Citat:
Ursprungligen postat av
Evropa
Okej, det där var riktigt intressant.
Journalisten visar sig vara helt blåst.
Alltså, han tycker det är otäckt med Söders uttalande om svenskar, men förstår ändå inte att både samer och kurder är och VILL tillhöra sina respektive folkslag?
För honom är rasism allt som sametinget står för, men han kan inte se likheterna?
Att det är livsviktigt för deras fortlevnad att inte vem som helst kan påstå att de är samer.
Jösses, nu fick man lite svar på varför media gör konstanta nazist-/fascist-kopplingar ... de fattar inte bättre.
Det är inte illvilja utan ren dumhet som ligger bakom all SD-bashing?
Ja, det är väl upp till var och en att definiera sig. Staten ska väl inte lägga sig i om nån anser sig vilja vara Same och inte Svensk.
Jag anser mig vara pappa, svensk, Europe, jordbo och duktig på det jag gör OCH snäll.
Men för många går inte det ihop. Man kan väl inte vara "Svensk och MC-förare?"
En amerikan kan vara svart, gul, blå, kines och vi skiter i vilken hudfärg... de är amerikaner.
Men för SDare är det viktigt att påskina vem som är "Äkta svensk" eller inte.
Jag anser att staten och politiker inte ska lägga sig i vad folk anser sig själva vara.
Staten ska inte bestämma om nån är bög eller ej, inte om den vill vara jugoslav, svensk, jude, bög...
Det SD och rasistpatrasket gör är att staten ska diktera villkoren för hur jag själv vill vara.
De ska bestämma min flickvän, mina kläder, min musik, min matkultur, vem jag ska jobba med osv.
Fascism rätt av!