Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Så du läste ett inlägg och tänkte att jag inte är på riktigt, för att läsa ett inlägg till för att fastslå att jag inte kan vara på riktigt? Sedan använder du mitt resonemang till att prata om raser- trots att både golden och tax är 100% hund. Kanske dit vi skall? Rakt ner i genpolen- studera och avgöravem som är vad?
Ja du verkar trolla för har svårt att ta sig seriöst
När jag gjorde jämförelsen med hundar så visste jag du skulle ta upp ras-grejen, det var lixom ganska uppenbart att du ska försöka vrida på det på ett sätt så det ska låta som att jag ville prata att vi är olika raser

Vi kan ta två stolpar om det känns bättre, en stolpe kan inte vara 100% gjord av järn och 100% gjord av plast, bättre så?
Kan jag vara 100% av 10 olika nationer eller religioner?
Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Kanske en bra sak att dra upp vid fikabordet på jobbet? Det där med fri vilja att själv bestämma vad och vem man är går väl fint i dagens ljus. Men med Björn Söder i maktposition upphör denna fria vilja. Då bestäms du efter dina nedärvda egenskaper med modern vetenskap som referens.
Problemet är alltså inte egentligen vad din kategorisering är uppbyggd på och hur du själv ser på anda- det är ditt val. Men om en statsminister ska börja kategorisera befolkningen är vi på väg mot ett jävligt förlegat och gammalt sätt att tänka på. Sådan politik är inte värdigt Sverige 2014.
Jag bryr mig inte om hur många % någon är av vad, tycker hela grejen är löjlig för det har ingen betydelse men man kan fortfarande inte vara 200%. Handlar inte om mörkhyade, judar eller etniska minoritet. Jag själv kan aldrig bli 100% kurd och 100% svensk. Jag kan bli 50/50. Däremot kan jag vara 100% svensk och 100% djurgårdare för supporterskap och nationalitet är olika saker.
Vi har helt olika synsätt på hur man räknar % verkar det som så ingen ide och ens försöka reda ut det hela.
Sedan så startade hela denna Söder-grejen med en intervju där journalisten frågade Björn Söder ett par frågor och han svarade, det var inte konstigare än då! Skulle han sagt att han inte ville svara eller skulle han ljugit istället? Han svarade på frågan och sa som det är, vad är problemet? Resten är medias fel som förstorat upp hela denna grejen till någonting det inte är, därför vi sitter här idag och diskuterar
Journalisten hade kunnat ställa samma frågor till samtliga partiledare och jag lovar att man hade kunnat sätta en bra rubrik på det och sen misstolka och sprida det men klart det är inte lika kul och smutskasta andra partier