2006-09-27, 11:00
Medlem
SupaStrats avatar
Var en vända på stan i söndags och "råkade" impulshandla en Elvine Cardigan. Tyckte den var skitsnygg i affären, men när jag kom hem började jag fundera på vad jag ska ha under den. Vad passar egentligen? T-shirt, skjorta, piké?
Citera
2006-09-27, 11:05
Medlem
filofaxs avatar
http://se.zoovillage.com/store/brand...armentCount=36
Vad för slags cardigan? Knappar? Djup v-ringning?
En slät vit t-shirt (ej v-ringad..) eller ribbat linne tycker jag är grymt snyggt.
Men det är bara vad jag tycker
Citera
2006-09-27, 11:11
Medlem
Algifaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
...T-shirt, skjorta, piké...

Ja, ja, ja. Man skulle kunna ha nästan alla sorters plagg under en cardigang. Huvudsaken är att dom är tunna, annars ser du uppsvullen ut.
Citera
2006-09-27, 11:14
Medlem
SupaStrats avatar
Det är en Alvar Forrest Sweater. Ska testa med vit tshirt under.
Citera
2006-09-27, 11:26
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Det är en Alvar Forrest Sweater. Ska testa med vit tshirt under.

Om den skulle varit lite djupare v-ring på modellen skulle jag rekommenderat en u-ringad t-shirt, alternativt ett linne. Funkar säkert till denna modellen också, även fast underplagget inte lär synas ändå
Citera
2006-09-27, 11:32
Medlem
blejsers avatar
Borde väl nästan fungera med vilket plagg som helst som inte är för tjockt så du ser pluffsig ut.
Nu, i vetenskapligt syfte, får du prova igenom hela din garderob och berätta vad som var bäst att ha under!
Citera
2006-09-27, 11:36
Medlem
Mad Jacks avatar
När jag har cardigan så har jag i regel skjorta under. Eventuellt en piké om tillfället tillåter. T-shirt har jag nog inte haft under mer än ett par gånger tror jag.
Citera
2006-09-27, 13:18
Medlem
SupaStrats avatar
Testade med ett par skjortor under i morse, men det kändes konstigt. Det beror nog iofs på att jag inte tål att knäppa de två översta knapparna, det skulle ju kunna funka med knäppt ända upp men då måste jag komma över min slipsfobi (tycker det ser fånigt ut med skjorta knäppt ända upp utan slips).
Vit piké provade jag också, det såg helt ok ut så länge kragen var innanför. Ska nog köpa en idag i brunt eller annan färg som matchar bättre så blir det nog bra.
Citera
2006-09-27, 13:24
Medlem
Mad Jacks avatar
Citat:
Testade med ett par skjortor under i morse, men det kändes konstigt. Det beror nog iofs på att jag inte tål att knäppa de två översta knapparna, det skulle ju kunna funka med knäppt ända upp men då måste jag komma över min slipsfobi (tycker det ser fånigt ut med skjorta knäppt ända upp utan slips).
Vit piké provade jag också, det såg helt ok ut så länge kragen var innanför. Ska nog köpa en idag i brunt eller annan färg som matchar bättre så blir det nog bra.
Du behöver inte knäppa de översta knapparna om du inte har slips. Det ser bara onaturligt ut.

Kragen ska förresten alltid vara innanför, så där gjorde du rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in