Citat:
Ursprungligen postat av
Intoxicated
På Bernys facebook skriver Andreas att de ska hämta en hund den 30/12... är det pittbullen eller Theus?
asså om det är en pittbull så är det tydligt att Andreas helt enkelt tyckte att Theus var för larvig ras (och Nilas) och Berny verkar helt och håller tappat sin egna vilja och beter sig som en förtryckt hemmafru som bara låter MANNEN bestämma.... fresh
For Berny var inte Theus värd skit när det verkligen började märkas vilka problem han hade, som resultat av hennes fullkomliga vanvård och bristande ansvar för hans stimulans och allmäna välbefinnande. När han kissade i soffan var han plötsligt inte värd ett smack för henne. Så länge hon kunde ha han som snuttefilt utan att han sa ifrån eller var uppenbart lidande så gick allt strålande. Tror inte att han är välkommen tillbaka så länge Andreas är med i bilden. Först när han lämnar henne kommer det att bli aktuellt att ta tillbaka Theus. Då behöver Berny sin snuttefilt igen och kommer komma med en massa lama ursäkter och tomma ord om hur det nu är viktigt att återförenas med Theus.
Pitbullen kommer förmodligen för att det är Andreas initiativ. Får intrycket att han lackade ur när Theus kissade ner soffan och att det var därför han åkte. För omgivningen drog Berny "it's not you, it's me" historian om varför Theus skulle omplaceras för att det lät bättre än den riktiga anledningen: "jag orkar inte ta ansvar för att jag har förstört min hund, och min pojkvän inte gillar honom ändå inte så jag omplacerar honom istället".
Stackars pitbull, han kommer inte att ha det lätt men han kommer nog visa mer tydligt hur han reagerar på deras vanvård, och kommer nog inte att vara kvar särkilt länge när det börjar bli jobbigt. Eller så kommer han att vara kvar bara för att han inte är Bernys hund utan Andreas.