2014-12-17, 21:48
Medlem
orrecrists avatar
Lyrican sägs trolla bort allt vad AT heter, men de är som många redan skriver i tråden, att byta ut ett beroende.. Första tiden kanske det kan vara bra.
Citera
2014-12-18, 05:07
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Med den dosen tror jag ditt beroende sitter i skallen. Du blir orolig bara av tanken att inte kunna ta det där lilla. Blivit en ovana, men knappast något stort kroppsligt beroende.

Tycker därför att du ska skippa alla piller du har och bara lägga av. Risken annars är ju att du blir mentalt fast på nya piller.

Benso är väldigt lätt att fastna på och då blir det inte lättare. Den där Loperamiden finns det trådar att läsa om hur jävlig även den är om man fastnar.

Ta din smäll och gå vidare i livet utan droger.
Korrekt..
Citera
2014-12-18, 09:58
Medlem
Twhds avatar
Sista dosen kommer intas idag 20.00, sedan kastar jag det jag har kvar.
Citera
2014-12-18, 17:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Sista dosen kommer intas idag 20.00, sedan kastar jag det jag har kvar.
Bra! Se bara till att du gör det, lätt att ångra sig (äh bara en gång till).

Det kommer gå bra!
Citera
2014-12-18, 18:34
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jag håller på att gå igenom sub-AT efter några år i programmet. Är nu lite mer än en månad in i AT:n å den är inte över. Dock tog jag benso i ca 2 veckor vilket bara drar ut på det hela då jag mår kasst pga benson nu så använd inget sådant om du vill bli frisk så snabbt som möjligt. Då är det nog bättre att använda hasch och/eller alkohol när det är som värst.

Ta kontakt med din/nån läkare/VC och få utskrivet ett hundrapack med Loperamid (Dimor), helst med flera uttag då det behövs. Ha sedan Ipren å Alvedon som kan ge viss lindring mot muskel å ledvärk.

Förutom det så ha tex blåbärssoppa eller filmjölk, dvs något som du kan få i dig även dom sämsta dagarna. Efter första veckan så försök att duscha varje dag, eller ta ett varmt bad vilket hjälper mot frysandet å stelheten.
Försök även ta små promenader så fort som möjligt, fysisk aktivitet hjälper verkligen även om du egentligen känner dig för svag.

Jag vet att det är jävligt frestande att ta benso men om du använder det dagligen i mer än en vecka så kommer du må för jävligt när du slutar med benson. Det går snabbare utan även om det är jobbigt.
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2014-12-18 kl. 18:37.
Citera
2014-12-18, 18:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag håller på att gå igenom sub-AT efter några år i programmet. Är nu lite mer än en månad in i AT:n å den är inte över. Dock tog jag benso i ca 2 veckor vilket bara drar ut på det hela då jag mår kasst pga benson nu så använd inget sådant om du vill bli frisk så snabbt som möjligt. Då är det nog bättre att använda hasch och/eller alkohol när det är som värst.

Ta kontakt med din/nån läkare/VC och få utskrivet ett hundrapack med Loperamid (Dimor), helst med flera uttag då det behövs. Ha sedan Ipren å Alvedon som kan ge viss lindring mot muskel å ledvärk.

Förutom det så ha tex blåbärssoppa eller filmjölk, dvs något som du kan få i dig även dom sämsta dagarna. Efter första veckan så försök att duscha varje dag, eller ta ett varmt bad vilket hjälper mot frysandet å stelheten.
Försök även ta små promenader så fort som möjligt, fysisk aktivitet hjälper verkligen även om du egentligen känner dig för svag.

Jag vet att det är jävligt frestande att ta benso men om du använder det dagligen i mer än en vecka så kommer du må för jävligt när du slutar med benson. Det går snabbare utan även om det är jobbigt.

Bara undrar om du läst tråden? TS har ju doser som närmast är försumbara, har mycket svårt att tro att hans at ska bli som du skriver.

TS beroende sitter mest i ovanan att peta i sig nått.
Citera
2014-12-18, 19:38
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Bara undrar om du läst tråden? TS har ju doser som närmast är försumbara, har mycket svårt att tro att hans at ska bli som du skriver.

TS beroende sitter mest i ovanan att peta i sig nått.

Såg nu att han skrev några få mg i månaden, trodde det var den dagliga dosen. Nej det låter som han tagit väldigt lite. Tar man inte dagligen så blir man inte riktigt fysiskt beroende och har svårt att se hur tex 5mg skulle kunna räcka till en dagsdos varje dag.

Själv tog jag 20mg/dagen i ca 2-3 år och slutade helt när jag trappat ner till 3mg/dagen.
Citera
2014-12-18, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger

Du är ju inte trovärdig. Hur kan du på fullt allvar prata om att du har sub-at när du tog sub sista gången runt 4 november som du sagt tidigare? Det är abstinens i så fall du har.

Annars är väl många av dina tips bra när det gäller subat. :-)
Citera
2014-12-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Du är ju inte trovärdig. Hur kan du på fullt allvar prata om att du har sub-at när du tog sub sista gången runt 4 november som du sagt tidigare? Det är abstinens i så fall du har.

Annars är väl många av dina tips bra när det gäller subat. :-)

Man kan definitivt ha sub-at över en månad... Klart det värsta är över. Men man mår fortfarande som en påse skridskor.
Citera
2014-12-19, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumboHO
Man kan definitivt ha sub-at över en månad... Klart det värsta är över. Men man mår fortfarande som en påse skridskor.

Du/ni blandar ihop at med abstinens. Efter 3 dygn är själva buprenorfinet helt ute ur systemet - och det är alltid då du mår sämst vilket är logiskt. Det är den 19 december idag och han tog sist 4 november. Enligt er så har han fortfarande at 1.5 månad efter sista intaget...
Skit samma hursomhelst. Det som räknas är hur man mår. Men visst. I 14 dagar är man sängliggande dagligen efter kickandet av subben efter långt dagligt bruk.
Citera
2014-12-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Du/ni blandar ihop at med abstinens. Efter 3 dygn är själva buprenorfinet helt ute ur systemet - och det är alltid då du mår sämst vilket är logiskt. Det är den 19 december idag och han tog sist 4 november. Enligt er så har han fortfarande at 1.5 månad efter sista intaget...
Skit samma hursomhelst. Det som räknas är hur man mår. Men visst. I 14 dagar är man sängliggande dagligen efter kickandet av subben efter långt dagligt bruk.

Du har rätt. Blandar ihop at med abstinens. Vill bara förtydliga för somliga att kroppen är långtifrån läkt en månad in. Jag kunde inte äta mer än ~500kcal om dagen, sov ~3h per natt och bajset jag producera bestod av vatten .
Citera
2014-12-19, 11:13
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jag skiter högaktingsfullt om någon inte tycker att jag är trovärdig, jag beskriver bara min situation för att ev kunna råda andra i liknande situation.

Om ni kritiker bemödat er läsa vad jag skrivit så ser ni att jag sagt att jag tog benso dagligen under minst 2 veckor, och det får jag sota för nu. Detta dåliga mående jag har nu är främst pga den benson men frysandet och stelheten samt magproblemen är från subben.

Lång innan jag kom in i subprogrammet så slutade jag Cold Turkey från IV-Heroinmissbruk på ett behandlingshem. Det tog ca 5 månader innan jag slutade frysa och svettas samtidigt. I övrigt så var den avtändningen mycket intensivare men klingade av snabbt efter några dagar och efter någon vecka var det bara dom problemen kvar som jag sagt.
Subben är något helt annat. En stor daglig dos utan avbrott pga att det inte finns att köpa eller att man inte har pengar ger ett mycket värre fysiskt beroende. Subbavtändningen är mycket mindre intensiv än Heroin-AT men varar fan så mycket längre.

Detta är min åsikt och läser du om andra eller som jag pratar med andra som genomgått samma sak så får du samma bild. En subavtändning tar lååång tid. Givetvis mår jag mycket bättre idag än under säg första veckan, men det är fan inte bra ännu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in