2014-12-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Koko
http://www.cairnspost.com.au/news/ca...-1227161820536

I nyhetsinslaget nämns det något om att en avliden vuxen har transporterats från platsen? Tillsammans med den överlevande kvinnan? Och med tanke på att det inte finns några misstänkta, ingen fara för området osv antar jag att den avlidna vuxna kanske har bidragit..
Barnen ska väl ha dödats med kniv så det kan nog vara styvfadern som också har knivmördats?
Citera
2014-12-19, 08:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Enligt uppgift till CNN är kvinnan endast förälder till sju av de åtta barnen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20047215.ab

Citat:
At this stage, he said, police haven't been able to establish the relationship between the woman and the children or the relationships of the children with each other.

http://edition.cnn.com/2014/12/18/wo...html?hpt=hp_t1
Citera
2014-12-19, 09:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
http://www.dailytelegraph.com.au/new...5d047e80deeb2f

Verkar ha skett i ett mångkulturellt område, och kännt för att vara ett tillhåll för social misär och kriminalitet.
Citera
2014-12-19, 10:02
Medlem
Troians avatar
Åtta barn, kvinnan endast skadad, och läget stabilt. Känns nästan som medvetet, det vill säga att han inte ville att kvinnan skulle dö? Kanske inte av barmhärtighet, utan för att han ville att hon skulle få leva vidare utan sina barn. Jag menar har hen redan dödat åtta barn så bör det väl inte vara så svårt, vare sig psykiskt eller fysiskt, att avsluta också mammans liv.

Kommer gärningsmannen utanför gruppen av åtta döda barn och en skadad mamma så lutar jag nog då åt ett personligt motiv. Men det kan också vara något av barnen som gjort det, och jag vill heller inte helt utesluta mamman även om hon inte är formellt misstänkt.

Möjligt är väl också att mamman inte var hemma vid tillfället, utan att hennes skador är chockskador (eller har det framgått att hon knivhuggits? min miss isf – Edit: Enligt medieuppgifter hade hon en skada i bröstet), och då kan man väl möjligen tänka sig något mot familjen som sådan. Något psykfall, rasist, släktfejd, grannbråk...

En hagelskur av teorier, men om jag skulle gissa på något så skulle jag tippa gärningsmannen är;

1. En man som kvinnan har eller har haft en relation till
2. Ett av syskonen
3. Mamman
4. Något annat

I den ordningen.
Senast redigerad av Troian 2014-12-19 kl. 10:05.
Citera
2014-12-19, 11:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Åtta barn, kvinnan endast skadad, och läget stabilt. Känns nästan som medvetet, det vill säga att han inte ville att kvinnan skulle dö? Kanske inte av barmhärtighet, utan för att han ville att hon skulle få leva vidare utan sina barn. Jag menar har hen redan dödat åtta barn så bör det väl inte vara så svårt, vare sig psykiskt eller fysiskt, att avsluta också mammans liv.

Kommer gärningsmannen utanför gruppen av åtta döda barn och en skadad mamma så lutar jag nog då åt ett personligt motiv. Men det kan också vara något av barnen som gjort det, och jag vill heller inte helt utesluta mamman även om hon inte är formellt misstänkt.

Möjligt är väl också att mamman inte var hemma vid tillfället, utan att hennes skador är chockskador (eller har det framgått att hon knivhuggits? min miss isf – Edit: Enligt medieuppgifter hade hon en skada i bröstet), och då kan man väl möjligen tänka sig något mot familjen som sådan. Något psykfall, rasist, släktfejd, grannbråk...

En hagelskur av teorier, men om jag skulle gissa på något så skulle jag tippa gärningsmannen är;

2. Ett av syskonen
3. Mamman
4. Något annat

I den ordningen.
Det äldsta barnet som dött skulle vara 15 bast, så det känns otroligt. Inte omöjligt, men rätt osannolikt. Däremot den där 20-åringen som hittat alla kanske kan vara skyldig.

Som jag har förstått det av australienska vänner så ska det vara sju syskon och ett annat barn som mördats. Därutöver en vuxen person död och en knivskadad kvinna som blivit huggen i bröstet och nacken.
Citera
2014-12-19, 12:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det äldsta barnet som dött skulle vara 15 bast, så det känns otroligt. Inte omöjligt, men rätt osannolikt. Däremot den där 20-åringen som hittat alla kanske kan vara skyldig.

Som jag har förstått det av australienska vänner så ska det vara sju syskon och ett annat barn som mördats. Därutöver en vuxen person död och en knivskadad kvinna som blivit huggen i bröstet och nacken.

Varifrån kommer de uppgifterna?
Citera
2014-12-19, 12:51
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
http://www.dailytelegraph.com.au/new...5d047e80deeb2f

Verkar ha skett i ett mångkulturellt område, och kännt för att vara ett tillhåll för social misär och kriminalitet.

Är det säkert? Det är inte snarare aboriginskt monokulturellt område?

Edit: Familjen kan i och för sig ha följande etnicitet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Torres_Strait_Islanders
Senast redigerad av Europe 2014-12-19 kl. 13:09. Anledning: Edit
Citera
2014-12-19, 12:55
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Det ska tydligen ha varit det äldsta syskonet som är 20 år som kom hem och hittade sina 8 syskon mördade. Men den skadade mamman är ju bara 34 år, så hon måste i så fall ha varit mycket ung när hon fick det första barnet av 9.

Det verkar handla om en aboriginsk familj. Märkligt att pappan inte nämns alls?

Den ungen lär ju vara mentalt förstörd för resten av livet. Det finns nog ingen terapi i detta universum som kan läka ett sådant trauma. Fy fan.
Citera
2014-12-19, 13:08
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

2. Ett av syskonen
3. Mamman
4. Något annat

I den ordningen.
Ungefär min gissning också, i stil med Dalarö-mordbrännaren har ex maken velat bestraffa kvinnan.
Citera
2014-12-19, 14:25
Medlem
Nästan lika illa som när Clifford Cecil Bartholomew utplånade sin familj 1971. Kan ju vara något knäppo som slunkit in under natten.
Citera
2014-12-19, 17:06
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Varifrån kommer de uppgifterna?
Som sagt, en kompis som bor i området. Hon säger också att det rör sig om "aboriginal/torres". Jag har kollat av lite engelska nyhetskällor (Guardian, Tripple M) men inte hittat något om en annan död vuxen så det kanske är något hon har fått om bakfoten.
Citera
2014-12-19, 23:05
Medlem
Troians avatar
Mamman misstänkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in