Citat:
Ursprungligen postat av
Dealbreaker
Jo så är det ju. Dock är det ju extra lätt att dras med i den allmänna mobben mot SD:are när en sådan är annorlunda.
Sen tycker jag det är uppenbart att han besitter självinsikt. Han är nybörjare inom politiken och han är ödmjuk mot faktumet att de kommer lära sig mycket i "sällskapet" framöver. Det framgår även i Aftonbladets artikel.
Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att övriga politiker (låtsas) inte har en susning om det han talar om. Spelar de dumma, har de anslutit sig till mobben, eller är de helt enkelt dumma?
Att sätta epitet och indirekt säga att de politiker som mest liknar vilken Svensson som helst är korkad har inte fungerat de senaste 4-5 åren, ändå fortsätter de med denna totalt misslyckade strategi.
Han har definitivt självinsikt om att han har ett överdrivet sätt. Men i hans fall är det extremt överdrivet, där saknar han nog lite insikt i hur det egentligen framstår.
Politiker bryr sig ju rent allmänt inte om vad andra politiker säger och fokuserar väl just på faktiska förslag som kan debatteras, vilket ju i princip saknades här. Så det är väl egentligen inte så anmärkningsvärt egentligen.
Håller väl inte med om att Wall ingår i skaran "liknar vilken Svensson som helst". Men att epiteten saknar grund är ju uppenbart. Finns inget som visar att han är: Efterbliven, Psykopat, Rättshaverist, galen, osv.
Edit: TS beskrivning om honom som "Percy Nilegård på Spice" tyckte jag dock passade rätt bra.
Edit 2: OT, men någon har lagt upp en dubbning på Tyska.
https://www.youtube.com/watch?v=JU_nXSMgViw