2014-12-17, 01:17
Medlem
riskybizzys avatar
Angående HD upphämtning vid stationen. Om HH åkte till RKA i Mälarhöjden är det ju troligt att den person som HD hämtade upp var honom behjälplig i det syftet. Jag kommer då att tänka på

Lars Ljunggren som fram till 1985 var generaldirektör vid FRA.[/quote]

Rättelse: HD skall vara RD (Rolf Dahlgren)
Citera
2014-12-17, 01:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Denna lista kan vara intressant att titta på om man tänker sig en reserv "gropen" aktiv under mordnatten. Tommy Lindström är en person inte har någon bra förklaring till sin slöhet, kan han varit på plats i Mälahöjden? Vilka mer kan vara tänkbara aktörer i en alternativ "gropen"?

Tage G Pettersson beskriver i "Resan till Mars" sin oro över att Gösta Welander och Åke Hjälmroth sitter och fikar inne på Rosenbad efter genomgången med Regeringen kring kl 03.00 istället för att vara igång och leda polisarbetet. Deras obegripliga betende blir ju faktiskt mer förståligt om man vet om att Hans Holmer är aktiv och leder arbetet ifrån Mälarhöjden.

Finns mycket att fundera över. Tommy Lindströms slöhet och förklaring om födelsedagsfirande är närmast löjeväckande. Att inte heller Holger Romander eller Christer Sjöberg larmar sin rikskrimschef då när det mest uppseendeväckande mordet sedan maskeradbalen sker, är också helt osannolikt.

På Säpojouren verkar Tore Winberg måttligt intresserad av att ens kolla om hans kollegor på livvaktssidan likviderats.
Alf Karlsson tar relativt snabbt kontakt med Sven-Åke Hjälmroth men kallar inte byråcheferna PG Näss(B) och Sture Höglund (B) . De larmas inte förrän efter kl ett av Hjälmroth.

Sedan har vi den smått klassiska kommentaren från KK1s chef Nils Linder ang varför han aldrig kallade sin ställföreträdare och självklare chefsutredare vid ett spaningsmord, Arne Irwell.

"Tyckte Arne behövde sova"
Citera
2014-12-17, 01:46
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bra att du delger infon. I dimmorna runt MOP kan små pusselbitar vara ointressanta i ett läge för att i nästa bli spännande. Bara att leta vidare.

En annan koppling till Mälarhöjden är att Bulgaren ivan Selj,som Viktor Gunnarsson har en portnyckel till, hade en ganska fin villa där. I vilket fall som helst var den överdådig jämfört med de pengar hans lilla butik på Döbelnsgatan kunde inbringa. Bulgariska staten ska ha sponsrat hans boende vilket ger kopplingen till Sofias hemliga tjänster.

Bulgarerna brukade ofta finansiera sin verksamhet med narkotikaförsäljning och detta omnämns flyktigt i PU. Vad som är säkert är att dessa inte så sällan gjorde skitgörat åt husse i Lubjanka. Paraplymordet 1978 i London på Georgij Markov är ett bra exempel.
Väldigt långsökt att Hans Holmer skulle haft kontakt med ex IS på MOP-natten, men uppgifterna om Bulgarerna skadar ändå inte att ha kvar i bakhuvudet.

Apropå Bulgarien kopplingar vill jag återigen lyfta fram Richard Cottrells (fd. Eu-parlamentariker) utpekande av den i Danmark bosatta Italienska Bulgaren Franscesco Gullino som Palmes mördare.

A second figure with strong connections to Gladio contract assassination programmes now appears in the Stockholm frame, a shadowy Danish-Italian called Francesco Gullino, living in next-door Copenhagen. He is also the prime suspect in a spectacular and long-lasting mystery, the killing in September 1978 of Georgi Markov, a prominent Bulgarian émigré writer and anti-regime broadcaster living in London.

På sidan innan nämner han även Michael Townely. Jag har inte hunnit läsa ordentlig så jag kan inte uttala mig om vilket underlag han har för sina påståenden.

http://www.smashwords.com/extreader/read/154399/62/gladio-natos-dagger-at-the-heart-of-europe-the-pentagon-nazi-mafia-terror-axis
Citera
2014-12-17, 04:54
Medlem
andersaanderssonas avatar
Tempot höjs i tråden. Logiken finns där. Hur man än resonerar ser man en person som är spindeln i nätet. Som får saker att hända. Som får massor av personer att agera till synes obegripligt. Som åker runt med en chaufför o kollar att allt fungerar som tänkt. En person som håller i alla trådar både före, under o efter mordet.

Hans Holmer

Källan till att förstå. Men samtidigt är resonemanget en av få ingångar idag till en lösning.

Vi skulle behöva en grävande Wall. En person som kan få personer att berätta. Hitta bevis för att resonemanget stämmer. Helst dokument som styrker.

Försa han sig i DN 1986. Om sanningen om mordet på Olof Palme kom fram, så kommer den att skaka Sverige i dess grundvalar.

Är det inte en konsekvens av det som just nu diskuteras här. Holmer har i så fall utfört Svenska historiens största blåsning.

Hur ser ni på mordet i detta resonemang. Skedde det oberoende av detta. Eller hände det tack vare eller som en konsekvens av verksamheten eller var man rent av utförare.......
Senast redigerad av andersaanderssona 2014-12-17 kl. 05:49.
Citera
2014-12-17, 07:25
Medlem
andersaanderssonas avatar
SE. Stig Engström.

Mannen som Holmer kallade Elefanten i porslinsfabriken. Den s.k. Skandiamannen. Ytterligare en gåta i gåtan. En person som vissa teoretiker o skribenter vill få till att bli en medhjälpare till mordet. Han som kämpade sig in i utredningen. Som gick till tidningarna när han blev avfärdad av Holmer. Där hans vittnesmål i stort sett förnekas av andra vittnen. Han som påstår att han var den ende som talade med Lisbet o dessutom vänder Palme i framstupa sidoläge.

En fyrkantig pusselbit som inte passar in i ett runt hål. Men som ändå finns där. Varför.

Desinformatör. En som vill dölja sin verkliga roll i mordet. Som samtidigt låter sig fotograferas o intervjuas i pressen. Personen som om han var skyldig knappast vill figurera offentligt. Om han inte själv hade trätt fram är det tveksamt om han ens nämnts i denna tråden med namn.

Alibi. Alibi för en person som använde hans passerkort för att gå ut på Sveavägen när det var dags. En okänd person som rörde sig där utan att nämnas av vaktpersonalen. Men där vakten Kohuts vittnesmål är hemligstämplat. Där hon samtidigt var en av Åsas grannar.

Skandia eller tidigare Thule där både Palmes far o farfar varit VD. Alla dessa slumpar som nedlusar detta fall. En byggnad som underjordiskt var förbunden med ett nätverk av tunnlar under Stockholm. Där byggnaden nämns i samband med Stay Behind. Där Stig hade passerkort tack vare sin arbetsplats. En sentida Oswald som rörde sin naturligt på sin arbetsplats som samtidigt var förutsättningen för mordet på Kennedy..... Hos mig ringer det klockor.

Varför utnyttja Engström när det räcker med att vakten ser eller märker mördaren gå ut. Vakten alt. vakterna är ju redan inblandad om han eller hon ser eller märker att en okänd person lämnar byggnaden utan att ens få tala om det. För mig blir det ett steg för mycket.

Där man i en cover up låter personen samtidigt få mediautrymme o låter oss spekulera i anledningen. Är han verktyget som används för att dölja sanningen men samtidigt en person som får oss att inse att något inte stämmer. Hmmm.......

Uppmärksamhetssökaren. En person som av en slump hamnade mitt i ett mord o utnyttjade det till att skarva sanningen för att få uppmärksamhet när han egentligen stod på avstånd utan att någon såg honom. Hmmm.. Tror inte det.

För mig är det en pusselbit som inte passar in. Men jag kan inte samtidigt förklara varför biten ändå finns där utanför pusslet.
Citera
2014-12-17, 08:38
Medlem
p.norths avatar
S.E måste ha varit tänkt som cover up men eftersom dessa vittnen som var på plats så höll han på sabba allt och det insåg H.H att hans vittnes utsaga var överspelade och stämmer inte med dom andra som var på plats? Tänkte på vad V.G hade sagt "att huvuda kommer att rulla" visst var det nå sånt han hade sagt?
Citera
2014-12-17, 08:41
Medlem
p.norths avatar
Eller vara till nyttig idiot, trodde han... Eller kan det vara så enkelt att han hade fått nys om att det skulle hända Palme den kvällen så stannade han kvar för att vittna händelsen.. nja.. vette fan, skumt är det iallafall.
Senast redigerad av p.north 2014-12-17 kl. 08:47.
Citera
2014-12-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Apropå Bulgarien kopplingar vill jag återigen lyfta fram Richard Cottrells (fd. Eu-parlamentariker) utpekande av den i Danmark bosatta Italienska Bulgaren Franscesco Gullino som Palmes mördare.

A second figure with strong connections to Gladio contract assassination programmes now appears in the Stockholm frame, a shadowy Danish-Italian called Francesco Gullino, living in next-door Copenhagen. He is also the prime suspect in a spectacular and long-lasting mystery, the killing in September 1978 of Georgi Markov, a prominent Bulgarian émigré writer and anti-regime broadcaster living in London.

På sidan innan nämner han även Michael Townely. Jag har inte hunnit läsa ordentlig så jag kan inte uttala mig om vilket underlag han har för sina påståenden.

http://www.smashwords.com/extreader/read/154399/62/gladio-natos-dagger-at-the-heart-of-europe-the-pentagon-nazi-mafia-terror-axis

Problemet är att Cottrell lyfter fram en massa. Skrev att CP blev satt på mentalsjukhus. Breivik ska ha haft medhjälpare. Dödsskjutningar i Malmö ska kunna vara kopplat till Gladio , Albanska vs Arabiska delen då . Möjligt att han har kunskaper om en del saker men verkar vara en typisk konspirationstyp som hittar samband i allt.
Citera
2014-12-17, 12:05
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Finns mycket att fundera över. Tommy Lindströms slöhet och förklaring om födelsedagsfirande är närmast löjeväckande. Att inte heller Holger Romander eller Christer Sjöberg larmar sin rikskrimschef då när det mest uppseendeväckande mordet sedan maskeradbalen sker, är också helt osannolikt.

På Säpojouren verkar Tore Winberg måttligt intresserad av att ens kolla om hans kollegor på livvaktssidan likviderats.
Alf Karlsson tar relativt snabbt kontakt med Sven-Åke Hjälmroth men kallar inte byråcheferna PG Näss(B) och Sture Höglund (B) . De larmas inte förrän efter kl ett av Hjälmroth.

Sedan har vi den smått klassiska kommentaren från KK1s chef Nils Linder ang varför han aldrig kallade sin ställföreträdare och självklare chefsutredare vid ett spaningsmord, Arne Irwell.

"Tyckte Arne behövde sova"

Märkligt va? Arne Irvell, chefen för Stockholms mordkommision, skall larmas direkt. Han hör talas om mordet först vid frukosten, över radion.
Citera
2014-12-17, 13:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Märkligt va? Arne Irvell, chefen för Stockholms mordkommision, skall larmas direkt. Han hör talas om mordet först vid frukosten, över radion.

Den som inte kallar in Arne Irwell är våldsrotelns chef Nils Linder som helt klart uppskattades av Hans Holmer. Flera av de underlydande tyckte bra om NL samtidigt som de tyckte han var för vek och alltid sa yes sir till alla HHs idéer.

Lika konstigt är det att inte Riksmordkommissionens Otto Andersson inte gavs en ledande roll, var det någon mordutredare som var legendarisk i Sverige vid den här tiden var det han. Tommy Lindström påstår att han jobbade för att OA skulle vara ledande i spaningarna i mars 86. Hur mycket sanning det låg i detta kan diskuteras, det är omvittnat att karriäristen TL inte komprometterade sin ställning hos den blivande RPS-chefen Holmer.
Citera
2014-12-17, 13:53
Medlem
p.norths avatar
Hela situationen tyder ju faktiskt på att Hans Holmer var nog ute och kryssade omkring i Stockholm den kvällen och att han inte var hos sin älskarinna i Solna bara.
Såhär trodde jag på tidigare
33.33% att han var i borlänge
33.33% att han var i Solna
33.33% att Dahlgrens berättelse är "sann"

95% att H.H var ute i "smyg" medhjälplig till att undanröja Palme, jag tror faktiskt det.
Citera
2014-12-17, 14:03
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Eller vara till nyttig idiot, trodde han... Eller kan det vara så enkelt att han hade fått nys om att det skulle hända Palme den kvällen så stannade han kvar för att vittna händelsen.. nja.. vette fan, skumt är det iallafall.

Jag får inte heller in SE i pusslet. Det kan bara inte vara en slump. Jag kan inte heller se hur det går ihop med Holmérs reaktion på hans försök att göra sig delaktig i utredningen. Han borde ju i så fall vara initierad om SE roll.

Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Problemet är att Cottrell lyfter fram en massa. Skrev att CP blev satt på mentalsjukhus. Breivik ska ha haft medhjälpare. Dödsskjutningar i Malmö ska kunna vara kopplat till Gladio , Albanska vs Arabiska delen då . Möjligt att han har kunskaper om en del saker men verkar vara en typisk konspirationstyp som hittar samband i allt.

Ja, du har en poäng med det.
Nu när jag hunnit läsa en del så förefaller han vara något av en "folie-hatt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in