2014-12-20, 11:21
Medlem
Denosynliges avatar
Jaha, snart jul, lär ju inte bli klart någon bok i år iaf.
Citera
2014-12-20, 12:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jaha, snart jul, lär ju inte bli klart någon bok i år iaf.
Vilken revolutionerande slutsats!

Håller den här tråden på att självdö? Kan man utröna en viss besvikelse hos några av de mest frekventa skvallerskribenterna i den här tråden över att Berny låst sin Facebook? Hur ska ni nu fördriva dagarna när inte Berny längre bjuder på lika mycket information? I värsta fall får ni skaffa er ett liv eller till och med ett jobb så att ni kan gå vidare i livet. Jag gissar att Berny njuter lite av att hålla er på sträckbänken

Nåväl, har ni tur kanske Berny dyker upp öppet på Facebook och önskar er en riktigt god jul eller något på självaste Julafton med något roligt som ni kan drägla och skvallra över, typ som att Andreas lovat att vara jultomte eller något
Citera
2014-12-20, 14:12
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Håller den här tråden på att självdö? Kan man utröna en viss besvikelse hos några av de mest frekventa skvallerskribenterna i den här tråden över att Berny låst sin Facebook? Hur ska ni nu fördriva dagarna när inte Berny längre bjuder på lika mycket information? I värsta fall får ni skaffa er ett liv eller till och med ett jobb så att ni kan gå vidare i livet. Jag gissar att Berny njuter lite av att hålla er på sträckbänken

Nåväl, har ni tur kanske Berny dyker upp öppet på Facebook och önskar er en riktigt god jul eller något på självaste Julafton med något roligt som ni kan drägla och skvallra över, typ som att Andreas lovat att vara jultomte eller något

Word! Det märks när tråden börjar stanna av, småtjafs om huruvida ett kursivt R ser ut som ett v eller inte.
Citera
2014-12-20, 15:03
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Word! Det märks när tråden börjar stanna av, småtjafs om huruvida ett kursivt R ser ut som ett v eller inte.

Vi är ju sinnessjuka så det är klart det blir så.
Citera
2014-12-20, 16:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Denna tråd stagnerar samma sekund Berny slutar mata den, det är ingen jävla rocket science, herregud. Det har redan hänt ett par gånger och det har också konstaterats att det inte finns något att säga så länge hon inte bidrar med nya sjukheter som fake:ade graviditeter, påhittade hundar och knivhot mot pojkvännens ex etc.
Citera
2014-12-20, 16:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Det märks att du är färsk. Bloggen kommer att återkomma. Det kommer serveras mer drama. Det skatter och döden är det enda man kan vara säker på här i livet.

Sitter med en liten fundering. Berny kanske är smartare än vad hon ger sken av, återigen. Hon kanske inte alls tror att A är Mannen utan hon kanske helt enkelt är ute efter en spermadonator. Uppenbarligen är han fertil och han kommer definitivt inte propsa på att få vara med och uppfostra ungen.
Well played Berny.
Citera
2014-12-20, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Denna tråd stagnerar samma sekund Berny slutar mata den, det är ingen jävla rocket science, herregud. Det har redan hänt ett par gånger och det har också konstaterats att det inte finns något att säga så länge hon inte bidrar med nya sjukheter som fake:ade graviditeter, påhittade hundar och knivhot mot pojkvännens ex etc.
Precis. När hon var hemlös var det stendött i tråden eftersom hon inte uppdaterade bilddagboken eller bloggen (minns inte om hon hade en då eller inte). Sedan när hon fick LSS skaffade hon både blogg, facebook och instagram. Då fick vi massa information att analysera och skvallra om.

Skönt för henne om hon lyckas hålla att inte ha öppen facebook och blogg.
Citera
2014-12-22, 13:38
Medlem
Så, nu är vi inne på de gyllene datumen jag gissar på att B's och A's förhållande kommer att spricka (22-27/12).

Potentiella anledningar:
-B saknar Theus och vill ta hem honom. A vägrar. B får nog och kastar ut honom. Pantsätter diamantringarna, lever loppan på tusenlappen den genererar.
-Verkligheten når A och han inser att han inte har råd att leva separerad från senaste mamman (underhållsbidragen börjar komma ikapp honom och han kan inte längre hoarda kronofogdekraven med löneutmätning osv).
-B ramlar ner i ett pundar/självskadebeteende igen, A pallar inte och ger upp och drar. B är sitt gamla jag igen.
Citera
2014-12-22, 14:22
Medlem
På Bernys facebook skriver Andreas att de ska hämta en hund den 30/12... är det pittbullen eller Theus?

asså om det är en pittbull så är det tydligt att Andreas helt enkelt tyckte att Theus var för larvig ras (och Nilas) och Berny verkar helt och håller tappat sin egna vilja och beter sig som en förtryckt hemmafru som bara låter MANNEN bestämma.... fresh
Citera
2014-12-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
På Bernys facebook skriver Andreas att de ska hämta en hund den 30/12... är det pittbullen eller Theus?

asså om det är en pittbull så är det tydligt att Andreas helt enkelt tyckte att Theus var för larvig ras (och Nilas) och Berny verkar helt och håller tappat sin egna vilja och beter sig som en förtryckt hemmafru som bara låter MANNEN bestämma.... fresh

For Berny var inte Theus värd skit när det verkligen började märkas vilka problem han hade, som resultat av hennes fullkomliga vanvård och bristande ansvar för hans stimulans och allmäna välbefinnande. När han kissade i soffan var han plötsligt inte värd ett smack för henne. Så länge hon kunde ha han som snuttefilt utan att han sa ifrån eller var uppenbart lidande så gick allt strålande. Tror inte att han är välkommen tillbaka så länge Andreas är med i bilden. Först när han lämnar henne kommer det att bli aktuellt att ta tillbaka Theus. Då behöver Berny sin snuttefilt igen och kommer komma med en massa lama ursäkter och tomma ord om hur det nu är viktigt att återförenas med Theus.

Pitbullen kommer förmodligen för att det är Andreas initiativ. Får intrycket att han lackade ur när Theus kissade ner soffan och att det var därför han åkte. För omgivningen drog Berny "it's not you, it's me" historian om varför Theus skulle omplaceras för att det lät bättre än den riktiga anledningen: "jag orkar inte ta ansvar för att jag har förstört min hund, och min pojkvän inte gillar honom ändå inte så jag omplacerar honom istället".

Stackars pitbull, han kommer inte att ha det lätt men han kommer nog visa mer tydligt hur han reagerar på deras vanvård, och kommer nog inte att vara kvar särkilt länge när det börjar bli jobbigt. Eller så kommer han att vara kvar bara för att han inte är Bernys hund utan Andreas.
Citera
2014-12-22, 15:44
Medlem
Det kan nog sluta ungefär hur som helst.

http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/bocker/bokrecensioner/en-ljusglimt-i-morkret/
Citera
2014-12-23, 12:57
Medlem
Gafflens avatar
Var i sthlm igår och såg en tjej som verkligen hade kopierat bernys stil från vingklippt-tiden.

( såg ut som exakt kopia från något foto på dayviews )

Och då kom jag att fundera på ifall boken fortfarande finns i vanliga bokhandlar etc och påverkar boken fortfarande nya ungdomar till att självskada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in