Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Eh?
Irrelevant trådrelevans; hur har du kokat ihop sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Håll dig till tråden ger dig tramsvarning snart
En paus i ilskan... och sen börjar ni kyssas. ... och så återgår Ni till ert ursprungliga bjäbb igen om ett litet tag.
Två sidor, en logisk, en irrationell, men kärleksfullt. Båda bildar ett koncept som jag tror är Gud. När Ni förenas om än blott för en enda irrationellt logisk sekund, så kan det bildas ett nytt liv, en ny skapelse, enligt min tro.
För en sekund var Gud här på forumet och gav Er glädje, spänning och intrig, enligt min tro.
relevant notering:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yin_och_yang
Jag frågar mig: Är Gud samspelet mellan det irrationella och det logiska? Det går kanske att bevisa och tills dess är det detta vad jag tror.
Gud är då, enligt min tro, allt som fortfarande inte kan förklaras rationellt och därför inte går att besvara ännu. Den dagen vi kan besvara allt, så upphör Gud att existera som det gör idag och vi blir ett med denna Gud, enligt min tro. Det spelar då ingen roll om Gud existerat överhuvudtaget, det blir då ett begrepp på allsmäktighet inom ett rimligt domän som vi kan kalla universum.
Ta kvantparadoxerna som exempel, där en partikel kan vara en vågrörelse samtidigt. Men detta går inte att definiera logiskt eller matematiskt som både och samtidigt, men åtskilda går de att definiera logiskt och matematiskt. Det två tillstånden är dock vad universum är, inte bara ena eller andra, enligt min tro och möjligen även med empiriska fakta och det faktum att de två tillstånden inte går att beskriva samtidigt, i en och samma matematisk eller allmänt logisk formel ( jag kan ha missat något vetenskapligt bevis för detta dock ).