Citat:
En åsikt och framtidsvision kan ju på sätt och vis vara fel. Men, AKB skulle troligen mena att jag är nazist, och att jag har helt fel eftersom jag har andra värderingar.
En del, som t.ex. AKB menar att mångkultur är en bra idé, dom gillar det, för andra. Dom vill naturligtvis inte själva delta i den (den enda mångkulturförespårkare som jag har hört talats om i Sverige är Nalin Pekgul, och verkar egentligen inte vara så jävla road av mångkultur egentligen). Istället har man en politisk idé om att man blandar folk* med helt olika synsätt, religoner, mål, syn på medmänniskor, syn på staten etc så skall man uppnå underbara dynamiska effekter som skapar välstånd. Tvärr saknas helt stöd både i andra delar av världen i nutid samt historiskt som stödjer detta. Tvärtom finns masor av exempel på som talar för att det fungerar i bästa fall jävligt dåligt, i värsta fall med krig och folkmord.
Men vad bryr sig mångkultaralsiter om att studera verkligehetne idag eller läsa historia? Ingenting, för idén och visionen är ju så bra och vacker, eller hur?
AKB (och stora delar av moderaterna) vill ha helt fri invanddring. Vem som heslt skall kunna flytta till Sverige och få tillgång till välfärdssytemet, så länge som det finns kvar. Eller komma till Sverige och arbeta. Sanningen är ju den att på många håll i världen är det så jävla eländigt att ett skitjobb i Sverige med trångt boende i någon förort faktiskt är ett lyft jämfört med eländet hemma. Så dom kan göra jobb som en svensk skulle kräva dubbla eller 3-dubbla betalningen för. Kort sagt: Det handlar om att pressa ned lönerna och i förlängningen minska/utradera medelklassen. Lite som den uteckling man haft i USA. En lite, allt rikare öwferklass, och en underklass samt under den ett trasproelteriat av invandrare. Det är Nya Moderaterna och AKBs vision. Eller i alla fall resultatet av deras vision i förlängningen.
Jag tycker deras (och AKBs) vision är fel, dom tyckar att min vision är fel.
Det håller inte att ta en massa folk som kostar mer än dom bidrar. Förr eller senare går man i konkurs, det är bara en fråga om tid. Titta på Sanien som exempel. Sverige är idag ungefär i samma läge som Spanien 2005. En skillnad är att Spanien tog in mycket invandrare från latinamerika, varav många flyttade hem igen när ekonomin kolapsade. Hur många kommar att flytta tillbaka till ett instabilt mallanöstern eller afrika när välfärden kolapsar i Sverige? Någon?
Vill man ha bort moderaterna från spelplanen så är AKB mycket lämplig som partiledare. Är man intresserad av att ha kvar moderaterna som en ledande aktör som alternativ till Mp/S så är hon olämplig.
Tittar man på moderaternas eftervalsanalys och föreslagna åtgärder så verkar moderaterna inrikta sig främst på att konkurera med Mp, Fi och V. Det lilla som finns kvar av borglighet verkar man vilja dumpa helt.
*) Folk = alla utom dom som är motståndare och vill ha ett samhälle istället.
Är jag ensam om det?