2014-12-17, 11:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Inser du att du som "ickesvensk" kommer registreras och behandlas annorlunda om Söder får igenom sin ideologi?

Björn Söder har klampat i klaveret och om Sverigedemokrater någon gång kunde kritisera sina egna istället för ständigt försvara så skulle ni få bort rötägg som Söder och Ekeroth

Tror nog att Ekeroth har lärt sin läxa men Söder är ju skvatt galen när han gång på gång på gång ska försöka förklara vad han inte menar med vad han säger. Han kommer för all framtid att vara en belastning för SD om han inte inom en väldigt snar framtid lär sig hålla käft och inte kärringpladdra med journalister på ett sådant amatörmässigt sätt som han nu gjorde
Citera
2014-12-17, 11:09
Medlem
ichbinSCHWULEs avatar
Citat:
Inser du att du som "ickesvensk" kommer registreras och behandlas annorlunda om Söder får igenom sin ideologi?

Björn Söder har klampat i klaveret och om Sverigedemokrater någon gång kunde kritisera sina egna istället för ständigt försvara så skulle ni få bort rötägg som Söder och Ekeroth

Varför i helvete sätter du citationstecken när du skriver att jag inte är svensk? Jag är inte svensk, däremot svensk medborgare. Skriv din mening om igen och skriv "icke-svensk" helt utan citationstecken. Du bestämmer inte att jag tillhör din folkgrupp av veka och patetiska jävla nollor (svenskar) utan att tillfråga mig. Svaret är nej, oavsett vad du eller jag tycker och tänker. Det är heller inget fel på Björn Söders uttalanden, och de har återgivits korrekt, men medvetet misstolkats in absurdum. Jag är heller inte sverigedemokrat. Punkt.
Citera
2014-12-17, 11:12
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Vadå bli som svensk? Hur är man då? Super tills man spyr och går runt i foppatofflor o linné eller är det att man spatserar runt på söndagen och lyfter på hatten till dom man möter medan barnen seglar med båtar i dammarna?
Väljer man att bo i Sverige är man svensk. Sen att folk är olika är bara bra och utvecklande.
Så om den som valt att bo i Sverige sedan flyttar till Kina blir personen kines som genom ett magiskt trollspö?
Flyttar senare personen till Kongo blir personen per automatik kongoles?
Sluta med drogerna, det är inte bra för dig.
Citera
2014-12-17, 11:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ger mig fan på att de barnsliga reaktionerna mot Söder ger Löfvén råg i ryggen, så att han inte utlyser extraval. Har hört många som tror samma sak, inget extraval utan allt rullar på som vanligt nästa år. Men Söder borde tänka lite innan han snackar med dessa "journalister".
Citera
2014-12-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Samerna var inte först i det område som idag kallas för Sverige, försök lära dig det.
dom var här före dig iallafall
Citera
2014-12-17, 11:35
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichbinSCHWULE
Vilken helvetes jävla soppa detta har blivit. Att svensk media gör allt de kan för att förvränga det Björn Söder har sagt och att de lyckas så otroligt bra gör att jag tappar andan. Är folk verkligen såhär jävla dumma i skallen? Om så, så förtjänar de verkligen allt ont i världen.

Vad Björn Söder har sagt är att det finns erkända minoriteter som har full rätt att bo och verka i deras hemland som är Sverige, men han är noga med att påpeka att de faktiskt tillhör en särskild minoritetsgrupp. Det är att respektera deras kulturella identitet. Själv tillhör jag också en av dessa minoritetsgrupper och jag är oerhört jävla tacksam att ingen klistrar på mig en identitet ("svensk") jag inte vill bekänna mig till och som känns mig främmande.

Tack Björn Söder för att du står upp för mig, själv skulle jag inte ha tålamodet att ta diskussionen utan jag skulle börja veva som en dåre med nävarna ganska så direkt. Tro på karma och kämpa på. Vi är många som supportar ditt ställningstagande, även om de flesta inte gör det offentligt.

hahaha.... "skjut budbäraren"!

Du anser att Media är den som ska hängas och inte Björn Söder?
Jisses.

Det är ju Björn Söder som står med rasistflaggan och försöker låtsas om att det inte är rasism.
Media har ju bara skrivit det Björn Söder sagt.
Björn har ju själv godkänt varenda citat.

Hur känns det att försvara en idiot?
Citera
2014-12-17, 11:39
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
gammal video i ämnet med massa kändisar

https://www.youtube.com/watch?v=BQ8J6ZxispI

Grejen är ju att man både kan vara kurd och svensk.
Men det är väl lite för avancerat för din hjärna. Det ska vara ett land. ett folk. en kultur. En rätt på meny. en buss. En jobb. En fru. en gris att knulla.

Men livet ser inte ut så. Man är svensk om man har ett pass.

I USA kan negrer, indianer, kineser osv... de kan vara allt och amerikan.

Sen är det ju så min vän, att det är inte DU, som ska bestämma över vad jag är.
Det gör jag själv.
Citera
2014-12-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Så om den som valt att bo i Sverige sedan flyttar till Kina blir personen kines som genom ett magiskt trollspö?
Flyttar senare personen till Kongo blir personen per automatik kongoles?
Sluta med drogerna, det är inte bra för dig.

Ja det är ju konstigare än så. Ja om man inte har som agenda att stänga folk utanför förstås.
Som medborgare och invånare i det landet blir du också en del av befolkningen med samma rätt och samma skyldigheter men med olika ursprung, kultur, matvanor musikintresse eller vad det nu må vara.
Citera
2014-12-17, 11:40
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det är SD och såna djävla uttalanden som vem som är rätt eller fel i vårt land som skapar konflikter.
Du borde skämmas för din mentala förvirring och ditt svammel.
Mångkulturen bidrar till största del med brott, integrationskostnader som aldrig tar slut då 9 av 10 negrer aldrig integrerar sig och araber skattefifflar och assitansfuskar.
Mångkultur är instabilt. Assimilera eller far ut ur landet med huvudet
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
dom var här före dig iallafall
Vad var det du inte fattade, särklassbarn? Samerna kom hit norrifrån efter svenskarnas förfäder.
Citera
2014-12-17, 11:40
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Begriper du hur enormt äcklig du är som försöker beröva svenskarna deras existens?

Det är inte bara svenskarnas existens som är i fara. När alla minoriteter tvångsblandas med svenkar, mot både minoriteternas och svenskarnas motvilja. Kvar finns bara en rotlös sörja där alla ska vara likadana.

Det är inget ovanligt att 7-klövern med propagandamaskinerna beskyller SD för det ena och andra när det är 7-klövern som bär skulden.

7k är ett gäng hycklande rasister.
Citera
2014-12-17, 11:42
Medlem
Citat:
Samerna var inte först i det område som idag kallas för Sverige, försök lära dig det.

Ingen vet riktigt vilka som var först vilket också är ointressant. Samerna är dock klassade som urbefolkning.
Citera
2014-12-17, 11:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Om vi ska fortsätta att citera Björn Söders uttalande om samer och judar, så kan vi väl åtminstone enas om att använda Björn Söders egna ord.

Och inte en påhittad DN-rubrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in