2014-12-22, 15:39
Medlem
zonedisks avatar
Nu börjar 2015 närma sig och där med ännu en vecka med snowboard i Norge, upptäckte dock idag till min fasa att det inte finns tillgång till internet i stugan! En vecka utan internet?! Kalla mig gärna för en trasig och skadad 90-talist men det är oacceptabelt! Så är nu på jakt efter någon typ av kontaktkort med förbetald surf som jag kan peta in i telefonen för en inte allt för dyr kostnad. Behöver verkligen inte vara en större datamängd eller snabbaste 4G, kommer mest användas till chat, skicka några få bilder till polarna och lite hearthstone spelande på plattan.

Någon som har koll på Norges mobilmarknad som kan komma med ett tips?

Tack på förhand/
ZD
Citera
2014-12-22, 15:42
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Nu börjar 2015 närma sig och där med ännu en vecka med snowboard i Norge, upptäckte dock idag till min fasa att det inte finns tillgång till internet i stugan! En vecka utan internet?! Kalla mig gärna för en trasig och skadad 90-talist men det är oacceptabelt! Så är nu på jakt efter någon typ av kontaktkort med förbetald surf som jag kan peta in i telefonen för en inte allt för dyr kostnad. Behöver verkligen inte vara en större datamängd eller snabbaste 4G, kommer mest användas till chat, skicka några få bilder till polarna och lite hearthstone spelande på plattan.

Någon som har koll på Norges mobilmarknad som kan komma med ett tips?

Tack på förhand/
ZD

Ett problem som kan dyka upp är att alla kontantkort måste registreras och aktiveras hos operatören. Är man då inte boende i Norgen måste man skicka in skriftlig anmälan med kopia av passet.

En lösning är att fråga en norrman om denne vill stå på registreringen.
Citera
2014-12-22, 15:49
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Ett problem som kan dyka upp är att alla kontantkort måste registreras och aktiveras hos operatören. Är man då inte boende i Norgen måste man skicka in skriftlig anmälan med kopia av passet.

En lösning är att fråga en norrman om denne vill stå på registreringen.
Whaaat, så man kan inte bara gå in på Ica/Statoil och köpa ett kontaktkort som här?
Fan va osmidigt, känns smått otroligt att någon random Norrman skulle vilja stå som ägare till ett kontantkort åt en främling.
Citera
2014-12-22, 16:01
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Whaaat, så man kan inte bara gå in på Ica/Statoil och köpa ett kontaktkort som här?
Fan va osmidigt, känns smått otroligt att någon random Norrman skulle vilja stå som ägare till ett kontantkort åt en främling.

När jag var där senast så skrev killen i kiosken in ett lämpligt norskt namn med en norsk adress och det funkade efter nån dag. Ju mindre och ju skummare ställe man köper det på desto större chans att få "hjälp".
Citera
2014-12-22, 16:02
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:

Jo det tror jag nog att du kan, det är väl bara så att du måste visa pass eller körkort så det registreras på dig. Men ring upp till en bensinstation och fråga på förhand, för säkerhets skull. Eller varför inte direkt till något telebolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in