Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Du har inget svar på varför åklagaren inte kollade upp KJ:s påstående, eller om hon gjorde det och inte tog upp det i rätten. Det är jag som ruskar på huvudet.
Jo, förklaringen är enkel - han spottar ur sig en uppgift under rättegången, att bryta rättegången för att undersöka om en tämligen oväsentlig uppgift verkligen är korrekt fyller ingen funktion.
Bevisningen mot honom var så tung och tydlig så att han hade behov av lite smålögner i rätten är knappast något man lägger krut på.
Edit:
Jag tror tyvärr inte du får skruvarna att falla på plats hur mycket du än ruskar .. men det är i alla fall bra att du börjat försöka.
Citat:
Kommunikationen kvar om man tar bort kontakten? I så fall kan man ta bort kommunikationen. Så KJ har sån järnkoll på hur Facebook fungerar att han struntar i att ta bort kontakten, men inte en susning om att polisen kan kolla telekommunikation vad man än gör med mobilen efteråt.
Berätta hur man tar bort den.. För jag har försökt rensa PM i Facebook men ännu inte sett något sätt att göra det på. Föra över till arkivet - ja, radera - nej.
De hade kommunikation via SMS om hennes besök - alltså var det SMS:en som pekade ut honom ..