2014-12-20, 21:31
Medlem
SirHizzs avatar
Jag vill försöka få tag på en lägenhet i centrala göteborg.

vasastan, lorensberg, heden linneplatsen. gustav adolfs, torg typ kan ja tänka mig bo på. mitt i centrum alltså¨där det är nära till allt.

en 2a eller en 1a.

är det svårt?

vad kan man göra för att få en hyresrätt där? ja har inte råd att köpa en lägenhet där, dom är ju svindyra,
Senast redigerad av SirHizz 2014-12-20 kl. 21:34.
Citera
2014-12-20, 21:35
Medlem
Fettopappas avatar
Hahaha. Lycka till min vän. Du får väl suga av någon sliskig privat hyresvärd och hoppas på det bästa. Alternativt ställa dig i kö på Boplats och vänta en sisådär 15 år som alla andra.
Citera
2014-12-20, 21:45
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Hahaha. Lycka till min vän. Du får väl suga av någon sliskig privat hyresvärd och hoppas på det bästa. Alternativt ställa dig i kö på Boplats och vänta en sisådär 15 år som alla andra.

är det så jävla illa alltså med bostadssituationen i göteborg,det trodde jag inte att det va så jävla illa. jag bor inte där, skall flytta dit för jobb.
Citera
2014-12-20, 21:53
Medlem
Danro80s avatar
Har du inga bra kontakter så kan du glömma det och sikta in dig på antingen bostadsrätt eller bosätta dig i en förort.
Citera
2014-12-20, 22:13
Medlem
Har du varit medlem på boplats under en längre tid? Om inte återkom om 8 år.
Citera
2014-12-20, 22:19
Medlem
Trollkonas avatar
Kontakter, det är vad du behöver. Eller bo som inneboende hos någon. Och när du skriver Gustav Adolfs torg så antar jag att du menar lägenheterna bort mot Lilla bommen hållet?
Har du inte kontakter är det bostadskön som gäller. Andrahand till överpriser finns ju också men antar att du är ute efter förstahands?
Nu har jag iofs inneboende redan men kanske kan klämma in dig
Citera
2014-12-20, 22:24
Medlem
Skiter björnen i skogen?
Citera
2014-12-20, 22:40
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkona
Kontakter, det är vad du behöver. Eller bo som inneboende hos någon. Och när du skriver Gustav Adolfs torg så antar jag att du menar lägenheterna bort mot Lilla bommen hållet?
Har du inte kontakter är det bostadskön som gäller. Andrahand till överpriser finns ju också men antar att du är ute efter förstahands?
Nu har jag iofs inneboende redan men kanske kan klämma in dig

nice hör av dig.

ja är skötsam. röker inte, festar inte, dricker knappt.

har bra med kontakter.
Citera
2014-12-20, 22:51
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
är det så jävla illa alltså med bostadssituationen i göteborg,det trodde jag inte att det va så jävla illa. jag bor inte där, skall flytta dit för jobb.

Jodå. Alla sitter i samma skitkö här. Utan kontakter är det svårt att få ett boende här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in