2014-11-17, 13:18
Medlem
Salgouds avatar
Har någon lyssnat på Slates podcast om Serial? De snackar i efterhand om varje veckas avsnitt, lite som här i tråden mao. Tänkte att den kanske kunde vara av intresse, ska själv lyssna på senaste när jag smäller ihop första julbaket lite senare idag. Kanske återkommer med en recension om inte någon annan hinner före.

http://feeds.feedburner.com/SlatesSerialSpoilerSpecials

EDIT: Glömde denna parodin, om ni inte hört är den roligare än jag trott: https://www.youtube.com/watch?v=vzk9aC1qh1o#t=23
Senast redigerad av Salgoud 2014-11-17 kl. 13:25.
Citera
2014-11-17, 13:34
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Har någon lyssnat på Slates podcast om Serial? De snackar i efterhand om varje veckas avsnitt, lite som här i tråden mao. Tänkte att den kanske kunde vara av intresse, ska själv lyssna på senaste när jag smäller ihop första julbaket lite senare idag. Kanske återkommer med en recension om inte någon annan hinner före.

http://feeds.feedburner.com/SlatesSerialSpoilerSpecials

Tack för tipset!
Citera
2014-11-17, 22:03
Medlem
Buddahns avatar
Fattar inte varfor de inte fragar ut Stephanie mer.
Dagen da Hae blev mordad var Stephanies (Jay's flickvans) fodelsedag. Han var inte med henne pa hela dagen, eller ens ringde henne en endaste gang.
Jag borjar tro att Stephanie var med honom.
Citera
2014-11-18, 04:04
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatsalsa
Men, saker som att A inte försökte kontakta Hae efter 13/1 samt att han avstod säga något i domstolen, talar mot A. Jay var bevisligen inblandad och antagligen mycket mer än han ville vittna om. A visste att J inte skulle säga hela sanningen (för att rädda sig själv) och provocerade därför ingenting, då om J skulle börja berätta allt han visste skulle A inte haft en chans.

Jag tycker det finns andra saker som är mer graverande än det där. Att inte själv gå upp i förhörsbåset är ju tydligen inte allt för ovanligt heller, även om det nu visade sig har stor påverkan på juryn.

Grym podd hur som helst. Visst är det en andra säsong planerad? Någon som vet när den i sådana fall kommer?
Senast redigerad av Cruachan 2014-11-18 kl. 04:08.
Citera
2014-11-18, 23:54
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Is i magen har han allt, Jay. Efter en kvart med den där Gutierrez hade jag fan erkänt Kennedymordet bara för att slippa hennes vedervärdiga, malande röst.

Haha, indeed. Ville spola förbi så fort de spelade upp något från rättegången. Men ja, väldigt mycket is i magen...trots 18 års ålder. Som sagt, allt känns väldigt planerat från hans sida. Precis som en psykopat...
Citera
2014-11-20, 01:19
Medlem
gasproxs avatar
Hmmm... Nytt inlägg på hemsidan:
http://serialpodcast.org/posts/2014/11/weather-report

För att sammanfatta:
"Considering that in just one week there were three school days cancelled due to weather, it seems possible Asia conflated these two weather events. But if her memory of talking to Adnan in the library is specifically tied to snow, then it’s unlikely that the day she is remembering is Jan. 13."

När skrev hon till Adnan? Ganska långt efter va? Då är det väl tyvärr en stor risk att hon minns fel...
Citera
2014-11-20, 23:16
Medlem
Buddahns avatar
http://www.reddit.com/r/serialpodcast/comments/2mva4x/official_discussion_serial_episode_9_to_be/
Citera
2014-12-02, 01:09
Medlem
gasproxs avatar
http://popwatch.ew.com/2014/12/01/serial-podcast-adnan-syed/

"His attorney, C. Justin Brown, tells the Associated Press that an appeal hearing has been scheduled for January to see if Syed qualifies and deserves post-conviction relief."

Citera
2014-12-02, 09:25
Medlem
Casabas avatar
Snälla snälla lägg sådant i som händer i fallet men som ännu inte tagits upp i podcasten i spoilertagg. Andra utvecklingar i fallet får tas i någon tråd i ett brottsfalls forum.
Senast redigerad av Casaba 2014-12-02 kl. 09:52.
Citera
2014-12-02, 12:29
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Snälla snälla lägg sådant i som händer i fallet men som ännu inte tagits upp i podcasten i spoilertagg. Andra utvecklingar i fallet får tas i någon tråd i ett brottsfalls forum.

Alright, sorry. Om det är någon tröst är detta kopplat till typ avsnitt tre, resterande avsnitt har inte tagit upp något som antyder på eller bidrar till detta.
Citera
2014-12-05, 04:58
Medlem
GSE_s avatar
Asså fan intressant avsnitt detta ju! Denna advokatkvinnan verkar ju helt bipolär ibland, undrar hur mycket det skadade Adnans försvar på det stora hela..
Citera
2014-12-11, 09:08
Medlem
9797s avatar
Lite sen på denna bollen eftersom jag håller mig undan sociala medier men men... Riktigt bra pod hur som helst.

Har dock lite svårt att se hur så många väljer att tro på Adnans oskuld. Läser man på Reddit så verkar ju dom flesta vara helt övertygade. Tycker också att det blir mer och mer uppenbart att även Sarah Koenig är inne på detta.

Är väl inte ovanligt i sådana här fall att folk väljer att tro på "underdogen". Det är ju en mycket bättre story om någon sitter oskyldigt dömd till livstid. Men jag tycker det finns väldigt mycket som är besvärande för Adnan, och att Sarah inte alls pressar eller ifrågasätter honom tillräckligt utan köper förklaringar som att han var hög och inte minns alldeles för lättvindigt.

Tycker jag har lyssnat, gått tillbaka och lyssnat igen och igen men ändå inte fått svar på ett par viktiga punkter. Kanske har jag missat nått? Men har Sarah någonsin pressat eller överhuvudtaget frågat Adnan om hur Jay kunde veta var bilen fanns? Samma sak med lappen Hae hade skrivit där hon bad Adnan lugna ner sig och lämna henne ifred. I vilket/avsnitt gjorde hon i så fall detta?

Förövrigt var Sarah gäst i The Colbert Report igår 10/12. Hittar inte nått på YouTube än men det lär väl dyka upp...
Senast redigerad av 9797 2014-12-11 kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in