2014-12-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Känns mer som fel kille på fel plats och fel tid. Han var ute med hundarna runt 12 på kvällen och någon var väl ute efter att mucka. Man undrar ju vad som hände med hundarna han hade med, en rottweiler är väl rätt så rejäl??

Hundarna verkar inte ha varit med vid det här tillfället.
Citera
2014-12-23, 00:10
Medlem
Om jag såg på rätt Facebook så är offret väktare ? För en möjlig förklaring skulle väl kunna vara att han tagit i lite hårt i något ingripande som väktare och att detta var hämnd. Någon fick syn på honom av slumpen och sen gick allt över styr. Bara en hypotes
Citera
2014-12-23, 02:26
Medlem
Spoke_islands avatar
Märsta. ett gäng på 15 pers....jag håller hur mycket som helst på att det är nysvenskar. Inte en chans att det är något annat. Kom nu inte med tjat om bevis o.s.v. Åk dit och se själv vad det är för klientel som driver runt i Märsta.
Citera
2014-12-23, 03:04
Medlem
Oj var in på hans instagram för ett par dagar sen. Detta då jag sökte på en hashtag och hamnade på hans konto. Otroligt konstig slump!

Hoppas de får tag på GM
Citera
2014-12-23, 04:32
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Om jag såg på rätt Facebook så är offret väktare ? För en möjlig förklaring skulle väl kunna vara att han tagit i lite hårt i något ingripande som väktare och att detta var hämnd. Någon fick syn på honom av slumpen och sen gick allt över styr. Bara en hypotes
Är han väktare så har han fläckfritt förflutet. De är ju ganska ordentliga kontroller innan man får börja jobba.

Sen beror ju lite på vart han geografiskt jobbar.
Är han väktare och det ett bolag som agerar i Märsta så finns ju en liten chans att det startat pga. det. Annars är det knappast troligt.

Sen är det ju inte första gången ett ungdomsgäng hoppar på någon random utanför Harrys heller. Sker ju lite då och då, tyvärr.
Citera
2014-12-23, 06:15
Medlem
Märsta va? Må det kanske möjligtvis vara någon av de ytterst kulturberikande grabbgängen som lodar omkring på nätterna som ligger bakom detta dåd?

Satsar mina korvören på det.
Citera
2014-12-23, 08:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hittar en MF i Märsta på Steninge backe. Det är väl närmare 2 km. till Harrys vid pendelstågsstationen och inget man promenerar mitt i natten. Det borde finnas intresse av att veta hur och varför han hamnade där efter att ha sagt att han ska titta på film.

Bara en lucka kvar till julafton men här tycker jag det finns fler luckor att öppna.

Det lär väl knappast ha med sprängdådet natten efter att göra?
http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=17173

Edit: Åldern stämmer enligt ABs artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20062929.ab
Citera
2014-12-23, 09:04
Medlem
Helt ointressant fall. Även om babbarna åker dit får dom inga straff. Spela roll om någon åker fast..

Precis som med andra brott. Unga invandrare kan göra vad dom vill. Inget händer.
Citera
2014-12-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hittar en MF i Märsta på Steninge backe. Det är väl närmare 2 km. till Harrys vid pendelstågsstationen och inget man promenerar mitt i natten. Det borde finnas intresse av att veta hur och varför han hamnade där efter att ha sagt att han ska titta på film.

Bara en lucka kvar till julafton men här tycker jag det finns fler luckor att öppna.

Det lär väl knappast ha med sprängdådet natten efter att göra?
http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=17173

Edit: Åldern stämmer enligt ABs artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20062929.ab

Bilen ägdes ju av en man i Uppsala...
Citera
2014-12-23, 10:14
Medlem
60% chans att det är syrianer 30% chans svenskar och 10% chans av annan sort.

Detta är baserat på det jag sett dom senaste månaderna när jag gått ut efter vilka grupper som oftast är ute tillsammans och hur benägna dom är till tjafs med människor som inte har med dom att göra alls.
Citera
2014-12-23, 10:16
Medlem
sthlmkids avatar
Något känns onekligen lurt i denna härva. Jag skulle sätta en slant på drogaffärer/skulder.
Varför gick han ut med hundarna vid 12 och var sen helt plötsligt utanför Harrys vid 04?
Brukar någon annan ta promenader utan ett direkt mål vid 04 på natten?
Citera
2014-12-23, 11:06
Medlem
Såg ju ut som en tvättäkta pundare. Säkert drogskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in