2014-12-20, 16:35
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Han berättar exempelvis hur effekten på trafiken blir om förbifarten byggs eller om man utökar antalet filer på nuvarande vägar.

Hängde du med när han förklarade om en stads expansion och drog en matematisk formel på det?

Sedan förmedlade han hur löjeväckande och icke-relevant det är att diskutera gratis SL-kort till hemlösa i frågan om hur man bör utveckla kollektivtrafiken. Kan tänka mig att det är sådana stollerier politikerna tycker är mer relevanta, än faktisk forskning i ämnet.

Men som tidigare skribenter förmedlat här. När folk själv inte läst en akademiskt text eller tänkt i akademiska banor så blir reaktionerna som från vissa hatade i denna tråd.

Pinsamt är bara förnamnet.

Tror inte det har något med det akademiska att göra.

Man reagerar som man vill på det som är udda, vill man ogilla det så gör man även det.
Ännu lättare är det om man letar efter konkreta uttalanden under dessa 24 minuter. Eftersom SD uppenbarligen inte hade gjort upp någon plan för 2015, så uteblev ju just detta.

Mannen borde nog tona ner sitt sätt en del, han skulle säkert ockå göra sig bättre om han har mer substans att komma med.
Citera
2014-12-20, 16:39
Medlem
farbror Svens avatar
Utmana en buss i Kåkbrinken! Där ryker garanterat runstenen och kanonröret från 1600-talet, kulturarvet SD månar om. Stor humor. Det ÄR Robert Gustafsson.
Citera
2014-12-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Tror inte det har något med det akademiska att göra.

Man reagerar som man vill på det som är udda, vill man ogilla det så gör man även det.
Ännu lättare är det om man letar efter konkreta uttalanden under dessa 24 minuter. Eftersom SD uppenbarligen inte hade gjort upp någon plan för 2015, så uteblev ju just detta.

Mannen borde nog tona ner sitt sätt en del, han skulle säkert ockå göra sig bättre om han har mer substans att komma med.

Jo så är det ju. Dock är det ju extra lätt att dras med i den allmänna mobben mot SD:are när en sådan är annorlunda.

Sen tycker jag det är uppenbart att han besitter självinsikt. Han är nybörjare inom politiken och han är ödmjuk mot faktumet att de kommer lära sig mycket i "sällskapet" framöver. Det framgår även i Aftonbladets artikel.

Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att övriga politiker (låtsas) inte har en susning om det han talar om. Spelar de dumma, har de anslutit sig till mobben, eller är de helt enkelt dumma?

Att sätta epitet och indirekt säga att de politiker som mest liknar vilken Svensson som helst är korkad har inte fungerat de senaste 4-5 åren, ändå fortsätter de med denna totalt misslyckade strategi.
Citera
2014-12-20, 16:53
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm7.2
tittar man på hans ögon ser man att han är en psykopat som inte vill annat än att tjäna pengar, oavsett metod(även att mörda). visst det är väl inte så "vetenskapligt" av mig att utrycka mig så men SD'are kan hävda att invandring är dåligt för Sverige samtidigt som fakta visar annat.

I jämförelse med ovanstående påståenden är Rickard Wall minst sagt ett geni.

Fast det säger egentligen inte så mycket om Wall...
Citera
2014-12-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det var inte riktigt så jag menade, utan jag menade att påminna om faran med att som väljare falla för en "stark ledare", en demagog som talar till folks känslor, och fördomar. Dessa politiker är vanliga inom nyfascismen i dag och är av samma skola som Adolf Hitler (han var givetvis en av de värsta som har funnits). Härmed jämställer jag inte SD med Hitler men jag varnar för faran att lyssna på demagogen.

Jag förstår ditt resonemang, men att dra alla över en kam köper jag inte. Liknande "föreläsningsteknik", det snabba och hetsiga med kraftiga gestikuleringar och stora skillnader i talvolym är som många nämnt vanligt förekommande i universitetsmiljö. Det är även dessa lärare som anses vara de bästa eftersom de får eleverna att lyssna.

Bara för att detta appliceras i politiken finner jag ingen anledning att dra parallellen med fascism. Det var säkert fler ledamöter som la ner telefonerna och faktiskt lyssnade för en gångs skull.
Citera
2014-12-20, 17:00
Medlem
Citat:
jag det är svårt att förstå SDare. så fort någon av deras "gudar"(politiker) gör något halvtaskigt så ska dom gå till försvar direkt.

tittar man på hans ögon ser man att han är en psykopat som inte vill annat än att tjäna pengar, oavsett metod(även att mörda). visst det är väl inte så "vetenskapligt" av mig att utrycka mig så men SD'are kan hävda att invandring är dåligt för Sverige samtidigt som fakta visar annat.

må idioten undervisa men att styra ett land eller ens ta del av makten bör han inte göra då han inte är konsekvent.
Precis som att du som anti SD ska se något negativt i allt de gör. Du går så långt som att kalla snubben psykopat som skulle mörda för pengar? Vad i helvete har du rökt?

Dessutom tyder all fakta (oavsett vad aftonbladet och DN påstår) på att dagens invandring är en förlustaffär på alla sätt och vis. Men det ämnet hör till en helt annan tråd.
Citera
2014-12-20, 17:04
Medlem
Citat:
jag det är svårt att förstå SDare. så fort någon av deras "gudar"(politiker) gör något halvtaskigt så ska dom gå till försvar direkt.

må idioten undervisa men att styra ett land eller ens ta del av makten bör han inte göra då han inte är konsekvent.

Hans behov av pengar är antagligen ganska minimala med tanke på hans utbildning och kompetens. Att du tror någon kan bedömas som psykopat baserat på hans ögon säger mer om dig än honom.
Citera
2014-12-20, 17:10
Medlem
Minipaxs avatar
Skönt orginal.
Galen? Nej.
Lite speciell, nej, enbart om man jämför med övriga politiker, som man får näsblod av att se och höra på.

Det hade brölats lika mycket om det var en vänstertomte som hette Rickard Wall, människor gillar att bröla oavsett, det är skönt att bräka.
Citera
2014-12-20, 17:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Jag förstår ditt resonemang, men att dra alla över en kam köper jag inte. Liknande "föreläsningsteknik", det snabba och hetsiga med kraftiga gestikuleringar och stora skillnader i talvolym är som många nämnt vanligt förekommande i universitetsmiljö. Det är även dessa lärare som anses vara de bästa eftersom de får eleverna att lyssna.

Bara för att detta appliceras i politiken finner jag ingen anledning att dra parallellen med fascism. Det var säkert fler ledamöter som la ner telefonerna och faktiskt lyssnade för en gångs skull.

Inte mycket verkstad. Drygt 20 minuter för att bara säga:

SD vill samarbeta. SD vill främja både bil- och kollektivtrafik. SD kan tänka sig avgifter i stället för förbud. SD ska lyssna på vad övriga i fullmäktige har att säga. SD står i mitten mellan vänster och höger-blocken. SD anser att kollektiv båttrafik inte är något att satsa på och pekar på en utredning som kommit fran till detta. SD ifrågasätter om det verkligen är rätt att SL-kort ska ingå i socialbidraget. SD vill att man ska testa nya busstyper."

Om han verkligen är verksam på universitetet så lider jag med de studenter som ska förlora tid på en sådan helt ineffektiv person.
Citera
2014-12-20, 17:20
Medlem
LFEs avatar
Sven, han är ju uppenbarligen rädd att övriga partier inte vill ha ett samarbete med dem och känner därför ett behov av att i detalj förklara varför de bör ha detta. Ändå väljer han korkat nog att dissa både högern och vänsterns konfliktbaserade världssyn och därmed hela deras påstådda värdegrund.
Citera
2014-12-20, 17:21
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dealbreaker
Jo så är det ju. Dock är det ju extra lätt att dras med i den allmänna mobben mot SD:are när en sådan är annorlunda.

Sen tycker jag det är uppenbart att han besitter självinsikt. Han är nybörjare inom politiken och han är ödmjuk mot faktumet att de kommer lära sig mycket i "sällskapet" framöver. Det framgår även i Aftonbladets artikel.

Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att övriga politiker (låtsas) inte har en susning om det han talar om. Spelar de dumma, har de anslutit sig till mobben, eller är de helt enkelt dumma?

Att sätta epitet och indirekt säga att de politiker som mest liknar vilken Svensson som helst är korkad har inte fungerat de senaste 4-5 åren, ändå fortsätter de med denna totalt misslyckade strategi.

Han har definitivt självinsikt om att han har ett överdrivet sätt. Men i hans fall är det extremt överdrivet, där saknar han nog lite insikt i hur det egentligen framstår.

Politiker bryr sig ju rent allmänt inte om vad andra politiker säger och fokuserar väl just på faktiska förslag som kan debatteras, vilket ju i princip saknades här. Så det är väl egentligen inte så anmärkningsvärt egentligen.

Håller väl inte med om att Wall ingår i skaran "liknar vilken Svensson som helst". Men att epiteten saknar grund är ju uppenbart. Finns inget som visar att han är: Efterbliven, Psykopat, Rättshaverist, galen, osv.

Edit: TS beskrivning om honom som "Percy Nilegård på Spice" tyckte jag dock passade rätt bra.

Edit 2: OT, men någon har lagt upp en dubbning på Tyska.
https://www.youtube.com/watch?v=JU_nXSMgViw
Senast redigerad av Oformad 2014-12-20 kl. 18:02.
Citera
2014-12-20, 17:22
Medlem
MadScientists avatar
Hahaha, så jävla skön snubbe! Påminner mig om de mest fanatiska matematik-föreläsarna jag hade på universitetet. De kunde stå och hålla brandtal för någon småsak halva föreläsningen.
Senast redigerad av MadScientist 2014-12-20 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in