2014-12-16, 23:52
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadlypeterguy
Hej är 18 år, väger 87, och är 187cm lång. Det som gör att jag är fet är att jag slutade träna och att jag äter väldigt stora portioner av allt, behöver inte vara onyttigt just stora portioner, att jag äter godis och sånt händer mest på helger ovanligt att det händer på vardagar. En annan sak är att jag ÄLSKAR basmatiris och kan äta väldigt mycket av det (300kcal/100g). För cirka 2år sedan hade jag sixpack (smalsixpack) och vägde 70kg, tränade mycket men slutade med det och blev bara fet.

Mvh

Magrutor på spinkiga grabbar är som stora bröst på tjocka brudar. Det är orsak och verkan, men inget eftersträvansvärt.

Hursomhelst, för att komma till puddingens kärna, så vill jag bara påpeka att den vikten och längden du angav är mycket bra faktiskt. Om du börjar träna och motionera nu så kommer du se fantastiska resultat! Då menar jag att du promenerar och styrketränar oftare.

Bättre att vara tjock än smal varje dag i veckan!
Citera
2014-12-16, 23:57
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Eller så har du bättre metabolism?
Allt är ju individuellt.

Enligt mig själv är min ämnesomsättning väldigt "medel". En person som väger 120 pannor på 187 cm rotar självklart i skafferiet mellan måltiderna.
Citera
2014-12-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Va fan.
Måste ju bli svindyrt detta? Måste ju bli 400per dag enbart på snabbmat?
Iofs så kanske du inte gör ngt annat?

Jag har pengar så att det räcker
Citera
2014-12-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swinggail
Skulle aldrig stoppa i mig sådant skit någonsin. Är hellre fet utan tvekan
skit? Rätt så hälsosamt faktiskt...
Citera
2014-12-17, 00:31
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Hmm. En Typisk dag.

07:00 Svart kaffe med en Pågen Quattro ostmacka.
11-12:00 Dagenslunch, oftast husmanskost, alternativt schnitzel eller planka.

17-18:00 Kvällsmat, oftast färdigmat. Vet inte hur många Findus Färdigmat jag har tryckt i mig de senaste året.

19-20: Te.

Under dagen konsumeras dessutom oftast 1/2 clementiner. En Cocacola Zero och en dosa snus.

Problemet ligger i att jag inte rör mig. Alls.

Nej, problemet är att du äter mer än din kropp förbrukar om du nu är överviktig dvs.
Skippa kvällsmaten helt och ät lagom portioner vid lunch så bör du gå ner i vikt om du inte orkar börja räkna kalorier.
Citera
2014-12-17, 00:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmurmeldjur
Ni som är feta, gärna ni som inte förstår varför, vad äter ni på en dag? Alltså vad och hur mycket.
Jag tror att människor som är överviktiga äter för mycket men inte vill förstå det.
Så snälla var ärliga nu!

Jag äter dig, ditt skinniga benrangel - fan, vad jag hatar sådana som dig... De första att gå åt i ett slagsmål ex. är du, mycket tack vare din feghet, hehe...

Du som troligtvis är så klen - varför äter du inte som en man, utan en liten kvinna...? Är du size zero?
Citera
2014-12-17, 00:48
Medlem
Gaugenhauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedanishguy
Din vikt säger inte särskilt mycket om vi inte vet din längd

Oj, missade det! 181cm
Citera
2014-12-17, 00:57
Medlem
Jag är ganska duktigt på att både gå upp och ner i vikt. Men om jag går upp mycket i vikt så bryr jag mig inte om vad jag äter. Jag äter frukost, middag, kvällsmat, kan möjligtvis slinka ner nått extra mål under dagen. Äter en del godis, och lite läsk. Det räcker för att gå upp i vikt. Det blir en del snabbmat också.

Om man bara äter det man känner för drar kalorierna lätt iväg. Men när jag går ner i vikt äter jag samma mat som innan fast bara i mindre portioner, och om jag äter godis så skär jag ner på någon måltid för att kompensera för detta.

Nu är jag inne i en "viktminskningsperiod" och då har jag ätit gröt till frukost, hamburgare till middag och ett wienerbröd. Utöver det har jag druckit några glas mjölk. Är riktigt hungrig nu så är nog bäst att sova
Senast redigerad av tlttt 2014-12-17 kl. 01:04.
Citera
2014-12-17, 01:34
Medlem
Turbomachines avatar
Jag är fet men har börjat köra lchf och så att jag kan komma ned i vikt, ogillar att träna.
Har tidigare vräkt i mig mängder med cola, godis, chips, bröd mm, jag har insett att kolhydrater at djävulen därför har jag börjat med denna bantingkur och den fungerar bra för mig.
Citera
2014-12-17, 01:39
Medlem
Critages avatar
Beror lite på hur dagen har sett ur men

kan summera min dag i dag.

kl 10.00 frukost 2 st frö krusar delade med smör och ost på blir 2 st mackor eller 4 st halvor.

kl 17.00 middag tortellini med kött i kokt med spad blir som en soppa med pasta en portion endast

sen vid 22.00 tiden åt jag 1 frö kruse med endast smör på

jag äter väldigt sällan men ändå har jag fan bara gått upp i vikt de senaste 5 åren har jag gått från 95kg vältränad till 150-152kg är 187cm lång. och är en tjockis nu ingen jag är stolt över försöker tänka på kosten vad man äter och liknande men tror mitt problem är äter för sällan och rör för lite på mig även när jag har tränings perioder där jag kan träna 2-3 timmar om dagen på gym 6 dagar i veckan så rör sig inte vågen så mkt och då äter jag som normalt tänker mera på att äta sallad och så och slänger i mig någon protein dryck efter tränings passet. men tappar motivation ibland av träningen när man inte känner att man gått ner tillräckligt så blir det att man sen sväller igen.

äter aldrig Ris äter inte alls för ofta pasta men kan bli mera ofta med tex pommes hemma gjort potatis mos eller kokt potatis tex äter jag köttbullar äter ja max 10 st äter jag tacos får jag inte i mig mera än 2 st köper pizza max 2 gånger i månaden då jag inte har råd att äta allt för ofta köper alltid kebabpizza med isbergsallad på. äter sällan en hel pizza på en sittning..

min sambo äter oftas mera än mig och hon har fött barn för 4 månader sen och är redan på 55 kg från 78kg start vikt på henne var 47kg när hon blev gravid.
Citera
2014-12-17, 01:51
Medlem
Tjocka människor är vidriga. Man ska aldrig lita på en tjock människa eftersom de värderar att tillfredställa sina egna begär i, form av sockersug och dylikt, över att visa ett välvårdat ansikte utåt. Finns det möjlighet till en bulle går en rultig typ över lik för att få den.
Nä det finns väl en del snälla tjockisar men hade jag varit chef och rekryterat skulle alla med ett bmi över 25 gå fetbort. Dålig självdisciplin och/eller att helt enkelt inte bry sig om sitt utseende är någonting som i stor rad gör sig tydlig vid dennes handlande.
För övrigt tycker jag vi ska förbjuda mat med med stark lukt på allmäna platser. Fyfan när någon sitter med grillchips på bussen. Gör samhället en tjänst och håll ert syndande för er själva.
Citera
2014-12-17, 01:58
Medlem
Jag svarar fast jag inte passar in... Eftersom jag förstår varför jag är överviktigtig då jag får i mig bra mycket mer energi än vad jag gör av med.

Jag äter väldigt ofta snabbmat som pizza, kebab, burgare och thai/kina plus att jag gärna dricker ett gäng öl per kväll vid datorn
Detta plus att jag rör mig väldigt lite har byggt en stabil hydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in