2014-12-17, 12:51
Medlem
Vänstersidans politiker verkar inte bara barnsliga, utan rent okunniga. “Shalom talman, sa sedan Karin Rågsjö (V) och inledde med hebreiska.” (AB) Dels så är det jiddish, inte hebreiska, som är erkänt som ett minoritetsspråk i Sverige, dels är dagens SD mycket israelvänligt och har väl sin fientlighet mot islam från det landet. Det kan ju vara en orsak till att Björn Söder inte tog illa upp av det tilltalet, bara efterlyste ett “herr”.
Citera
2014-12-17, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Äh sluta nu, det handlar visst om bs.
Om det varit en vänsterpartist som inte blivit tilltalad som talman hade flashback inte brytt sig så sluta låtsas om som att det inte är så.
Samma sak som när en svensk begår brott, inte fan bryr sig mupparna i brottsforumet då, bara kolla på trådlängden.
Pinsamma ni är.

http://viralt.aftonbladet.se/riksdagsledamoten-till-bjorn-soder-shalom-herr-talman/
Patetiskt hur han ropar efter respekt. Haha
Dessutom dåligt av honom att inte låta miljöpartisten tala sitt erkända minoritetsspråk utan avbryter honom.
Ne till och med de största sd-trollen borde förstå att de måste göra sig av med björne.

Flashback = modererat, anonymt forum = åsikterna du läser är inte manglade av självcensur pga yttre tryck.

Vad FB "bryr sig om" är mer jämförbart med vad AFA-forumet (om det finns något sådant för "folk" som inte kan läsa/skriva) hade tyckt om situationen var omvänd. Nu är dock ingetdera relevant för hur man ska uppföra sig i apburen/riksdagen.

Jag säger inte att du är dum...bara att du är en idiot.
Citera
2014-12-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Så om en SD:are skulle hånat en talman, oavsett anledning, så skulle du tycka det var lika ok?
Skulle inte bry mig. dels för att det är sd och jag tror vi alla är vana vid grodor från dem och dels för att det uppriktigt talat inte är mycket att bry sig om.

Men jag skulle inte låtsas som att jag bryr mig om talmansämbetet som många här och på facebook låtsas.
Citera
2014-12-17, 13:05
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Skulle inte bry mig. dels för att det är sd och jag tror vi alla är vana vid grodor från dem och dels för att det uppriktigt talat inte är mycket att bry sig om.

Men jag skulle inte låtsas som att jag bryr mig om talmansämbetet som många här och på facebook låtsas.

Jag bryr mig om nivån i stort. Det är en för viktig arbetsplats för sådana här löjlerier vem som än står för dem.
Citera
2014-12-17, 13:15
Medlem
det känns nu bara fånigt att de tagit denna sak längre.

De hånar inte Söder, de hånar ämbetet talman, de erkänner inte roller och ansvarsområden i riksdagen helt enkelt. Då kanske de ska bedriva sin agenda någon annanstans.

Om de skulle gå runt i korridorerna och säga samma sak till personen/riksdagsmannen (ovsett vilken talman det varit) hade det varit en annan sak, möjligt vis mobbing alt. ingenting beroende på hur personen mottager det.

Jag tror faktiskt flashback hade reagerat likadant om det hade varit någon annan talman, många här har faktiskt ett objektivt sinne och ser/vet vad som är rätt och riktigt, i sak. Inte alla såklart, precis som jag tror att det finns motståndare till SD och Björn Söders roll som riksdagens talman som tycker att detta som nu sker inte är OK.

Svenska folket är inte Twitterströmmar och Facebook likes... tvärt om.
Citera
2014-12-17, 13:24
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
De hånar inte Söder, de hånar ämbetet talman,
Det är Söder som hånas, inte ämbetet. Hade man gjort liknande saker mot andra talmän så kan vi tala om ämbetet, men det är riktat mot just Söder och ingen annan än Söder.
Citera
2014-12-17, 13:45
Medlem
Pernilla Stålhammar (MP) vägrade nyss också att säga ''Herr talman''.
Citera
2014-12-17, 13:47
Medlem
1970-01-01s avatar
Hade någon ifrån SD sagt likadant så hade Aftonbladet kört live nyheter med intervjuer om hur dåligt förrakt SD har för demokratin, men nu när det råkar vara mediernas gulleparti så ser man hur dom står på deras sida, även med det senaste uttalet i kammaren av MP.

Varför skriver media inte "MP gör riksdagen till en barnkammare" för det hade dom GARANTERAT gjort om det vart ombytta roller... Men men...
Citera
2014-12-17, 13:50
Medlem
Bajsfacistens avatar
Var det inte praxis som var så viktigt?
Citera
2014-12-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Det är Söder som hånas, inte ämbetet. Hade man gjort liknande saker mot andra talmän så kan vi tala om ämbetet, men det är riktat mot just Söder och ingen annan än Söder.

Gör man det i Sveriges kammare är det mot hela ämbetet! Det blir lite lätt patetiskt när alla vänstermuppar ska leka dagis i vår Riksdag.
Vi avlönar dessa idioter!
Citera
2014-12-17, 14:18
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Gör man det i Sveriges kammare är det mot hela ämbetet! Det blir lite lätt patetiskt när alla vänstermuppar ska leka dagis i vår Riksdag.
Vi avlönar dessa idioter!
Haha har svårt att se hur du lyckas nå den slutsatsen, det riktas uteslutande mot Söder pga bl.a sina tidigare uttalanden. Påstår du att bryter man praxis så är det mot hela ämbetet, så borde rimligen SDs agerande i budgetfrågan vara helt mot riksdagen?
Citera
2014-12-17, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Haha har svårt att se hur du lyckas nå den slutsatsen, det riktas uteslutande mot Söder pga bl.a sina tidigare uttalanden. Påstår du att bryter man praxis så är det mot hela ämbetet, så borde rimligen SDs agerande i budgetfrågan vara helt mot riksdagen?
Nej, då dom bara röstade mot Sossarnas budget som många andra. Hur får du detta till att vara mot hela riksdagen när man bara röstade mot en budget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in