2014-12-21, 14:57
Medlem
Fzns avatar
Jag har en unge i familjen som önskar sig "riot points" i julklapp. Kan jag köpa dessa genom webläsaren någonstans eller måste jag ladda ner spelet eller ha tillgång till hans konto? Letat runt på hemsidan utan resultat.
Citera
2014-12-21, 16:03
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Lär dig spela Rumble, Gnar, Kassadin kan du spela top också!

Har funderat på Rumble och Gnar, men jag tycker inte att de verkar särskilt kul att spela även om de är superstarka i nuvarande metat. Kassadin kör jag top ibland om motståndarna också har AP top annars föredrar jag honom mid.
Citera
2014-12-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ett tips är att bara bestämma dig för en champion på varje position(man får inte alltid välja så det är bra att kunna alla roller). Det är inte så noga vem det är, i silver handlar det mer om att lära sig grunderna i spelet snarare än att briljera med champion mechanics.

Jag kör nått sånt här:

Top: Trundle
Mid: Kassadin/Malzahar
ADC: Graves
Jungle: Fiddlesticks/Master Yi
Support: Alistar,Nami, Braum

Support är min main roll, så där har jag många champs som jag kan spela. Top spelar jag nästan aldrig så där har jag bara en.

När det kommer till att välja champions så är det en bra idé att fråga sig vad du tycker är OP. Vilka egenskaper vill du ha på en champion? Poke, Mobility, Sustain, Manaless, Waveclear, Burst dmg osv. Välj en eller två egenskaper som du tycker är viktiga att ha och se dig om efter en champ som har just dessa.

Till exempel när jag skulle välja top laner så ville jag ha en champ som är tanky med bra sustain och bra splitpush så mitt val blev Trundle.

Jag gillar att köra pantheon top, men skulle gärna vilja ha några tips på build? Samt om man ska spela aggresivt eller defensivt vid turret...
Citera
2014-12-21, 16:24
Medlem
LuringKlurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fzn
Jag har en unge i familjen som önskar sig "riot points" i julklapp. Kan jag köpa dessa genom webläsaren någonstans eller måste jag ladda ner spelet eller ha tillgång till hans konto? Letat runt på hemsidan utan resultat.

Säljs Riot Points i form av presentkort på både Game och Gamestop. Vill du köpa med kreditkort eller dylikt via nätet så måste du ha tillgång till pojkens konto.
Citera
2014-12-21, 16:28
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ett tips är att bara bestämma dig för en champion på varje position(man får inte alltid välja så det är bra att kunna alla roller). Det är inte så noga vem det är, i silver handlar det mer om att lära sig grunderna i spelet snarare än att briljera med champion mechanics.

Jag kör nått sånt här:

Top: Trundle
Mid: Kassadin/Malzahar
ADC: Graves
Jungle: Fiddlesticks/Master Yi
Support: Alistar,Nami, Braum

Support är min main roll, så där har jag många champs som jag kan spela. Top spelar jag nästan aldrig så där har jag bara en.

När det kommer till att välja champions så är det en bra idé att fråga sig vad du tycker är OP. Vilka egenskaper vill du ha på en champion? Poke, Mobility, Sustain, Manaless, Waveclear, Burst dmg osv. Välj en eller två egenskaper som du tycker är viktiga att ha och se dig om efter en champ som har just dessa.

Till exempel när jag skulle välja top laner så ville jag ha en champ som är tanky med bra sustain och bra splitpush så mitt val blev Trundle.

I soloq ska du dock spela champs som vinner lane och snowbollar lätt då äre gg easy.
Citera
2014-12-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fzn

Enklaste sättet är nog att du köper ett "paysafecard" som bl.a finns på pressbyrån/7eleven. Så kan grabben skriva in koden i spelet sen.
Riot points finns att köpa för 2,5€, 5€, 10€, 20€, 35€, 50€.
Citera
2014-12-21, 17:20
Medlem
Fzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuringKluring
Säljs Riot Points i form av presentkort på både Game och Gamestop. Vill du köpa med kreditkort eller dylikt via nätet så måste du ha tillgång till pojkens konto.
Tack för era svar.
Citera
2014-12-22, 15:41
Medlem
Vassknivs avatar
Skit spel, updaten är ju på 33% hela jävla tiden.
Citera
2014-12-22, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Skit spel, updaten är ju på 33% hela jävla tiden.

Har samma problem.. fast min är på 45%
Citera
2014-12-22, 16:48
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Har samma problem.. fast min är på 45%

Tror min är pga AMD Gaming Evolved, vet dock inte hur man disablar den.
Citera
2014-12-22, 17:07
Medlem
HejAntons avatar
Så Irken, vilka gubbar är starka i jungeln i dagsläget? Var ett tag sen man spelade, har försökt kolla lite på OddOne för nostalgins skull men hinner sällan.

Spelat en del Nunu vilket jag tycker funkar fenomenalt, även om det kostar lite late game-kraft samt förlitar sig på åtminstone någon duglig AD-karaktär i laget.
Citera
2014-12-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Så Irken, vilka gubbar är starka i jungeln i dagsläget? Var ett tag sen man spelade, har försökt kolla lite på OddOne för nostalgins skull men hinner sällan.

Spelat en del Nunu vilket jag tycker funkar fenomenalt, även om det kostar lite late game-kraft samt förlitar sig på åtminstone någon duglig AD-karaktär i laget.

De som är top tier för solo queue anses väl vara Pantheon, J4, Wukong, Vi, Khazix, Lee Sin, Fiddle, Xin Zhao iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in