Citat:
Ursprungligen postat av
NeAh-Inc
En typisk dag för mig som fet är väl:
Frukost: En skål havregrynsgröt med linfrö, och nu i juletider lite kanel på. Dricker oftast två koppar kaffe eller en kopp te till frukosten.
Lunch: Hackar och steker en gul lök, på med en burk tonfisk och lite tomatpuré och vatten. Äter detta med antingen 100-150 gram pasta eller 85 gram nudlar.
Middag: Jadu, detta varierar starkt. Couscous, pasta eller potatis, tillsammans med lax, kyckling, falukorv, köttbullar eller falafel (inte friterade). Det beror på vilket humör jag är på. Fast skulle nog säga att jag äter dubbelt så mycket än vid lunchen. Om jag är på mindre bra humör sparar jag den större delen av middagen till morgondagen istället.
Chips och godis äter jag extremt sällan. På sin höjd blir det en påse chips i månaden, och kanske ett hekto godis var tredje månad. Föredrar att poppa popcorn i kastrull, blir väl en skål i veckan typ.
EDIT: kanske vore intressant med längd och dylikt. 188 cm, över 120 kilo (det var ett tag sen jag vägde mig).
Alltså du måste ljuga eller inte skriva hela sanningen.
Gröt iaf den jag äter ligger på c:a 200 kcal med mjölk för en portion.
En burk tonfisk runt 150 kcal (om det nu inte är med olja?) 100 gram okokt pasta 300-350 kcal och sedan lite pure. Så vad kan det bli? 600-700 kcal. Känns då som jag tar i men vet inte pastasort etc.
Sedan en middag på dubbla, låt oss säga 1400 kcal.
Du ligger på 2300 kcal om dagen i snitt och säger att du sällan äter godis eller chips.
För någon som är 188 cm och väger 120 kg så lär du inte röra på dig något alls under dagen.