Citat:
Tycker man bör dela upp "pro Adnan"-personer i två delar. Dels de som tror att han är oskyldig och dels de som inte har någon klar uppfattning om skuldfrågan men som tycker att bevisen inte räcker för att fälla Adnan ("guilty beyond reasonable doubt"). Känns som att Sarah ofta lutat åt den andra kategorin.Har dock lite svårt att se hur så många väljer att tro på Adnans oskuld. Läser man på Reddit så verkar ju dom flesta vara helt övertygade. Tycker också att det blir mer och mer uppenbart att även Sarah Koenig är inne på detta.
Är väl inte ovanligt i sådana här fall att folk väljer att tro på "underdogen". Det är ju en mycket bättre story om någon sitter oskyldigt dömd till livstid. Men jag tycker det finns väldigt mycket som är besvärande för Adnan, och att Sarah inte alls pressar eller ifrågasätter honom tillräckligt utan köper förklaringar som att han var hög och inte minns alldeles för lättvindigt.
Tycker jag har lyssnat, gått tillbaka och lyssnat igen och igen men ändå inte fått svar på ett par viktiga punkter. Kanske har jag missat nått? Men har Sarah någonsin pressat eller överhuvudtaget frågat Adnan om hur Jay kunde veta var bilen fanns? Samma sak med lappen Hae hade skrivit där hon bad Adnan lugna ner sig och lämna henne ifred. I vilket/avsnitt gjorde hon i så fall detta?
Är väl inte ovanligt i sådana här fall att folk väljer att tro på "underdogen". Det är ju en mycket bättre story om någon sitter oskyldigt dömd till livstid. Men jag tycker det finns väldigt mycket som är besvärande för Adnan, och att Sarah inte alls pressar eller ifrågasätter honom tillräckligt utan köper förklaringar som att han var hög och inte minns alldeles för lättvindigt.
Tycker jag har lyssnat, gått tillbaka och lyssnat igen och igen men ändå inte fått svar på ett par viktiga punkter. Kanske har jag missat nått? Men har Sarah någonsin pressat eller överhuvudtaget frågat Adnan om hur Jay kunde veta var bilen fanns? Samma sak med lappen Hae hade skrivit där hon bad Adnan lugna ner sig och lämna henne ifred. I vilket/avsnitt gjorde hon i så fall detta?
Gällande att sätta dit Adnan så nämnde väl Sarah någon gång att hon tidigare var nästan besatt av att sätta dit honom på någon liten felsägning, men att hon aldrig lyckades. Detta span lite vidare sen i att en oskyldig oftast är en väldigt ohjälpsam part i ett mål, då de helt enkelt inte kan bidra med särskilt mycket (avsnitt 7 tror jag). Adnans svar på dessa frågor med Jay var oftast då att han helt enkelt inte vet, utöver att Jay troligtvis lånade hans bil likt flera gånger tidigare. Uppbrottet med Hae tror jag behandlades i avsnitt två ("The Breakup"), och landade väl mycket i att det var tonårskänslor som inte kändes alltför fällande gällande Adnans skuld.
Om jag uppfattade det rätt så kommer dagens avsnitt handla typ om "är Adnan en psykopat?", vilket kanske ger dig/oss fler svar gällande detta.
Senast redigerad av Casaba 2014-12-11 kl. 10:49.
Senast redigerad av Casaba 2014-12-11 kl. 10:49.