2014-12-25, 21:19
Medlem
Hej!
Jag ska köpa en ny dator på mellandagsrean och vill ha lite synpunkter.
Jag har tittat på denna dator och undrar hur bra ni tror den är? Funkar den till design i program som "After Effects", "Cinema 4D", och "Photoshop"? Renderar den hyfsat snabbt? Och går det att spela spel som t.e.x "Counter Strike" och "Mincraft" laggfritt?

Tacksam för snabba svar
Citera
2014-12-25, 21:20
Medlem
Absolut nej.
Bygg din egen!
Citera
2014-12-25, 21:25
Medlem
Ja den kommer att leverera bra till de krav. Men jag tycker det är bättre egentligen att bygga egen, men om du inte vågar dig på det så tror jag datorn kommer att fungera bra ändå.
Citera
2014-12-25, 21:29
Medlem
Tack för svaren Har tänkt att bygga en men vill ha en snabbt eftersom min nuvarande är väldigt dålig. Jag har aldrig byggt en förut så det får nog bli nästa gång
Citera
2014-12-25, 21:33
Medlem
SvenneMelons avatar
jag skulle köpa en med mer RAM, en SSD-disk och en till HDD på 3TB
Citera
2014-12-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
jag skulle köpa en med mer RAM, en SSD-disk och en till HDD på 3TB
Jag kan ju alltid köpa till det senare men har tyvärr inte råd för tillfället
Citera
2014-12-25, 22:01
Medlem
Som färdigt bygge är den helt okej. Fast jag håller med om att om man bygger en egen så får man mycket mer för pengarna.
Citera
2014-12-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Som färdigt bygge är den helt okej. Fast jag håller med om att om man bygger en egen så får man mycket mer för pengarna.
Självklart så får man mer för pengarna om man bygger själv men jag kommer inte göra det denna gång. Jag är inte heller någon "hardcore-gamer" så det enda krävande jag kommer göra är nog att använda After Effects
Citera
2014-12-25, 22:56
Medlem
Lycka till! Det blir nog bra.

Med det sagt: Det finns en överdriven respekt hos många i att ta sig an ett datorbygge. Ärligt talat är det enklare än att sätta samman Legorymdfarkoster...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in