2014-12-16, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartros
Naturligtvis faller du gracisöst på ditt eget svärd. Tungen är tveeggad. Du har inget att bevisa för mig, du tror som du vill. Försöker du pracka på andra din tro likt en präst packat sin kristendom eller imam sitt islam så är du precis som de, satans hantlangare. De som förvrider tro, kärlek och Guds ord efter sitt egna begär, för att rättfärdiga sig själva. Jag tror inte du är ond, jag tror du är ett barn i Guds ögon, precis som jag. Förr eller senare ska både ditt och mitt kött förgå, både du och jag får med alla andra se själva, förr eller senare. Efter din första död så har döden och dennes hantlangare ingen verkan på dig. Vandra väl broder, vi delar planeten även om vi inte delar samma tro, låt oss göra det bästa för kommande generation. Det viktiga är hur du lever och agerar, inte vad du väljer att kalla dig. Fred.

Vad snackar du om?
Citera
2014-12-16, 19:14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Naturligtvis faller du gracisöst på ditt eget svärd. Tungen är tveeggad. Du har inget att bevisa för mig, du tror som du vill. Försöker du pracka på andra din tro likt en präst packat sin kristendom eller imam sitt islam så är du precis som de, satans hantlangare. De som förvrider tro, kärlek och Guds ord efter sitt egna begär, för att rättfärdiga sig själva. Jag tror inte du är ond, jag tror du är ett barn i Guds ögon, precis som jag. Förr eller senare ska både ditt och mitt kött förgå, både du och jag får med alla andra se själva, förr eller senare. Efter din första död så har döden och dennes hantlangare ingen verkan på dig. Vandra väl broder, vi delar planeten även om vi inte delar samma tro, låt oss göra det bästa för kommande generation. Det viktiga är hur du lever och agerar, inte vad du väljer att kalla dig. Fred.
På vilket sätt är lämplig kritik baserat på logiska resonemang någonting att jämföra med Satans hantlangare? Har de ett rykte för sig att vara väldigt logiska och förnuftiga menar du?
Citera
2014-12-16, 19:38
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Det här här känner barnet i generna och i märgen utan att en gustro behöver implementeras - du har allt lite hybris här , det anas lite.. jag kan ha fel, men övermodigheten kan stiga dig åt huvudet, det kan bli ofrivilligt osympatiskt så länge du talar så över andras huvuden. Låt hellre barnet få växa undersöka och själv uppleva vad barnet förds med istället för att stoppa vidskepligheter i mun på dem.

Lite anständighet är alltid bra... hur vitt ljuset ärn skiner i dina ögon, men nu är det så att de allra flesta råkar födas med förmågan att se.. t.o.m blinda ser med kroppen.

och du kan tro de använder vad de kommit hit för att anvnda, verseringar må vara bra, man tackar.. men det är inte oumbärligt, bara det.

med trosdoktrin, men ser det som underförstått att du förstår att en tro utan religion, kan vara dubbelt värre än religion utan den fatala hängivelsen... det är något som kan brista i människan.. att behöva tro DIN tro.

Det är vad frihet är. ÄR mörkret behagligt, är det inte läge att värdera gudsordning.... eftersom ljus i sig själv är vad då... att du har sinnen, du använder dem.. inte spekulerar bort dem under dyrbar tid.
Citera
2014-12-16, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Belägg för att du är ett mirakel?
Att jag finns. Och du är också ett mirakel, genom samma logik.

Citat:
Varför skulle just din åsikt vara mer värd än någon annan av alla miljarder som världen svämmar över av?
Aldrig påstått. Jag misstänker faktiskt att din åsikt är värd mer, vart du än ska i evigheten.
Citat:
Varför då?
Det får du fråga Jesus, sanningen om.
Citera
2014-12-16, 19:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten

Vad menar du är ett mirakel?
Citat:
Aldrig påstått. Jag misstänker faktiskt att din åsikt är värd mer, vart du än ska i evigheten.
Vad är min åsikt?
Citat:
Varför klarar du inte av att förklara det?
Citera
2014-12-16, 19:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Belägg för att du är ett mirakel?

Citat:

Vilken typ av logik användar du? För det är inte den vanliga typ hämtat från standard-filosofin.

Citat:

Retorik.
Citera
2014-12-16, 19:56
Medlem
0D3Ns avatar
Citat:
Kanske för att jag är ett mirakel.

Varför måste alla religioner vara bra?

Jesus sade att det kommer många FALSKA profeter.
Jag säger inte att alla religioner måste vara bra utan vad jag påstår är att en allsmäktig gud inte borde göra skillnad på var människor befinner sig geografiskt för att de ska få bevis och övertygelse att följa hen.

Vad har du för tankar kring denna artikel? http://listverse.com/2009/04/13/10-christ-like-figures-who-pre-date-jesus/
Citera
2014-12-16, 20:04
Bannlyst
Citat:
Varför klarar du inte av att förklara det?
Därför att det var Han som sade det. Jag TROR på honom som steg ner från himlen och gjorde Guds namn känt!

Citat:
Ursprungligen postat av 0D3N
Jag säger inte att alla religioner måste vara bra utan vad jag påstår är att en allsmäktig gud inte borde göra skillnad på var människor befinner sig geografiskt för att de ska få bevis och övertygelse att följa hen.

Vad har du för tankar kring denna artikel? http://listverse.com/2009/04/13/10-christ-like-figures-who-pre-date-jesus/
Varför tvista med skaparen? Han har säkert en anledning till att sätta oss här och andra där.

Ang. personer som folk tror är messiasfigurer och som varit före Jesus så säger Han detta;

Citat:
Johannes 10:8

Alla de som hava kommit före mig äro tjuvar och rövare, men fåren hava icke lyssnat till dem. 9Jag är dörren; den som går in genom mig, han skall bliva fräls

läs bibeln istället för massa gojja är mitt råd.
Citera
2014-12-16, 20:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Därför att det var Han som sade det. Jag TROR på honom som steg ner från himlen och gjorde Guds namn känt!

Eftersom du konstant försöker smussla "sanning" in genom din retoriska bakdörr, är det ett icke-svar.

Citat:
Varför tvista med skaparen? Han har säkert en anledning till att sätta oss här och andra där.

Vilken "skapare"?

Och MIG har han med stor sannolikhet inte satt nånstans ... så belägg för ditt postulat, tack.
Citera
2014-12-16, 20:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Fast att du tror på någonting utan belägg för det annat än att du tror på att det skulle kunna vara sant är inte annat än ett cirkelargument. Varför väljer du att tro på cirkelargument istället för att ha ett öppet sinne?
Citera
2014-12-16, 20:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fast att du tror på någonting utan belägg för det annat än att du tror på att det skulle kunna vara sant är inte annat än ett cirkelargument. Varför väljer du att tro på cirkelargument istället för att ha ett öppet sinne?

Det är ju iofs inte fel att TRO på nånting utan belägg.

Det är däremot absurd att komma med t.ex. föjande postulat utan belägg:

Citat:
Citera
2014-12-16, 20:55
Medlem
0D3Ns avatar
Citat:
Citat:
Johannes 10:8

Alla de som hava kommit före mig äro tjuvar och rövare, men fåren hava icke lyssnat till dem. 9Jag är dörren; den som går in genom mig, han skall bliva fräls

läs bibeln istället för massa gojja är mitt råd.
Goja? Finner du inte det som en otroligt läglig slump att det före "den riktiga" messias funnits så många bluff och bågare med en på så många sätt identisk historia?

Brukar inte copycats komma efter the real deal och inte före?
Senast redigerad av 0D3N 2014-12-16 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in