Citat:
Jag skulle säg att det är typ noll procents chans så länge inte enorma skadebekymmer uppenbarar sig. Men å andra sidan är det dags för Marotta att överraska för första gången i sitt liv. Offensiv spets är alltid välkommet och en sådan spelare kan skicka rätt signaler för en deep push i CL. Då krävs dock att man samtidigt gör sig av med Giovinco.
Det har talats om att ta in Daniele Rugani från Empoli redan nu, ifall inte Barzagli och Cáceres repar sig. Men jag tror det är bättre att han bidar sin tid och får fortsätta att vara dominant i Empoli ett tag till.
En spelare som jag skulle vilja lyfta fram är dock ett nyförvärv från i somras. Roberto Pereyra har varit väldigt bra sedan han kom. Jag kommer ihåg att jag beefade med 4522 om huruvida Cuadrado eller Pereyra skulle ha den bättre karriären. Länge trodde jag att jag skulle gå segrande ur den bataljen men nu börjar jag vika mig. Medan Cuadrado kanske tynar bort som sprattelgubbe i Fiorentina och inte får den där stora flytten så är Roberto Pereyra jävligt mycket substans.
Inte i form av mål och assist (än) men han är funktionell, hårt arbetande, lojal, snabb och tekniskt välskolad. Dessutom har han förmågan att bryta linjerna med sin speed med boll, som Allegri påpekade. Det har varit en bristvara i Juve som mest vill spela sig fram metodiskt och maskinellt. Nu har man både Pogba och Pereyra som kan löpa stora sträckor med boll och utmana i fart.
Där borde man ju känna till Tottis inställning eller har de smittats av den svenska PK-rubriksjakten? Eller vill man pissa på Roma?