Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är det brottsligt att såra?
Allt som inte är förbjudet är tillåtet.

Likväl att inte bli förvånad när människor i dessa personers närhet tröttnar och ger ditt beteende konsekvenser. Folk har fått åka baklucka för mindre.
Citera
2014-12-20, 17:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annish89
Vad heter han J*nas Alb*n på Facebook eller instagram?

Kan inte vara enkelt för han att komma vidare efter det där? Fick han med skadestånd för lidande?
Nej, han begärde inte skadestånd.
Citera
2014-12-20, 18:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Likväl att inte bli förvånad när människor i dessa personers närhet tröttnar och ger ditt beteende konsekvenser. Folk har fått åka baklucka för mindre.

Då skulle så gott som alla mina, och dina, nära och kära ha åkt baklucka flera gånger redan.
Hans beteende är inte atypiskt för fem öre. Den som säger något annat ljuger.
Citera
2014-12-20, 19:00
Medlem
Citat:
Är det brottsligt att såra?
Allt som inte är förbjudet är tillåtet.

Det är inte brottsligt att ljuga heller. Ändå blev JA sårad när JH ljög för honom..

Oärligt beteende skapar otrygghet både hos den som drabbas av lögnerna och även personerna i den drabbades omgivning.

LL:s bror ogillade JA skapt. Man förstår det. Hans skyddarinsikt slog väl till..

Allt som inte är förbjudet i lag är inte ur moralisk synpunkt acceptabelt.

Den som tror sig kunna göra som han vill inser en vacker dag att hans beteende slår tillbaka på honom själv.
Citera
2014-12-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Den som tror sig kunna göra som han vill inser en vacker dag att hans beteende slår tillbaka på honom själv.

Den som gapar efter mycket hittas oftast vid en skogsväg.
Citera
2014-12-20, 19:23
Medlem
Citat:

i flera stycken..

Rimmar inte riktigt men skulle ha kunnat vara JA istället..

Det är kanske insikten om detta som har gjort honom arbetsoförmögen för resten av livet. Kan inte tänka mig att han sörjer LL särskilt mycket med tanke på hur illa han behandlade henne när hon fortfarande var vid livet.
Citera
2014-12-20, 19:32
Medlem
skillemandinkis avatar
Kan nån snäll jävel länka till SOS samtalet Jonna ringde?
Citera
2014-12-20, 19:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Nej inte alls. vi har runt 100 mord per år i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
i flera stycken..

Rimmar inte riktigt men skulle ha kunnat vara JA istället..

Det är kanske insikten om detta som har gjort honom arbetsoförmögen för resten av livet. Kan inte tänka mig att han sörjer LL särskilt mycket med tanke på hur illa han behandlade henne när hon fortfarande var vid livet.

Men lägg av, killen har lekt runt med tjejer och lekt player, alla har nog växt upp med flertalet såna kring sig i skolan osv. Hur många av dom har hamnat i en mordutredning? inga jag har känner eller kände ialf.

JA ville ha kakan och äta den, knulla runt osv klart att tjejerna mår dåligt. Men det finns så många killar som gör så mycket värre saker, misshandel och våldtäkter mot bekanta och flickvänner..alltså i fall där blodshämnd är mer förståeligt.

Här har vi en bortskämd manipulativ tjej med hus och häst mår lite dåligt och sen blir allt: "kaos och panik" och så har vi ett bestialiskt styckmord. Fatta att det är Jonna som är den avvikande faktorn i det här fallet Inte JA.

Triangel och otrohetsdramor pågor dagligen av tusentals människor i sverige utan mord.
Citera
2014-12-20, 19:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej inte alls. vi har runt 100 mord per år i Sverige.

Men lägg av, killen har lekt runt med tjejer och lekt player, alla har nog växt upp med flertalet såna kring sig i skolan osv. Hur många av dom har hamnat i en mordutredning? inga jag har känner eller kände ialf.

JA ville ha kakan och äta den, knulla runt osv klart att tjejerna mår dåligt. Men det finns så många killar som gör så mycket värre saker, misshandel och våldtäkter mot bekanta och flickvänner..alltså i fall där blodshämnd är mer förståeligt.

Här har vi en bortskämd manipulativ tjej med hus och häst mår lite dåligt och sen blir allt: "kaos och panik" och så har vi ett bestialiskt styckmord. Fatta att det är Jonna som är den avvikande faktorn i det här fallet Inte JA.

Triangel och otrohetsdramor pågor dagligen av tusentals människor i sverige utan mord.

Jag är övertygad om att det inte ens är en miljondels promille av alla dessa "player-draman" som resulterar i ett styckmord. Säkert några lite då och då. Dock så sällan att det inte kommer förändra någon mer än möjligtvis de värst drabbade. Har inga kompisar som blivit styckmördade pga de varit otrogna, hånglat runt och haft flera dejter samtidigt.
Flashbackmoralisterna som skuldbelägger JA i detta styckmord? Ja, det säger mer om dem än om någon annan. Skall vi göra otrohet olagligt?
Citera
2014-12-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Kan nån snäll jävel länka till SOS samtalet Jonna ringde?

http://www.expressen.se/nyheter/miss...-larmsamtalet/
Citera
2014-12-20, 20:05
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att det inte ens är en miljondels promille av alla dessa "player-draman" som resulterar i ett styckmord

Till dig och den andra grisen. Det handlar inte om hur vida många av dessa dramas som får så här pass digra konsekvenser. Det handlar om att ni är helt ute och snedcyklar som försöker göra den här sortens beteende till någon form av 'norm' för människor i relationer. Då det inte finns något helst stöd att det skulle förhålla sig på det viset.

Beter du dig som ett svin regelbundet ska du inte bli förvånad om det får konsekvenser för dig, sen hur digra dessa konsekvenser blir beror helt och hållet på vad för ''spelpjäser'' du valt att leka med. I detta fallet var det en rad trista omständigheter som utgjorde att detta markerade tillfället det gick helt över kanten.
Citera
2014-12-20, 20:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Till dig och den andra grisen. Det handlar inte om hur vida många av dessa dramas som får så här pass digra konsekvenser. Det handlar om att ni är helt ute och snedcyklar som försöker göra den här sortens beteende till någon form av 'norm' för människor i relationer. Då det inte finns något helst stöd att det skulle förhålla sig på det viset.

Beter du dig som ett svin regelbundet ska du inte bli förvånad om det får konsekvenser för dig, sen hur digra dessa konsekvenser blir beror helt och hållet på vad för ''spelpjäser'' du valt att leka med. I detta fallet var det en rad trista omständigheter som utgjorde att detta markerade tillfället det gick helt över kanten.

Jag försöker inte göra något sådant till en norm. Dock har det alltid förekommit, förekommer i detta nu och kommer alltid att förekomma. För egen del och mina vänner, tjejkompisar och ex var det väl sisådär 25 år sedan. Alla växer väl till sig och mognar. Tror du JA hade betett sig såhär om han visste det skulle resultera i ett styckmord? Tror du han kommer bete sig likadant i framtiden?
Svin och svin, varför hängde mördaren fast vid "svinet" då? Det är väl lika lätt för henne att släppa honom som för honom att börja bete sig något mognare?

Hon är ju dum i huvudet om hon fann sig i den semi-relationen. Oavsett vad han säger, sagt och lovat. Själv hade jag tackat, packat och dragit dag 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in