika mycket som att rumänska tiggare är så hungriga som de framställer sig.
2014-12-25, 23:30
Medlem
Rabbahs avatar
Herregud, dessa trådar tycks aldrig ha något slut.

Vad är problemet? Att de dricker läsk, att dem tigger, eller att en student får leva på nudlar?

Är också väldigt säker på om studenten tvingas leva på nudlar så bör denne se över sina utgifter och eventuella prioritera mat framför fredagsfylla.

Du framför som om allt vore tiggarens fel, tror knappast lyckan finns på gatan.
2014-12-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Tiggarna bor inte i skjul, de bor i lägenheter

Här i skogsdungen finns det 5 tält uppsatta (och det är fan minusgrader ute). Vet inte hur många de är som delar på dem. Men det är en drös. Att de bor i lägenheter är nog bara en fantasi du har.
2014-12-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Att studenter lever på nudlar är en myt lika mycket som att rumänska tiggare är så hungriga som de framställer sig.

Exakt!

Är själv student och haft råd att äta entrecote och annat skit, med min dåvarande hyra på ungefär 4,2 k utan el och annat inräknat. Bor annorlunda idag så många utgifter har skurits ner, men har dock fortfarande pengar till att köpa ex. elektronik för den delen så... En jävla myt. Särskilt roligt är det att se hur vissa studenter inte är nöjda med vad de får. Känner till och med folk som deltagit i demonstrationer för högre bidrag, när jag vet var deras pengar går till i slutändan som ni nog själva kan gissa - sprit. Rent hav utav skit...
2014-12-25, 23:52
Medlem
HC47s avatar
En student som lever på nudlar borde lära sig att hantera pengar. Jag har endast lån+bidrag och jag kan i regel lägga undan minst 500 kronor i månaden. Och då köper jag all litteratur ny + att jag pendlar, vilket kostar ungefär 900 kr/månad.
2014-12-26, 00:48
Medlem
Triplefaces avatar
Precis som många andra skriver är det en myt att studenter lever på nudlar. Min hyra ligger på 3300. Med studiebidrag+lån+bostadsbidrag+jobb 2 timmar i veckan får jag ihop ca 11000 i månaden. Med ca 6000 kvar efter betalda räkningar kan man leva som en kung. Iallafall jämfört med hur många verkar tro att studenter lever.
Senast redigerad av Tripleface 2014-12-26 kl. 00:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in