2014-12-17, 23:39
Avstängd
micro113s avatar
Sid 1808 -- intressanta tankegångar från KJ

H: De har ju liksom…ja, jag har för mig att den enda anledningen till varför de blev
frikän…släppt och det var för att…ehh…hon tydligen var alkoholpåverkad den natten.
Så…och så fort man typ nämner alkoholpåverkad för en polis eller åklagare, så lägger de ner
fallet direkt.
Kolla på dem. De kanske vet vem som har gjort det.

F: Den 4:e här, lördagen här, när du åkte hem till brorsan, var du verkligen alkoholpåverkad?

H: Ja, jag var verkligen alkoholpåverkad.
Citera
2014-12-17, 23:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur står det till med skrivförståelsen? Läs din fråga.

Han sa alltså i TR att han sa när mobilen beslagtogs att SMS gick att återskapa.
Han sa det ... hahahahaha ...

Vilket "bevis" du skramlade fram du .. hahahaha
Citera
2014-12-17, 23:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sid 1808 -- intressanta tankegångar från KJ

H: De har ju liksom…ja, jag har för mig att den enda anledningen till varför de blev
frikän…släppt och det var för att…ehh…hon tydligen var alkoholpåverkad den natten.
Så…och så fort man typ nämner alkoholpåverkad för en polis eller åklagare, så lägger de ner
fallet direkt.
Kolla på dem. De kanske vet vem som har gjort det.

F: Den 4:e här, lördagen här, när du åkte hem till brorsan, var du verkligen alkoholpåverkad?

H: Ja, jag var verkligen alkoholpåverkad.
Först pratar han om ett alkoholpåverkat våldtäktsoffer, sedan om sig själv.
Citera
2014-12-17, 23:45
Moderator
OYs avatar
Varför mördade KJ VB? Kan det här citatet ur FUP ge en förklaring?

H: Fem öl för att jag hade fem öl kvar från då min födelsedag, men sen hade jag ju haft fest
då den 29:e, 30:e och då så hade ju folk lämnat ohyggliga mängder sprit i min lägenhet och
då så hade jag kvar ett 6-pack från det då…och jag hade ju suttit och druckit då konstant
ända sen liksom 29:e
, så att då var jag liksom…vad heter det…de sista ölen som var kvar, så
då drack jag upp dem då.

Fick KJ helt enkelt en släng av delirium tremens? Kan kanske förklara hans märkliga minne, korttidsminne vs långtidsminne. KJ fick kanske vissa symptom som kan kopplas till nämnda sjukdomstillstånd?
Citera
2014-12-17, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han sa det ... hahahahaha ...

Vilket "bevis" du skramlade fram du .. hahahaha
Antingen trodde åklagaren honom, eller så frågade hon polismannen. Eftersom hen inte vittnade så var det tydligen sant.

Har du bevis om att KJ inte visste att SMS kunde återställas? I så fall, varför raderade han SMS?
Citera
2014-12-18, 00:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Antingen trodde åklagaren honom, eller så frågade hon polismannen. Eftersom hen inte vittnade så var det tydligen sant.

Har du bevis om att KJ inte visste att SMS kunde återställas? I så fall, varför raderade han SMS?
Raderade SMS gjorde han givetvis för att han trodde att han kunde dölja kontakten ..

Ditt sätt att värdera "bevis" blir bara mer och mer virrigt .. och komiskt .. börjar bli lite lyteskomik över det hela faktiskt.
Citera
2014-12-18, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Raderade SMS gjorde han givetvis för att han trodde att han kunde dölja kontakten ..

Ditt sätt att värdera "bevis" blir bara mer och mer virrigt .. och komiskt .. börjar bli lite lyteskomik över det hela faktiskt.
Varför raderade han inte Facebookkontakten då?

Åklagaren anser tydligen inte att det är lyteskomik.
Citera
2014-12-18, 00:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Varför raderade han inte Facebookkontakten då?

Åklagaren anser tydligen inte att det är lyteskomik.
Åklagaren slipper ta del av dina virrigheter - gjorde åklagaren det så skulle denne givetvis skratta gott och ruska på huvudet och känna en stor portion medlidande för dig...

Varför skulle han ha raderat facebook kontakten - vad skulle han ha uppnått med det?
Meddelande på facebook finns kvar även om du plockar bort kontakten.
Dessutom var det ju kommunikationen aktuell dag som var viktig för honom att få bort - eftersom den visade att hon fanns hos honom när hon dog.
Citera
2014-12-18, 00:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

H: Fem öl för att jag hade fem öl kvar från då min födelsedag, men sen hade jag ju haft fest
då den 29:e, 30:e och då så hade ju folk lämnat ohyggliga mängder sprit i min lägenhet och
då så hade jag kvar ett 6-pack från det då…och jag hade ju suttit och druckit då konstant
då drack jag upp dem då.

Fick KJ helt enkelt en släng av delirium tremens? Kan kanske förklara hans märkliga minne, korttidsminne vs långtidsminne. KJ fick kanske vissa symptom som kan kopplas till nämnda sjukdomstillstånd?
Intressant det du tar upp här.
Beskrev inte KJ sig själv som alkoholist vid något tillfälle? Var det inte så?

Citat:
Vid långvarigt missbruk uppstår ett kroniskt förgiftningstillstånd, som till stor del beror på en leverrubbning. Den alkoholsjuke blir avtrubbad, nervös, ångestfylld, aggressiv och kan få besvär med minnet.
http://www.rikslankarna.se/alkoholism-en-sjukdom-77339
Citera
2014-12-18, 00:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

då drack jag upp dem då.

Nej, fylledelirium får de när de nyktrar till - inte så länge de super..

Jag tror mer på att han försökt att få henne delaktig i sina lavemanglekar med flaska och bregott i rumpan och att hon hånat honom -- alternativt att han gick på toa när hon nobbade honom och hon upptäckte vad han sysslade med och garvade åt honom eller hånade honom ..

Bregott i rumpan är ju inte direkt normalt, ihop spolad tarm och en flaska måste det ju ha upplevts som rätt absurt av henne ...

Gällande minnet så brukar det "försvinna/bli suddigt" för folk som trasslar in sig i för många lögner.
Citera
2014-12-18, 00:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åklagaren slipper ta del av dina virrigheter - gjorde åklagaren det så skulle denne givetvis skratta gott och ruska på huvudet och känna en stor portion medlidande för dig...

Varför skulle han ha raderat facebook kontakten - vad skulle han ha uppnått med det?
Meddelande på facebook finns kvar även om du plockar bort kontakten.
Dessutom var det ju kommunikationen aktuell dag som var viktig för honom att få bort - eftersom den visade att hon fanns hos honom när hon dog.
Du har inget svar på varför åklagaren inte kollade upp KJ:s påstående, eller om hon gjorde det och inte tog upp det i rätten. Det är jag som ruskar på huvudet.

Kommunikationen kvar om man tar bort kontakten? I så fall kan man ta bort kommunikationen. Så KJ har sån järnkoll på hur Facebook fungerar att han struntar i att ta bort kontakten, men inte en susning om att polisen kan kolla telekommunikation vad man än gör med mobilen efteråt.
Citera
2014-12-18, 00:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du har inget svar på varför åklagaren inte kollade upp KJ:s påstående, eller om hon gjorde det och inte tog upp det i rätten. Det är jag som ruskar på huvudet.
Jo, förklaringen är enkel - han spottar ur sig en uppgift under rättegången, att bryta rättegången för att undersöka om en tämligen oväsentlig uppgift verkligen är korrekt fyller ingen funktion.

Bevisningen mot honom var så tung och tydlig så att han hade behov av lite smålögner i rätten är knappast något man lägger krut på.

Edit:
Jag tror tyvärr inte du får skruvarna att falla på plats hur mycket du än ruskar .. men det är i alla fall bra att du börjat försöka.

Citat:
Kommunikationen kvar om man tar bort kontakten? I så fall kan man ta bort kommunikationen. Så KJ har sån järnkoll på hur Facebook fungerar att han struntar i att ta bort kontakten, men inte en susning om att polisen kan kolla telekommunikation vad man än gör med mobilen efteråt.
Berätta hur man tar bort den.. För jag har försökt rensa PM i Facebook men ännu inte sett något sätt att göra det på. Föra över till arkivet - ja, radera - nej.

De hade kommunikation via SMS om hennes besök - alltså var det SMS:en som pekade ut honom ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in