Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
IBAS har sagt vad det talas för, inte fastställt vad som har hänt. Jag har inte pratat om partiell fabriksåterställning, och jag har inte påstått att mobilen var tom på data. Varifrån har du fått att ERASE har möblerat om, och att det inte är en konsekvens av handhavandet som jag beskrev?
Rapporten där tekniker beskriver dels att den inte är tömd på data - alltså inte fabriksåterställd, dels berättar vad som hänt i telefonen...
Du förstår att skillnaden på dig och dem är att de inte behövt ägna sig åt fantasier och har haft tillgång till telefonen när de undersökt den?
Sid 952
Det kan också konstateras att på NAND-kretsen finns det stora sektioner som är tomma och som inte innehåller data. Mycket talar för att telefonen kört Erase och återställt dessa delar.
ETT sådan område börjar på offset 17725206 (0xA8FEFD6) och slutar på offset 205455360 (0xC3F0000)
Vi Erase flyttas data till nu plats eller har raderats och kretsens logik återställer hela området vilket innebär att all data raderas permanent eller fullständigt. Erase är ingen funktion som användaren kan starta eller påverka på något sätt.
Användaren kan friställa ett stort utrymme genom att radera till exempel SMS och när detta skett kan kretsens logik aktivera Erase funktionen.
Det är Ibas uppfattning att detta har skett.
Det kan också slutligen konstateras att samtalshistoriken på telefonen har raderats. 1709 poster har raderats som avser perioden 2012-05-05 – 2013-04-30. Detta visar att en större radering utförts.
Dina fantasier om fabriksåterställning vinner alltså inte stöd i något annat än din ovilja att ta till dig information som talar emot dina förvirrade ufo-teorier.