2014-12-19, 01:08
  #11665
Medlem
Jag har missbrukat Subutex/zone i cirka 6 år. Med 2 behandlingar och några månader "ren" (fuskat) här och där så vill jag nu verkligen sluta... Jag har sista 2 åren uteslutande rökt det på folie.

Jag har trappat ned min dos till ca. 2mg om dagen från minst 8 om dagen i 4-5 år.. Jag går ej subutexprogram, men har genom dom/capio ansökt om nedtrappningsplåster (Norspan) som jag fick höra talas om ganska nyligen.. Utan resultat.

Nu fick jag på omvägar tag på 4st av dom starkaste Norspan (20/mg t). Igår satte jag på mig ett helt plåster, idag har jag inte mått dåligt som om jag var UTAN sub, men det har ändå fattats något, så jag har rökt två små bloss på mattan, men det är ju det jag vill/måste hålla mig ifrån.

Är det doseringen på plåster i relativ till min tidigare dos, eller rent psykiskt att jag "måste" röka lite till? Kanske känns lättare att stå emot imorgon? All hjälp och erfarna tips uppskattas. Kan även uppdatera er kära forumkamrater om resan mot mitt mål om ni skulle vilja det.

Främst är det tips och hjälp jag behöver dock...

EDIT: Kan ju inflika att jag käkar ca. 2 ikto om dagen för att hålla mig på benen och orka med allt, ju mer benz desto mindre sub har det varit sista tiden. Cannabis röker jag även dagligen, men med gott samvete och tänker inte ens komma på tanken att fimpa spliffen..
Citera
2014-12-19, 08:15
  #11666
Medlem
Arlorks avatar
Jag har 8mg subutex plus 20mg diazepam. Funkar utmärkt mot sug efter heroin och kokain.
Citera
2014-12-19, 10:35
  #11667
Medlem
Som uppdatering på min tidigare tråd, vaknade imorse och hade ett litet litet sug, så istället för att röka så satte jag på mig ett havt plåster till (har nu 1,5 starkaste plåster på mig) men fortfarande sugen på subutex... Hur fan går det ihop...
Citera
2014-12-19, 11:37
  #11668
Medlem
Zicks avatar
Jag har dragit sub i 5 dagar i streck nu, första dagen 1 mg kanske sen 2 dagar med väldigt små doser 0.1-0.3mg sen nu 2 dagar med 2-3mg per dag kommer jag få en avtändning värt namnet på detta? Är benzo aktuellt? Eller är det bara att sova som gäller. Och en till fråga, hört att detta inte ska visa på pisseprov stämmer det?
Citera
2014-12-19, 12:31
  #11669
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Jag har dragit sub i 5 dagar i streck nu, första dagen 1 mg kanske sen 2 dagar med väldigt små doser 0.1-0.3mg sen nu 2 dagar med 2-3mg per dag kommer jag få en avtändning värt namnet på detta? Är benzo aktuellt? Eller är det bara att sova som gäller. Och en till fråga, hört att detta inte ska visa på pisseprov stämmer det?

Du får ingen AT efter bara 5dagars bruk
Jo det visas på pissprov
Citera
2014-12-19, 13:37
  #11670
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucidacid
Finns det risk för förstoppning om man bara kör sub låt säga en kväll i veckan? Och jag undrar även om illamåendet uteblir helt om man äter postafen?
Tar jag 1-2 postafen före jag doserar så känner jag inget illamående.
Citera
2014-12-19, 14:09
  #11671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Någon som brukar röka cannabis när ni tar sub i syfte att minska eller ta bort illamående ?
Kan också lägga till att jag tar postafen innan sub och det bidrar till mindre illamående
Citera
2014-12-19, 14:26
  #11672
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucidacid
Finns det risk för förstoppning om man bara kör sub låt säga en kväll i veckan? Och jag undrar även om illamåendet uteblir helt om man äter postafen?

Du lär bli förstoppad just den kvällen/natten samt dagen därpå, beroende på dos så klart. Samma med illamåendet, lägre doser ger mindre/inget illamående. Postafen och andra antihistaminer hjälper mot illamåendet men tar inte alltid bort det helt.

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Någon som brukar röka cannabis när ni tar sub i syfte att minska eller ta bort illamående ?

Nej, men att ta Postafen eller liknande antihistamin hjälper hyfsat mot illamående.
__________________
Senast redigerad av Findmuck 2014-12-19 kl. 14:37.
Citera
2014-12-19, 16:02
  #11673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Jag har dragit sub i 5 dagar i streck nu, första dagen 1 mg kanske sen 2 dagar med väldigt små doser 0.1-0.3mg sen nu 2 dagar med 2-3mg per dag kommer jag få en avtändning värt namnet på detta? Är benzo aktuellt? Eller är det bara att sova som gäller. Och en till fråga, hört att detta inte ska visa på pisseprov stämmer det?


Njaa.. 10 bra benzo och chilla 2-3 dagar så går det över. Men sluta med suben så fort du kan. Det är få människor som klarar att "njut-knarka" vid vissa tillfällen på sub, jag kan inte det, och av ditt inlägg att döma inte du heller. Som en knarkare i samma båt ber jag dig att inte ta mer.
Citera
2014-12-19, 16:02
  #11674
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantflaska
Jag har missbrukat Subutex/zone i cirka 6 år. Med 2 behandlingar och några månader "ren" (fuskat) här och där så vill jag nu verkligen sluta... Jag har sista 2 åren uteslutande rökt det på folie.

Jag har trappat ned min dos till ca. 2mg om dagen från minst 8 om dagen i 4-5 år.. Jag går ej subutexprogram, men har genom dom/capio ansökt om nedtrappningsplåster (Norspan) som jag fick höra talas om ganska nyligen.. Utan resultat.

Nu fick jag på omvägar tag på 4st av dom starkaste Norspan (20/mg t). Igår satte jag på mig ett helt plåster, idag har jag inte mått dåligt som om jag var UTAN sub, men det har ändå fattats något, så jag har rökt två små bloss på mattan, men det är ju det jag vill/måste hålla mig ifrån.

Är det doseringen på plåster i relativ till min tidigare dos, eller rent psykiskt att jag "måste" röka lite till? Kanske känns lättare att stå emot imorgon? All hjälp och erfarna tips uppskattas. Kan även uppdatera er kära forumkamrater om resan mot mitt mål om ni skulle vilja det.

Främst är det tips och hjälp jag behöver dock...

EDIT: Kan ju inflika att jag käkar ca. 2 ikto om dagen för att hålla mig på benen och orka med allt, ju mer benz desto mindre sub har det varit sista tiden. Cannabis röker jag även dagligen, men med gott samvete och tänker inte ens komma på tanken att fimpa spliffen..

hej
Du får tänka på att de här plåstrena är tänkta för långvarig smärtlindring. Jag provade såna också sist jag försökte. Tänkte inte på att det tar 3 dygn innan nivån av buprenorfin har byggts om till den nivån den ska vara! Tänk på det. Jag gick i den fällan att jag trodde jag bara kunde sätta på två såna. Men blev ju dålig som fan - för intaget av bup blir ju då alldeles för lågt! Så jag var tvungen att komplettera med sniffa en b2'a de två första dagarna, och sen en halv b2'a. Och typ efter 5 dar eller något så slutade jag med pillerna och sniffningen. Det gick utmärkt tillsammans med att ta någon eller några stesolid 10mg per dag.
Citera
2014-12-19, 16:07
  #11675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
hej
Du får tänka på att de här plåstrena är tänkta för långvarig smärtlindring. Jag provade såna också sist jag försökte. Tänkte inte på att det tar 3 dygn innan nivån av buprenorfin har byggts om till den nivån den ska vara! Tänk på det. Jag gick i den fällan att jag trodde jag bara kunde sätta på två såna. Men blev ju dålig som fan - för intaget av bup blir ju då alldeles för lågt! Så jag var tvungen att komplettera med sniffa en b2'a de två första dagarna, och sen en halv b2'a. Och typ efter 5 dar eller något så slutade jag med pillerna och sniffningen. Det gick utmärkt tillsammans med att ta någon eller några stesolid 10mg per dag.


Precis vad jag behövde höra just nu.. Med ett och ett halvt plåster på mig känner jag ändå lite sug efter mer (rökte ett litet litet bloss imorse, men jag tror mest det är psykiskt)

Min dos var ändå så låg sista tiden så jag klarar mig nog med 1 plåster/vecka och nu "trappa ner" rökningen i 1-2 dagar till.... Eller bara klippa rakt av nu. Får se hur kvällen slutar.
Citera
2014-12-19, 16:08
  #11676
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantflaska
Som uppdatering på min tidigare tråd, vaknade imorse och hade ett litet litet sug, så istället för att röka så satte jag på mig ett havt plåster till (har nu 1,5 starkaste plåster på mig) men fortfarande sugen på subutex... Hur fan går det ihop...

Du får skilja på psykologiskt beroende och fysiskt beroende. Att du mår fysiskt bra och samtidigt "sugen" visar att din hjärna vill ha mer sub. Men så måste det ju vara eftersom du trappar ner, eller hur? Men vissa påstås bli av med sitt psykologiska sug av sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in