2014-12-23, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11866-Stockholm
https://www.youtube.com/watch?v=TAyvYjKUglQ - Ett gäng apor. Antar att dessa brukar slå ner kvinnor bakifrån med en träpåk, kasta dem på axeln och gå hem med dem.

Helt ärligt, jag känner en del ur diverse stockholms lags slagskämpar, men eftersom vi är polare så pratar jag inte så här med dem. De är roliga att dricka med, trots deras reptilhjärnor...men mer än så är de inte.

Hur i helvete kan man vara stolt över att bete sig som grottmänniskor?

Vad fan är det för speciellt avvikande i att vilja slåss mot andra män?

Du umgås med några av dem säger du, då kan de inte vara så konstiga, eller säger du att du också är efterbliven, eller vad menar du?
Citera
2014-12-23, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Vad fan är det för speciellt avvikande i att vilja slåss mot andra män?

Du umgås med några av dem säger du, då kan de inte vara så konstiga, eller säger du att du också är efterbliven, eller vad menar du?

Men din sate, tror du att man har exakt samma intressen när man umgås med folk?
Jag umgås med dem när jag dricker, inte slåss.

Och vad som är avvikande i att vilja slåss mot andra män? Vad tror du? Det är långt ifrån majoriteten som sysslar, eller har en vilja att slåss, så det är rätt avvikande...
Citera
2014-12-23, 09:02
Medlem
Citat:
Men din sate, tror du att man har exakt samma intressen när man umgås med folk?
Jag umgås med dem när jag dricker, inte slåss.

Och vad som är avvikande i att vilja slåss mot andra män? Vad tror du? Det är långt ifrån majoriteten som sysslar, eller har en vilja att slåss, så det är rätt avvikande...
Så om majoriteten i en befolkning gör en sak, så normaliserar det saken, är det så du säger?
Citera
2014-12-23, 09:03
Bannlyst
Citat:
Så om majoriteten i en befolkning gör en sak, så normaliserar det saken, är det så du säger?

Ja, är inte det definitionen av normal?
Citera
2014-12-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ja, är inte det definitionen av normal?
Enligt dig är det tydligen det.

Vilket betyder att det kan vara normalt att gifta sig med sin kusin, att skära klittan av småbarn, eller hur?
Citera
2014-12-23, 09:09
Bannlyst
Citat:
Enligt dig är det tydligen det.

Vilket betyder att det kan vara normalt att gifta sig med sin kusin, att skära klittan av småbarn, eller hur?

Enligt mig och många andra.
Om majoriteten av människorna var hillbillys som knullade sina kusiner så skulle det vara normalt.

Du verkar blanda ihop "normalt" med "moral"...
Citera
2014-12-23, 09:17
Medlem
Citat:
Enligt mig och många andra.
Om majoriteten av människorna var hillbillys som knullade sina kusiner så skulle det vara normalt.

Du verkar blanda ihop "normalt" med "moral"...
Du verkar blanda ihop normalt med normaliserat pga av majoritetens skeva förhållningssätt till en viss sak.

Hursomhelst, du verkar inte bara ha en åsikt om huliganer, du, liksom jag, umgås även med dem privat. Precis som vilka andra som helst så är dem olika, eller säger du att alla huliganer även är identiska i sitt privatliv? Nej, såklart de inte är det. Precis som i alla andra sub-kulturer så finns det människor från alla samhällsklasser, av alla de slag.

Det finns folk med bättre utbildning än du, med bättre jobb, och med bättre allt, så hur kommer detta sig då, att denna kille kan slåss som en grottmänniska men ändå är din överman rent livskvalitemässigt?
Citera
2014-12-23, 09:27
Bannlyst
Citat:
Du verkar blanda ihop normalt med normaliserat pga av majoritetens skeva förhållningssätt till en viss sak.

Hursomhelst, du verkar inte bara ha en åsikt om huliganer, du, liksom jag, umgås även med dem privat. Precis som vilka andra som helst så är dem olika, eller säger du att alla huliganer även är identiska i sitt privatliv? Nej, såklart de inte är det. Precis som i alla andra sub-kulturer så finns det människor från alla samhällsklasser, av alla de slag. Det finns folk med bättre utbildning än du, med bättre jobb, och med bättre allt, så hur kommer detta sig då, att denna kille kan slåss som en grottmänniska men ändå vara din överman rent livskvalitemässigt?

Jaja, det är fortfarande normalt att skära i penisen på små barn i Israel, oavsett vad vi tycker...

Jag är medveten om att det finns folk ur alla samhällsklasser, men jag umgås bara med adhd-folket.
De är bra personer, men de använder sig av sin reptilhjärna lite för ofta. De är barn i manskroppar.
Enda anledningen till att jag inte är med i DFG är just pga att jag ser det som primitivt att mötas upp vid odenplan och slåss mot andra, det och att jag inte har adhd... Oavsett samhällsklass så ser jag bara grottmänniskor i videon jag postade.
Citera
2014-12-23, 09:31
Medlem
Citat:
Jaja, det är fortfarande normalt att skära i penisen på små barn i Israel, oavsett vad vi tycker...

Jag är medveten om att det finns folk ur alla samhällsklasser, men jag umgås bara med adhd-folket.
De är bra personer, men de använder sig av sin reptilhjärna lite för ofta. De är barn i manskroppar.
Enda anledningen till att jag inte är med i DFG är just pga att jag ser det som primitivt att mötas upp vid odenplan och slåss mot andra, det och att jag inte har adhd... Oavsett samhällsklass så ser jag bara grottmänniskor i videon jag postade.
Att du bara umgås med de med adhd säger ju väldigt mycket om dig, det betyder ju att du inte besitter de personliga egenskaper som kvalificerar dig att klättra lite och umgås med lite mer avancerat folk.

Ja, visst är det primitivt, har någon påstått något annat?
Citera
2014-12-23, 09:36
Bannlyst
Citat:
Att du bara umgås med de med adhd säger ju väldigt mycket om dig, det betyder ju att du inte besitter de personliga egenskaper som kvalificerar dig att klättra lite och umgås med lite mer avancerat folk.

Ja, visst är det primitivt, har någon påstått något annat?

Nja, jag har polare som inte har adhd, det var "ligisterna" jag skrev om sitter med adhd, iallafall de flesta av dem...

Avancerat folk? Du menar akademiker? Bara för att man inte omringas av akademiker så betyder det inte att man ligger på botten.
Citera
2014-12-23, 09:43
Medlem
Citat:
Nja, jag har polare som inte har adhd, det var "ligisterna" jag skrev om sitter med adhd, iallafall de flesta av dem...

Avancerat folk? Du menar akademiker? Bara för att man inte omringas av akademiker så betyder det inte att man ligger på botten.
Har inte påstått att du ligger på botten, men du berättar ju vilken nivå du själv håller, när du delger att majoriteten av din sociala samvaro har adhd, där placerar du dig själv utan att fatta det.

Nåväl, det finns flera inom dessa grupper som inte har adhd, som är stabila, drogfria och som älskar att slåss som djur. Hur tacklar du det?
Citera
2014-12-23, 09:50
Bannlyst
Citat:
Har inte påstått att du ligger på botten, men du berättar ju vilken nivå du själv håller, när du delger att majoriteten av din sociala samvaro har adhd, där placerar du dig själv utan att fatta det.

Nåväl, det finns flera inom dessa grupper som inte har adhd, som är stabila, drogfria och som älskar att slåss som djur. Hur tacklar du det?

Faktum är att man kan "hänga" med folk utan att själv behöva vara som dem.

Ja, det vet jag att det finns, men vad vill du att jag ska svara på det? De är fortfarande primitiva när de slåss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in