2014-12-20, 07:27
Medlem
Underdarks avatar
Kom på en sak, TS.

Införskaffa dig Treo, det innehåller Acetylsalisylsyra vilket hjälper till att minska på blodtrycket och kan ge mycket mindre spänningshuvudvärk/migrän mm.
Har själv använt det vid AT med goda resultat

Hoppas du klarar det!
Citera
2014-12-20, 07:29
Medlem
Underdarks avatar
Kan också hänvisa till den här tråden:

(FB) Samlingstråd för självhjälp vid Opiat-AT /MOD

Där kan vi alla gå igenom självhjälp vid just Opiat-AT.
Citera
2014-12-20, 08:48
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Sista dosen kommer intas idag 20.00, sedan kastar jag det jag har kvar.

Hur går det för dig TS?
Citera
2014-12-20, 11:48
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Kom på en sak, TS.

Införskaffa dig Treo, det innehåller Acetylsalisylsyra vilket hjälper till att minska på blodtrycket och kan ge mycket mindre spänningshuvudvärk/migrän mm.

Hoppas du klarar det!

Just Treo är underskattat vid AT. Jag får snarare ökad hjärtverksamhet av Treo men jag blir också piggare och känner mig lite varmare. 2st Treo på morgonen hjälper en faktiskt att komma igång.
Citera
2014-12-20, 11:50
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Just Treo är underskattat vid AT. Jag får snarare ökad hjärtverksamhet av Treo men jag blir också piggare och känner mig lite varmare. 2st Treo på morgonen hjälper en faktiskt att komma igång.

Ja det är underskattat och bör framhävas mer.
Treo innehåller ju även 30 mg koffein per tablett så klart man piggnar till lite också
Citera
2014-12-22, 10:00
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Hur går det för dig TS?
Inte bra alls.. fyfan vad dum man är. Av allt som fanns att ta så valde man Subutex, skiten med den längsta och jäävligaste avtändningen.

Noll sömn, ingen aptit, svettningar, myrkrypningar i benen, ångets, högt bloddtryck.

Det värsta är sömnen. Att inte kunna sova knäcker en verkligen.

Men det är skönt att veta att kroppen inte straffar en, man mår inte dåligt för att kroppen straffar en, utan det är kroppens sätt att säga; jag blir ren. Gäller bara att härda ut, speciellt när Subutex finns några klick bort på nätet.

Allt sitter i skallen. Kontrollerar man skallen så klarar man fan av allt.
Citera
2014-12-22, 10:01
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Kom på en sak, TS.

Hoppas du klarar det!
Tack för tipset!
Försöker dock att undvika koffein så mkt jag kan.
Citera
2014-12-22, 10:03
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Såg nu att han skrev några få mg i månaden, trodde det var den dagliga dosen. Nej det låter som han tagit väldigt lite. Tar man inte dagligen så blir man inte riktigt fysiskt beroende och har svårt att se hur tex 5mg skulle kunna räcka till en dagsdos varje dag.

Själv tog jag 20mg/dagen i ca 2-3 år och slutade helt när jag trappat ner till 3mg/dagen.
Extremt små linor, inte ens linor.. kan inte säga att det var linor. Extremt små mängder, jag vet att det låter konstigt, men har ingen anledning att ljuga. En 8mg pill räckte långt över en månad för mig.

Mvh
Citera
2014-12-22, 11:37
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Extremt små linor, inte ens linor.. kan inte säga att det var linor. Extremt små mängder, jag vet att det låter konstigt, men har ingen anledning att ljuga. En 8mg pill räckte långt över en månad för mig.

Mvh

Jag tror dig, avskyr folk som måste skrika lögn så fort dom inte håller med om något. Med tanke på dom doser jag tagit så är det för mig svårt att förstå hur en åtta kan räcka till en dagsdos varje dag i en månad.
Men säger du att du tagit minidoser så tror jag dig. Dock borde du inte ha en alltför jävlig avtändning på en sådan minidos.
Å andra sidan spelar dosen inte så stor roll för AT ang sub, utan det är snarare längden på missbruket/bruket som avgör längden och svårigheten i avtändningen.
Citera
2014-12-22, 16:13
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Inte bra alls.. fyfan vad dum man är. Av allt som fanns att ta så valde man Subutex, skiten med den längsta och jäävligaste avtändningen.

Noll sömn, ingen aptit, svettningar, myrkrypningar i benen, ångets, högt bloddtryck.

Det värsta är sömnen. Att inte kunna sova knäcker en verkligen.

Men det är skönt att veta att kroppen inte straffar en, man mår inte dåligt för att kroppen straffar en, utan det är kroppens sätt att säga; jag blir ren. Gäller bara att härda ut, speciellt när Subutex finns några klick bort på nätet.

Allt sitter i skallen. Kontrollerar man skallen så klarar man fan av allt.

Skönt att höra att du faktiskt tänker så.
Det är inte alla gånger man pallar att tänka så du...

Coolt att du "gillar" läget. Sköt om dig, duscha varmt

Ja, jag vet sömnen är fan de värsta, men det vänder med tiden som sagt.

MVH / SalvadorD
Citera
2014-12-22, 16:26
Bannlyst
Saken är att utan tolerans på tyngre opi så är sub j'vligt effektivt redan i extremt små mängder. Mitt ex gick på sub illegalt på kåken och pga dålig tillgång fick han ibland nöja sig med att få en sub att räcka i två veckor...

Själv så gjorde jag exakt samma byte som TS, från tramadol till sub. I början räckte det att skrapa lite på subben för att vara kickad så jag spydde i två dygn. Så det är inte alls några märkligt små doser TS tar. Man förstår lite hur starkt heroin är i jämförelse om man jämför att så små doser räckte i början, Och efter heroinmissbruk har jag nu utskrivet 28 mg om dagen. Toleransen hundradubblas.

Råd till TS: Du kommer må skit. I veckor. MEN, att ta benso är det SÄMSTA du kan göra!!! Benso lindrar knappt för stunden ens, möjligen gör den att du kan sova, men den förlänger allt dubbelt. Även en kort period med benso, och då pratar vi kanske knappt en vecka, förlänger AT:n på sub dubbelt upp och gör dig sju resor sämre efteråt. Har frågat om detta på mottagningen, och av någon korsanledning så blir det så i kroppen, det var rätt välkänt tydligen. Har själv gjort det misstaget. Mer än en gång. Man tar ju till allt i paniken, och tänker inte direkt långsiktigt. Benso kan användas vid ENSTAKA tillfällen, aldrig i perioder, om man nu ska tänka långsiktigt.

Annat som jag testat som INTE lindrar är alkohol, CB, tjack, ja det mesta när jag tänker efter. Det finns två saker som lindrar. Det ena är opiater, vilket givetvis lindrar, men inte läser problemet. Sen finns det Lyrica. Det trollar inte bort AT:n, men det lindrar. Rejält. Och har man inget beroende av lyrica till att börja med så är det inte i närheten lika beroendeframkallande som benso. Lyrica kan man ta en månad och sen klippa. Utan större besvär. Har man däremot ätit Lyrica länge är det en helt annan sak, men det har väl inte TS, och då är det absolut bästa att slänga bort all benso och ta Lyrica under någon månad. Källan till detta är mina egna erfarenheter, och vänner som tänt av från det mesta. Det är det jag skulle ha gjort i din situation.

Lycka till!
Citera
2014-12-22, 16:32
Bannlyst
Glömde en sak. Nu när jag bytte sist så höll jag på att bli galen av sömnbristen. Och givetvis hjälper inget sånt där som theralen, atarax och allt vad det är. Iaf så pratade jag med min läkare och fick Ergenyl under tre dagar. Direktverkande Ergenyl, alltdå inte retarden, verkar efter ca ett halvt dygn och gör att nervändarna som är på helspänn slappnar av. Det sänker blodtrycket och gör att du kan slappna av och sova. Det hjälpte mig otroligt mycket! Och det är även det du hade fått på avgiftningen. Ingen medicin man tror ska ge sån effekt, men det rä'ddade iaf mig den gången. Och den har ingen beroendepotential heller så värt ett försök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in