2014-12-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
Haha det vet jag inte, vad tänkte du på exakt? Jag tror tex inte på rymden eftersom jag aldrig kommer kunna bekräfta något själv med rymden och skämtarna på NASA har man ju sedan länge genomskådat och eftersom jag inte tror på rymden så hamnar jag i den märkliga ställningen att jag inte kan tro på aliens men tror på ufon. Det blir en skön blandning där jag väljer att lita på det enda jag faktiskt kan lita på i en dingding värld, mina egna ögon. Tänk om alla som inte förstår matte och därmed inte förstår vetenskap kunde förhålla sig världen på samma sätt, vilken fröjd!

När dom inför ett Nobelpris i allmänkunskap om Darwin och hans liv tydligen.
Du vet att Darwin är död och hundratals andra forskare har tagit över va? Det är ju inte så att vetenskapen blint trodde på allt?
Om du bara litar på dina egna ögon så vill jag veta om du sett Gud? Jesus?
Citera
2014-12-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag kan också skriva en bok om vad jag ser runt omkring mig. Vad menar du som stämmer som vi inte kunnat räkna ut själv? Nämn något som bibeln givit oss. Mer än slaveri,böghat,ojämnställdhet,dålig moral, o.s.v.
Än hur du vrider och vänder på saker och ting så finns det bevis för hur gammal jorden och människan är. Om du tycker dom är stark eller svag spelar inte så stor roll eftersom det finns noll bevis för bibelns skapelseberättelse. Om vetenskapen räknat fel på hundra miljoner år så fattas fortfarande miljarder år för att komma dit bibeln är. Ungefär som om vetenskapen kommer fram till att det bor en miljon människor i Stockholm,men bibeln säger att det bor fyra stycken där.....

Du utgår fortfarande ifrån att vetenskapen skulle vara närmare rätt svar än Bibeln? varför, då ingenting de säger går att bevisa, ingen vet om dom ens börjat i rätt ände när de försöker lista ut jordens ålder?, det låter som en ganska svår uppgift enligt mig till att börja med :P

Alltså är du troende ateist.

Bibeln har nödvändigtvis inte några nya fakta om naturen omkring oss t.ex om vi pratar om idag 2014. Däremot visar sig all fakta stämma! till skillnad från människornas teorier som kommit och gått genom åren.
Till slut landar de alltså i Bibelns ords sanning. Och varför är det så? Därför att Gud inte kan ljuga.
Citera
2014-12-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vad kommer före 1? Svara på detta du.
Du svarar med en fråga alltså? 0,7 kommer före 1 ( t.ex) .....
Citera
2014-12-18, 22:31
Medlem
Citat:
Du svarar med en fråga alltså? 0,7 kommer före 1 ( t.ex) .....

Finns det 0,7 person/er?
Citera
2014-12-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Du utgår fortfarande ifrån att vetenskapen skulle vara närmare rätt svar än Bibeln? varför, då ingenting de säger går att bevisa, ingen vet om dom ens börjat i rätt ände när de försöker lista ut jordens ålder?, det låter som en ganska svår uppgift enligt mig till att börja med :P

Alltså är du troende ateist.

Bibeln har nödvändigtvis inte några nya fakta om naturen omkring oss t.ex om vi pratar om idag 2014. Däremot visar sig all fakta stämma! till skillnad från människornas teorier som kommit och gått genom åren.
Till slut landar de alltså i Bibelns ords sanning. Och varför är det så? Därför att Gud inte kan ljuga.
Om Gud inte kan ljuga så ska vi alltså döda homosexuella? Ha slavar? Döda folk som jobbar på fel dag?
Citera
2014-12-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Finns det 0,7 person/er?
Skrev jag det?
Citera
2014-12-18, 22:42
Medlem
qbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHEMTRAILSSWEDEN
... Det finns inget vetenskapligt med evolutionsteorin,...

En av evolutionteorins centrala teser är att naturligt urval på genetiska variationer (som t.ex. uppkommer via mutationer) kan efter flera generationer skapa nya biologiska funktioner som inte fanns där förut, och som gynnar organismen. Och detta har kunnat observeras live i ett laboratorium. För ett sådant exempel, se tidigare inlägg: www.flashback.org/sp51321780

Accepterar du detta faktum och denna centrala tes i evolutionsteorin, baserat på vetenskaplig observation?
Citera
2014-12-18, 22:45
Medlem
Den enda guden jag tror på är The almighty based god och det är den enda jag behöver tro på #tybg
Citera
2014-12-18, 22:46
Medlem
Citat:
Om Gud inte kan ljuga så ska vi alltså döda homosexuella? Ha slavar? Döda folk som jobbar på fel dag?

Du drar ord från stadgarna i gamla testamentet och applicerar efter Jesu tillkommelse. Vilket är helt fel.

Den gamla lagen gällde med sina stadgar för det utvalda folket judarna fram tills Arvingen kommit, Jesus! Har man inte förstått det och lever efter dem så är man fortfarande Jude.

Jesus visade trons väg, och där gäller kärleken framför allt! Till Gud och din näste. Det handlar om att vända andra kinden till, ha förbarmande och ge förlåtelse. Vi är fria men inte till den gräns att vi ska synda. Vi får alla stå till svars för våra synder på domens dag, ingen av oss ska alltså fälla någon dom i förtid.

Löftet om att Jesus skulle komma kom också INNAN lagen gavs åt folket. Lagen kan alltså inte stå över det faktum att Jesus skulle komma och befria dem från bokstavens slaveri (lagen) och upprätta det som hela skapelsen väntade på , hela syftet med jorden. Tron på Jesus Kristus.
Citera
2014-12-18, 22:49
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Och vem skapade Gud? Kom han till av sig själv eller blev han skapad av någon gud? "Det finns inget tredje svar" !
Om man nu tror att universum alltid har funnits varför skulle det vara svårt att acceptera att Gud alltid har funnits?
Citera
2014-12-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Du drar ord från stadgarna i gamla testamentet och applicerar efter Jesu tillkommelse. Vilket är helt fel.

Den gamla lagen gällde med sina stadgar för det utvalda folket judarna fram tills Arvingen kommit, Jesus! Har man inte förstått det och lever efter dem så är man fortfarande Jude.

Jesus visade trons väg, och där gäller kärleken framför allt! Till Gud och din näste. Det handlar om att vända andra kinden till, ha förbarmande och ge förlåtelse. Vi är fria men inte till den gräns att vi ska synda. Vi får alla stå till svars för våra synder på domens dag, ingen av oss ska alltså fälla någon dom i förtid.

Löftet om att Jesus skulle komma kom också INNAN lagen gavs åt folket. Lagen kan alltså inte stå över det faktum att Jesus skulle komma och befria dem från bokstavens slaveri (lagen) och upprätta det som hela skapelsen väntade på , hela syftet med jorden. Tron på Jesus Kristus.
Den gamla lagen gäller sa väl Jesus? Eller är Gud och Jesus oense om lagarna? Det är en väldigt dålig manual du lever efter kan vi väl konstatera i alla fall?
Citera
2014-12-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Om man nu tror att universum alltid har funnits varför skulle det vara svårt att acceptera att Gud alltid har funnits?
Vem tror att universum alltid har funnits? Och i så fall skapade ju inte Gud universum......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in