Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Precis. Tjejerna brukar vända våldet inåt gentemot sig själva - killarna utåt. Någon av dem här tjejerna skulle ha kunnat bli svårt sjuk i anorexia, börjat skära sig eller rent av ta sitt liv. Nu råkade det bli så här istället. DET hade säkert inte JA förväntat sig.
Hade det däremot handlat om ett kvinnligt svin som lekte med två svagsinta killar då fanns det en stor risk att det hela slutade med ett slagsmål. Antingen fick det svinaktiga tjejen stryk eller att killarna rök ihop med varandra. Eller både och.
Så länge strulandet inte drabbade JA såg han ingen anledning att sluta med sitt dubbelspel. Oklart om han ens har slutat med strulandet nu.. För den slutsatsen som han har dragit av det hela är (hör och häpna) att han nog var för "snäll" gentemot JH! Jajamensan..
JA träffade BO i småskolan och mellan det tills i somras var de ihop. Eller låt oss säga att eventuellt var de det ibland.. Kanske. Eller åtminstone så länge ingen annan "kissade på en pinne" och påstod sig vara gravid. Detta hände förresten antingen flera veckor eller möjligtvis månader sedan. En gång. Eller förresten två gånger. Ena gången var det jobbigt - andra gången inte längre. För om pinnen visade att tjejen inte längre var gravid då vart inte livet lika krångligt för JA längre. Då kunde han börja strula igen..
Eftersom JA uppfattade sig själv som en genomschysst kille ville han gärna stötta tjejer som var gravida. Eller nej förresten: han ville stötta de tjejer som inte längre var gravida. För på tal om att döda någon är det mycket enklare ifall tjejen gör det - istället för att JA ska använda kondom.. Det är nog enklast så. Åtminstone för JA - som det hela ändå handlar om..
JA ville förresten inte vara med JH längre därför att han uppfattade henne som strulig. Hon hade bl.a. ljugit några gånger för honom. Det tyckte JA var jätte jobbigt, eftersom han inte längre visste vad som var sant och vad som var en lögn. JA upplevde det som jobbigt och struligt att han inte kunde lita på JH.
JA själv däremot ville gärna snacka med tjejerna som han var ihop med. Eller åtminstone var ihop med ibland. Eller åtminstone som trodde sig vara ihop med honom. Kanske. Eller jag vet inte längre - nåt åt det hållet i alla fall.
Då gillade JA snacka om hus, bilar och barn. För det hade JA förstått att trasiga tjejer tyckte om att höra. Ju mer han snackade om detta ämne desto mer sex blev det. Det gillade JA.
Men när JH började snacka barn med honom var det inte alls lika kul längre. Något hus var det inte tal om längre. Möjligtvis bil - som han kunde fly med..
Själv hoppas jag innerligt att alla tjejer som möjligtvis funderar att vara tillsammans med det här kräket googlar på hans namn först - och springer sen..
Yes yes yes! Där har vi JA i ett nötskal. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Men ditt jäkla nollåttespån, hade du följt med i tråden så hade du sett att jag har ändrat åsikt. Från början så trodde jag stenhårt på dråp. Att en ostraffad ung tjej skulle begå ett planerat mord på en rival föreföll ytterst osannolikt för mig iaf. En misshandel som gick för långt kändes mer trolig. Sen när poliskällan började läcka som värst så började det ju se lite mörkare ut för GM och efter det så var det väl kanske bara jag, dip och snobb som fortfarande trodde på dråp. När fuppen sen kom så var det ju tack och godnatt med dråp för min del iaf. Jag har inte läst fuppen men det räcker gott med att följa det här fallet i media för att inse att dråp är en för mild brottsrubricering. Och tom JE (FA) verkar ju tro att JH trots allt är nöjd med ett tidsbestämt straff.
Ja, det måste ju vara möjligt att ändra åsikt, speciellt när man inte får all fakta i början. I somras visste vi ju noll egentligen och länge florerade det rykten/idéer som påverkade ens bedömning. I början minns jag att jag lade väldigt stor vikt vid det här bråket på krogen... men det visade ju sig inte vara värst allvarligt alls.
Tråkigt vore det om man var så envis och stolt att man inte skulle kunna erkänna att man tänkt på olika sätt under resans gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Psykologen hävdade att hennes googlingar var verklighetsflykt, snarare än verklig planläggning. Det är sällan man som tilltalad får så mycket hjälp av ett psykologvittnesmål.
Det är iof inte ovanligt att man googlar på saker som man inte tänkt göra i verkligheten. Jag har gjort flera liknande googlingar som JH gjort. Nyfiken helt enkelt. Om jag nu plötsligt skulle ha ihjäl någon och polisen tog min dator så skulle de väl tro att jag planerat i flera år. :P
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Nja, just det är mindre konstigt. Han markerar ju att Jonna har en väldigt ojämn kompetensprofil - dvs han anser att hon är väldigt bra på somligt och skitkass på annat.
Känner ett flertal sådana personer. Genier på många sett men vansinnigt dåliga på planering, organisering och strukturering samt vissa praktiska moment.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vorph666
Tycker, efter att ha lyssnat på ljudfilerna, lite synd om Jonna. Den här historien har bara förlorare. Eller... vettifan vad jag tycker om pojkvännen som dubbelspelade men det ursäktar inget ändå. Kanske hade den svaga Jonna inte mördat Lovisa ifall Jonas varit en man och avvisat den han inte ville steka stadigt.
Känns som att det är ganska mycket ljug i förhören men jag känner med henne och förstår att man i en sådan situation hon är i glider lite på gränsen för vad som är sanning eller ej. Själv hade jag berättat allt när jag fattat att jag inte skulle komma undan. Till att börja med hade jag nog dratt den där med Kineserna som packar ner en i en baklucka och matar en med friterade räkor...
Jo det är lätt att tycka synd om henne. Att kasta bort sitt liv för den där JA. Då har man ju helt gett upp. Hon måste ha mått extremt dåligt i sig själv. Det är synd att JH inte klarade av att se sanningen i vitögat och lämna honom. Samma gäller ju förresten LL. Jag hoppas att JH fattat det nu, att det inte var värt det, att JA inte var något att ha. Förhoppningsvis så ser hon att LL inte "vann" när hon fick JA, utan precis tvärtom. LL förlorade långt innan hon dog. Hon hade förlorat i många år. JA var den som vann... men nu är det nog stopp för det.
Om man ska försöka se något positivt i denna tragedi så är det att JA lärt sig en läxa. Nästa gång han känner sig sugen på att utnyttja kvinnor så hoppas jag att han ser innehållet i IKEA-påsarna framför sig.