Citat:
Ursprungligen postat av
qrounxqrounx
Det är med andra ord inte konstigt var de fick idén ifrån. Det jag skulle vilja veta är var Horus fantasin kommer i från i sin tur. Atlantis?
Edit: Detta blev intressant. Nu börjar jag leta efter den ursprungliga versionen. Allt annat är ju bara kopierat och klistrat hitte på. Men ursprungsversionen, kanske från mänsklighetens yttersta barndom i Afrika-Indonesien området är extremt intressant att försöka hitta. Det blir nog till att resa till dessa ställen och börja leta hällristningar och dylikt. Troligtvis får jag dyka ned till botten som var stränder för 12000 år sedan.
Även om de kallar det religiösa texter och berättelser och blandar in Gud i berättelserna så är detta troligtvis berättelser från verkliga händelser i mänsklighetens historia som inte har ett dugg med Gud att göra, snarare är det de berättelser som råkade hamna hos präster och shamaner ( Keepers of Time/Records) som var de enda som kunde "skriva" med mystiska "tecken" och dessutom de enda som kunde läsa och berätta. Det blir liksom naturligt då att det hamnar i mystik och därmed religionen istället för historia.
Historia är texter som inte får ändras någonsin över tid för då förlorar de sin äkthet och därmed sin "kraft" att ge den unga generationen lärdom av tidigare misstag och upptäckter. Att Teisterna förde in Gud i historian för att uppnå denna "äkthet" för sin "tro" och därmed ändrade texterna är ju ett enormt helgerån och en slags besudling av lärdomen så att den idag i stort sett är värdelös. Vi kan inte längre läsa mänsklighetens historia i dessa texter eftersom de är så hårt redigerade och ändrade av prästerskapet/Teisterna. Det är ju så man kan börja gråta på riktigt.
Så därmed blandade Teisterna in Gud i historian för att göra sin Gud mer äkta. Vi har sett det på medeltiden också i Nicea där merparten av de "heliga" skrifterna kastades i papperskorgen bara för att det inte passade dem för stunden. Det mesta eldades upp och är borta för alltid. Men om jag kan hitta ursprungliga texten från innan istiden eller ännu längre tillbaka.....
Jag tror jag måste börja med att hitta, det i det närmaste mytologiska,
Hall of Records. Men jag börjar nu misstänka att det är något liknande
Akashic records från mytologin.