Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Åtta barn, kvinnan endast skadad, och läget stabilt. Känns nästan som medvetet, det vill säga att han inte ville att kvinnan skulle dö? Kanske inte av barmhärtighet, utan för att han ville att hon skulle få leva vidare utan sina barn. Jag menar har hen redan dödat åtta barn så bör det väl inte vara så svårt, vare sig psykiskt eller fysiskt, att avsluta också mammans liv.
Kommer gärningsmannen utanför gruppen av åtta döda barn och en skadad mamma så lutar jag nog då åt ett personligt motiv. Men det kan också vara något av barnen som gjort det, och jag vill heller inte helt utesluta mamman även om hon inte är formellt misstänkt.
Möjligt är väl också att mamman inte var hemma vid tillfället, utan att hennes skador är chockskador (eller har det framgått att hon knivhuggits? min miss isf – Edit: Enligt medieuppgifter hade hon en skada i bröstet), och då kan man väl möjligen tänka sig något mot familjen som sådan. Något psykfall, rasist, släktfejd, grannbråk...
En hagelskur av teorier, men om jag skulle gissa på något så skulle jag tippa gärningsmannen är;
1. En man som kvinnan har eller har haft en relation till
2. Ett av syskonen
3. Mamman
4. Något annat
I den ordningen.
Det äldsta barnet som dött skulle vara 15 bast, så det känns otroligt. Inte omöjligt, men rätt osannolikt. Däremot den där 20-åringen som hittat alla kanske kan vara skyldig.
Som jag har förstått det av australienska vänner så ska det vara sju syskon och ett annat barn som mördats. Därutöver en vuxen person död och en knivskadad kvinna som blivit huggen i bröstet och nacken.