2014-10-14, 19:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Flera moderater hade bestämt menat att du har fel, förmodligen AKB med. Du anser alltså att hon inte är en lämplig efterträdare eftersom du är vänster? Förvånande.

En åsikt och framtidsvision kan ju på sätt och vis vara fel. Men, AKB skulle troligen mena att jag är nazist, och att jag har helt fel eftersom jag har andra värderingar.
En del, som t.ex. AKB menar att mångkultur är en bra idé, dom gillar det, för andra. Dom vill naturligtvis inte själva delta i den (den enda mångkulturförespårkare som jag har hört talats om i Sverige är Nalin Pekgul, och verkar egentligen inte vara så jävla road av mångkultur egentligen). Istället har man en politisk idé om att man blandar folk* med helt olika synsätt, religoner, mål, syn på medmänniskor, syn på staten etc så skall man uppnå underbara dynamiska effekter som skapar välstånd. Tvärr saknas helt stöd både i andra delar av världen i nutid samt historiskt som stödjer detta. Tvärtom finns masor av exempel på som talar för att det fungerar i bästa fall jävligt dåligt, i värsta fall med krig och folkmord.
Men vad bryr sig mångkultaralsiter om att studera verkligehetne idag eller läsa historia? Ingenting, för idén och visionen är ju så bra och vacker, eller hur?

AKB (och stora delar av moderaterna) vill ha helt fri invanddring. Vem som heslt skall kunna flytta till Sverige och få tillgång till välfärdssytemet, så länge som det finns kvar. Eller komma till Sverige och arbeta. Sanningen är ju den att på många håll i världen är det så jävla eländigt att ett skitjobb i Sverige med trångt boende i någon förort faktiskt är ett lyft jämfört med eländet hemma. Så dom kan göra jobb som en svensk skulle kräva dubbla eller 3-dubbla betalningen för. Kort sagt: Det handlar om att pressa ned lönerna och i förlängningen minska/utradera medelklassen. Lite som den uteckling man haft i USA. En lite, allt rikare öwferklass, och en underklass samt under den ett trasproelteriat av invandrare. Det är Nya Moderaterna och AKBs vision. Eller i alla fall resultatet av deras vision i förlängningen.
Jag tycker deras (och AKBs) vision är fel, dom tyckar att min vision är fel.

Det håller inte att ta en massa folk som kostar mer än dom bidrar. Förr eller senare går man i konkurs, det är bara en fråga om tid. Titta på Sanien som exempel. Sverige är idag ungefär i samma läge som Spanien 2005. En skillnad är att Spanien tog in mycket invandrare från latinamerika, varav många flyttade hem igen när ekonomin kolapsade. Hur många kommar att flytta tillbaka till ett instabilt mallanöstern eller afrika när välfärden kolapsar i Sverige? Någon?

Vill man ha bort moderaterna från spelplanen så är AKB mycket lämplig som partiledare. Är man intresserad av att ha kvar moderaterna som en ledande aktör som alternativ till Mp/S så är hon olämplig.
Tittar man på moderaternas eftervalsanalys och föreslagna åtgärder så verkar moderaterna inrikta sig främst på att konkurera med Mp, Fi och V. Det lilla som finns kvar av borglighet verkar man vilja dumpa helt.

*) Folk = alla utom dom som är motståndare och vill ha ett samhälle istället.
Citera
2014-10-21, 16:59
Medlem
Fris avatar
Vilka politiska positioner hade Anna Kinberg Batras föräldrar?
Hur blev hon livstidspolitiker utan att någonsin ha haft något arbete?
Citera
2014-10-23, 21:22
Medlem
Tercios avatar
AKB på aktuellt just nu. Gode gud vilket sömnpiller. Moderaterna 10-12% 2018 med den torrkärringen.
Citera
2014-10-23, 21:28
Medlem
krackelerars avatar
Hon ger ett oerhört osympatiskt, opersonligt, arrogant och kallt intryck.
En yrkespolitiker, har hon någonsin arbetat utanför politiken?
Inte blir det bättre av hennes gigantiska haka precis.
Kinberg Batra tycks redan vara utsedd till Moderaternas partiledare med tanke på hur mycket hon framträder i media,
Grattis, Moderaterna rasar mot 10% med henne.
Citera
2014-10-23, 21:48
Medlem
LeifD2s avatar
Det närmaste man kan hitta som liknar jobb i hennes CV är det här:

"PR-konsult på Prime (2000–2005), informationschef vid Stockholms Handelskammare[2] (2005–2006), "

Informationschef på sthlms handleskammare låter som en golfrunda. Kanske gör en sådan mer än man tror, eller mindre? Det låter lökigt i alla fall.

Utbildning:
Civilekonom, Handelshögskolan, Stockholm, 1991-2000
Franska och nederländska, Stockholms universitet, 1989-1991
Naturvetenskaplig linje, 1985-1988

Klart bättre än många andra i riksdagen, skulle jag tro. Speciellt på vänsterflanken.

Här har vi ett fint klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=iIPQ1-7JjYY

Jag tycker inte alls att hon är så tokig. Bortsett från en del lögner, men det är ju helt normalt för politiker.
Nu har hon ju Mikael Damberg som kombatant, mannen som inte kan uttala ord med fler stavelser än 2.
Håret är ju väldigt bra in den här mikro-debatten. Dambergs frisyr imponerar inte alls.
Citera
2014-10-23, 21:52
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hon ger ett oerhört osympatiskt, opersonligt, arrogant och kallt intryck.
En yrkespolitiker, har hon någonsin arbetat utanför politiken?
Inte blir det bättre av hennes gigantiska haka precis.
Kinberg Batra tycks redan vara utsedd till Moderaternas partiledare med tanke på hur mycket hon framträder i media,
Grattis, Moderaterna rasar mot 10% med henne.

Jag tycker faktiskt hon är lite fulsnygg med sin resliga hållning och längd. Är jag ensam om det?

I övrigt håller jag helt med.
Citera
2014-10-23, 21:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag tycker faktiskt hon är lite fulsnygg med sin resliga hållning och längd. Är jag ensam om det?

I övrigt håller jag helt med.

Leif D håller med alltså.

Efter dagens snokande på Nätet så tror jag inte alls AKB är något garanterat sänke för moderaterna. Kan hon bara behålla takten och inte bli hysterisk i debatter som många politiker gärna blir, så kan hon nog hålla kvar moderaterna runt 22-25%.

Stämer sentios mätning för S och regeringen fortsätter som hitills så kan nog sossarna hamna i samma härad. Med SD flåsande i nacken...
Citera
2014-10-23, 23:59
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Utbildning:
Civilekonom, Handelshögskolan, Stockholm, 1991-2000
Franska och nederländska, Stockholms universitet, 1989-1991
Naturvetenskaplig linje, 1985-1988

alls.

Så det tog 11 år för AKB att ta examen från Stockholms universitet?
Citera
2014-10-24, 01:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Så det tog 11 år för AKB att ta examen från Stockholms universitet?

Hon kanske gjorde som jag och bytte obligatoriska kurser mot sådana som är skojjigare. Själv bytte jag kvalitet mot en extra CAD-kurs. Så jag fick ingen examen förrän efter 4-5 år när skolan upptäckte att dom inte fick några pengar från staten. Då plötsligt så var obligatoriska kurserna inte så viktiga längre och vips så fick jag examen i alla fall...
Citera
2014-10-25, 11:34
Avstängd
konstapels avatar
Jaha, då var det adjö med moderaterna då. M har fastnat i samma missriktade jämställdhetsiver som C och de störtdök som bekant efter det senaste partiledartillskottet.
Citera
2014-10-26, 13:11
Medlem
Schweizergardes avatar
Hon framstår som för "brainy" och kylig för det svenska folket. Hon kommer inte bli ett bra val för "Nya Moderaterna", utan ett steg tillbaka mot Bo Lundgrens framtoning eller ännu längre bak i moderaternas historia.

När hon gör sina politiska statements är det bara kalla konstateranden, utan känsla eller empati, vilket gör det svårt för gemene man att koppla samman med det hon säger. Tråkigt, eftersom det hon säger stämmer. Jag har sett henne dribbla bort flera viktiga argument genom dålig retorisk förmåga.

Moderaterna gör bäst i att hitta någon annan, annars riskerar de att decimera Alliansen och få moderaterna att framstå som ett mesligt oppositionsparti.
Citera
2014-10-26, 13:34
Medlem
Anmärkningsvärt hur tunnsått det är av kvalitativa företrädare även i de två största partierna. S har haft 3 katastrofpartiledare efter Göran Persson. Ser ut som M kan få samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in