2014-12-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Kanske känner de att de har nått en punkt där den största skadan de kan göra mot det antisvenska etablissemanget är att provocera dem och tvinga dem till hysteri, och vettlösa uttalanden där det än galnare efter det andra avlöser varandra. Trigga igång cirkusföreställningen så att exakt ingen svensk kan betvivla att den etablerade makten inte är något annat än en klick psykotiska totalitära hycklande svin som önskar svenskarna all skit och elände de kan tvinga på dem.

Det låter hedervärt men jag är inte säker på att det var Söders motiv. I så fall borde det göras med mer finess.
Citera
2014-12-17, 09:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Vad är svenskheten jag delar med er rasister? Vad dödar vi på basis av att vi är födda i Sverige? Tell me.
Citera
2014-12-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad är svenskheten jag delar med er rasister? Vad dödar vi på basis av att vi är födda i Sverige? Tell me.
Jag antar att du menar delar, svårt att veta med er antirasister dock. Vad vi delar förutom gemensam kultur är genetik. Vi är helt enkelt lite mer släkt med varandra än andra folkslag på vår jord. Vi tillhör samma extenderade familj varesig du vill det eller ej.
Citera
2014-12-17, 10:08
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Alla andra har rätt till sitt folk, sin nation, men fan icke svenskarna. Sju miljoner svenskar anses inte mer skyddsvärda än såhär. Vi ska bara hålla käften och ta mångkulturkuken in till skaftet!

Och ändå tycker en del att det är fel av SD att ta upp frågan inför ett val som enligt SD själva handlar om invandringen.

Skälet till att minska invandringen är för att Sverige och Svenskheten är skyddsvärd. Likt andra minoritetsgrupper som samer, judar, kurder, albaner och andra folk.

Vore den inte det kunde invandringen vara hur stor som helst.

Och det är kanske det som är anledningen till den stora invandringen.
Det är inte ett politikerförakt utan ett väljarförakt som styr.

Ledande politiker verkar ha ett förakt för Svenskar och ser hellre att vi får in fler som är tacksamma för politikernas verksamhet än de otacksamma etniska Svenskarna som bara klagar på politikerna.

Det BS gjorde var att lyfta frågan om varför okontrollerad invandring är principiellt fel för Sverige som nation. Det är ett beskt piller att svälja för en del, men är rena dundermedicinen för ett friskare samhällsklimat.
Citera
2014-12-17, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Definitionen av svenskhet varierar så klart mellan olika folkslag en kurd e.l jude kommer nog aldrig vilja känna sig helt svensk? http://www.expressen.se/gt/kultur/viveca-vi-samer-kallar-oss-inte-svenskar/

Viveca Jillker en av 200 samer i Västra Götaland, hon känner sig inte ett dugg Svensk.
Saxat ut Artikeln: "Vi samer kallar oss inte svenskar utan just samer. Sen är det svårt att definiera vad skillnaden innebär?"

Jag känner många muslimer som inte identifierar sig med det svenska och dom vill heller inte bli som svenskarna, själva säger vissa av dom så här.
Varför ska vi behöva att umgås med människor utanför jobbet som vi inte har något gemensamt med?

Det ligger faktiskt en poäng i det? Bara för att vi hjälper dom varför ska dom då behöva bli som oss?
Citera
2014-12-17, 10:12
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Naturligtvis är samerna inte svenskar om man med svensk menar etnicitet. Däremot finns det samer som är svenska medborgare och därmed svenskar i en nationell aspekt. Alla vet det här, även pk-media. Här misstolkar man Björn Söder med flit bara för att få misskreditera honom. Utan att vara sverigedemokrat måste jag säga att det är bedrövligt. Slaskmedia har skapat ett sorgligt politiskt diskussionsklimat i det här landet.
Citera
2014-12-17, 10:24
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Jag känner många muslimer som inte identifierar sig med det svenska och dom vill heller inte bli som svenskarna, själva säger vissa av dom så här.
Varför ska vi behöva att umgås med människor utanför jobbet som vi inte har något gemensamt med?

Det ligger faktiskt en poäng i det? Bara för att vi hjälper dom varför ska dom då behöva bli som oss?

För att mångkultur är instabilt och de betalar inte skatt till ett folk de inte tillhör ditt äckel. Assimilera eller far ut ur landet med huvudet före.
Citera
2014-12-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Ingen jude som seriöst är jude tror samtidigt själv att den är svensk.

De kan möjligtvis påstå detta för att få tillfället att whina om antisemitism.

Det är lite småkul att det är så många här som är experter på vad judar är och inte är...vad har du för kvalifikationer att avgöra detta? Är du själv jude?
Citera
2014-12-17, 10:36
Medlem
longbow4ys avatar
Ett inlägg om "De Svenska värdena" från en representant från Nya moderaterna
Citat:
Bodil Sidén (M): Bevara Sverige svenskt
...
Svensk kan man vara oavsett hudfärg, namn, bakgrund, ålder, kön, yrke. Det är de svenska värdena som förenar oss och får vårt samhälle att hålla ihop.
..
vår viktigaste exportvara är de svenska värdena
...
Bevara Sverige svenskt. Stå upp för svenskheten, strävsamheten, öppenheten och mot rasism, nationalism och populism.

http://nyheter24.se/debatt/770343-bodil-siden-m-bevara-sverige-svenskt

Ja vad skall man säga. Svenskheten. Bevara Sverige svenskt. Och toppat med populism.

Inte undra på att värdegrund är ett modeord för att markera Svenskhet inom etablissemanget.
Svenskhet är reducerad till en fråga om svenska värden som kan och skall exporteras.

Sverige som en humanitär stormakt med uppenbara stormaktsambitioner som inkluderar alla med samma värderingar till att bli Svenskar.

Svenskar finns inte men alla kan bli svenskar.

Den ståndpunkten är den etablerade inom PK- Sverige. Är den rimlig?

edit:
Grejen är att som Svensk tar jag mig friheten att tycka vad faan jag vill och ändå vara Svensk.
Och förväntar mig att andra har sin åsikt och respekterar min åsikt. Likväl som jag respekterar att de har sin åsikt.

Det här värdegrundsältandet är tror jag en av de stora anledningarna till ilskan ute i folkhemmet.
Att bli fråntagen sin etniska värdighet som svensk utifrån en politisk värdegrund är djupt störande. Och mycket allvarligt då det är ett brott mot folkrätten.
Senast redigerad av longbow4y 2014-12-17 kl. 10:48.
Citera
2014-12-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ett inlägg om "De Svenska värdena" från en representant från Nya moderaterna

http://nyheter24.se/debatt/770343-bodil-siden-m-bevara-sverige-svenskt

Ja vad skall man säga. Svenskheten. Bevara Sverige svenskt. Och toppat med populism.

Inte undra på att värdegrund är ett modeord för att markera Svenskhet inom etablissemanget.
Svenskhet är reducerad till en fråga om svenska värden som kan och skall exporteras.

Sverige som en humanitär stormakt med uppenbara stormaktsambitioner som inkluderar alla med samma värderingar till att bli Svenskar.

Svenskar finns inte men alla är svenskar.

Den ståndpunkten är den etablerade inom PK- Sverige. Är den rimlig?

Hade en SD-politiker sagt så här så hade det vart en artikel i varenda tidning om det!
Sedan hade det förmodligen vart ett reportage om BSS och dess historia
Citera
2014-12-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om så Svenskarnas parti hade varit tredje största parti skulle de få ha sin talmansplats utan diskussion. Själva idén med demokrati är att inga partier ska särbehandlas.
Okej, gäller det även ett potentiellt "IS-parti"? Hade du tolererat en arabisktalande Imam som 2:e vice talman om "IS-partiet" hade blivit 3:e största parti? Nu måste du faktiskt acceptera det eftersom "inga partier ska särbehandlas"?
Citera
2014-12-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Naturligtvis är samerna inte svenskar om man med svensk menar etnicitet. Däremot finns det samer som är svenska medborgare och därmed svenskar i en nationell aspekt. Alla vet det här, även pk-media. Här misstolkar man Björn Söder med flit bara för att få misskreditera honom. Utan att vara sverigedemokrat måste jag säga att det är bedrövligt. Slaskmedia har skapat ett sorgligt politiskt diskussionsklimat i det här landet.
nej klart inte samer vill se sig som svenskar med tanke på att vi svenskar kom och plundrade dom och och deras land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in