2014-12-16, 08:17
Medlem
Twhds avatar
Hej.

Jag har tagit Subutex i ett år då jag hade svårt att hitta Tramadol.

Jag tog Subutex nasalt, ca 4-5mg/mån. Dvs väldigt små linor. Men som alla vet så spelar inte mängden Subutex man tar så stor roll vid AT, utan perioden man varit på det.

Jag har läst litegrann och har skrivit upp en lista på saker jag ska köpa innan jag börjar denna helvetes AT:

*Loperamid
*Magnesium
*Epsomsalt (till bad)

Saker jag vet förvärrar AT:
*Multivitamin tabletter
*Nikotin
*Cannabis
*Koffein

Saker som jag redan har mot sömnlösheten och andra besvär som kommer kicka in vid AT:
*Alprazolam (ksalol)
*Diazepam (Stesolid)
*Proteinpulver (första veckorna, lätt att få i sig iom. nedsatt aptit)
*Träningsverktyg
*Dagbok

Kom jättegärna med förslag!

Tack.
TWHD
Citera
2014-12-16, 10:33
Medlem
Vitalrepuss avatar
Det enda jag kan komma på är väl mikromat samt någon som kan hålla dig sällskap, lycka till
Citera
2014-12-16, 14:50
Medlem
vätskeersättning http://www.kollega.se/gor-egen-vatskeersattning
fungerar väldigt bra. Ska helst vara i kroppstemperatur när man dricker. Får i sig rätt mängd salt och lite socker. Man mår mycket bättre i magen av det.
Citera
2014-12-16, 16:22
Medlem
4-5mg/mån är ju obefintligt lite om du tar det varje dag.. Skulle be dig trappa ner om du ska sluta, men i ditt fall kan det nog bli svårt hehe. Hur länge har du gått på detta?
Benso funar fin fint vid akut AT, gör det inte till ett substitut bara!
Citera
2014-12-16, 20:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Med den dosen tror jag ditt beroende sitter i skallen. Du blir orolig bara av tanken att inte kunna ta det där lilla. Blivit en ovana, men knappast något stort kroppsligt beroende.

Tycker därför att du ska skippa alla piller du har och bara lägga av. Risken annars är ju att du blir mentalt fast på nya piller.

Benso är väldigt lätt att fastna på och då blir det inte lättare. Den där Loperamiden finns det trådar att läsa om hur jävlig även den är om man fastnar.

Ta din smäll och gå vidare i livet utan droger.
Senast redigerad av Morfar-52 2014-12-16 kl. 20:48.
Citera
2014-12-16, 21:02
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Med den dosen tror jag ditt beroende sitter i skallen. Du blir orolig bara av tanken att inte kunna ta det där lilla. Blivit en ovana, men knappast något stort kroppsligt beroende.

Tycker därför att du ska skippa alla piller du har och bara lägga av. Risken annars är ju att du blir mentalt fast på nya piller.

Benso är väldigt lätt att fastna på och då blir det inte lättare. Den där Loperamiden finns det trådar att läsa om hur jävlig även den är om man fastnar.

Ta din smäll och gå vidare i livet utan droger.

Håller med dig där.

Skippa flödder.
Citera
2014-12-16, 21:24
Medlem
SalvadorDs avatar
Tände själv av Subutexen för ett par år sen. 24mg/dagen. Ett års användande, i program.

Aldrig varit så sjuk som då. Spelade ingen roll hur mycke benz man käkade så
var man fortfarande piss-sjuk!

Du som inte snortat allt för länge borde tänka på att Alprazolamen antagligen kommer få
dig att fixa mer sub istället för att hjälpa dig tända av.

Mvh /SalvadorD

Edit: Hoppas det går bra för dig.
Citera
2014-12-17, 01:26
Medlem
macdress avatar
Visste inte att CB förvärrade ATn. Någon mer som tycker detta?
Citera
2014-12-17, 11:54
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres

Det är helt sjukt många på olika forum som rekommenderar CB mot AT.

Dessa har tydligen inte gått igenom en AT själva.
CB förstärker allt du känner, så om du mår skit och vill dö så blir detta 10 ggr värre.

Skulle fan aldrig använda CB under en AT
Citera
2014-12-17, 16:07
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Det är helt sjukt många på olika forum som rekommenderar CB mot AT.

Dessa har tydligen inte gått igenom en AT själva.
CB förstärker allt du känner, så om du mår skit och vill dö så blir detta 10 ggr värre.

Skulle fan aldrig använda CB under en AT

jag brukar ta det när jag ska försöka sova eller om jag vaknar, röker..lättare att somna om. Men på dagarna nja
Citera
2014-12-17, 18:59
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Citat:
Jag får ökad ångest av CB på Opi AT.

Lyrica är rätt nice att hålla Sub AT i schack, men det är beroendeframkallande som fan.
Citera
2014-12-17, 21:07
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:

Som många har varit inne på är inte CB en drog som alla automatiskt mår bra/bättre av. Många som har missbrukat länge klarar inte av CB ens utan AT, då dom är rätt trasiga psykiskt.
Tror oftast det är folk som har lyckats mildra lättare bakfyllor eller milda tjackavtändningar som så ivrigt rekommenderar röka till folk som har abstinens.
Det kanske funkar om man är sliten efter en natts rumlande med polarna men ligger man svettandes och ser döda spädbarn i taket ā la trainspotting är det oftast dumt att slänga in en "semi-hallucinogen" i mixen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in