Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Du bör acceptera att utländska underrättelsetjänster använder sig av liknande metoder för att skapa kaos.
Jag är bestämd ingen CIA-fan.
Citat:
Det är inga konspirationer, det där funkar inte på någon som varit mitt i ett krig under 8 år.
Så Sunni och Shia har ... enligt dig och förmodentligen lika slingre-retorisk som vanlig ... haft fred i 8 år, och det är CIA som har förstörd denna fred.
Och dom stackars ... mest sanna ... muslimer* såg aldrig detta, men blev lurade.
Citat:
Jag ser skillnaden mellan konspirationer och verkliga händelser.
Det gör du kanske, och i så fall ignorerar du verkligheten och skapar paranoisk/megaloman slingre-retorik omkring det ... som i bästa fall bara lurar dig själv och dina med-fanatiker.
Citat:
Shia och Sunni väpnade konflikter är ett politiskt spel som endast gynnar israeliska och amerikanska intressen.
Så för tillfället ponerad ... att du verkligen TROR på din egen propaganda: Vad hjälpar din slingre-retorik på situationen?
Du åstakommar bara en profilering av stereotypen "den opålitliga muselmanen" med denna slingre-retorik.
* Det essentiella islam är paranoisk/megaloman teo-fascism och det är i det närmaste omöjligt att revidera teo-fascism till demokratiska varderinger ... och i islams fall till den moderna akademiska världsbilden. Det kulle vara undantaget snarare än regeln att en sån teo-fascism inte kommar i interna och externa bråk.