2014-12-16, 14:18
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Kommer det nånsin bra fullprisspel gratis i PS Store? Tyckte mig se nått om Driveclub i nån tråd men har inte sett själv, skaffade rätt nyligen PS4.
Det har sagts i samband med att Playstation 4 släpptes att det första året av PS+ inte kommer erbjuda några AAA-spel - d.v.s. spel som skapas av utvecklare/utgivare med en väldigt hög budget (Exempelvis Destiny från Bungie, Driveclub från Evolution Studios, eller The Last of Us från Naughty Dogs).

Det har nu gått ett år sedan Playstation 4 släpptes, och till December har vi fått Injustice: Gods Among Us, och till Januari kommer vi att få InFAMOUS: First Light (och The Swapper, men jag tror inte det klassas som ett AAA-spel).

Driveclub släpptes för bara två månader sedan, så det finns inte en chans att vi kommer få se det som ett av gratisspelen för PS+ inom en snar framtid.
Om du syftar på demo-versionen av Driveclub har det ännu inte givits något släppdatum. Det enda Evolution Studios (utvecklarna) har gått ut med är att de vill se till att allting fungerar med 100% säkerhet innan de släpper den. Detta för att inte upprepa samma misstag som tidigare.
Citera
2014-12-16, 15:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Kommer det nånsin bra fullprisspel gratis i PS Store? Tyckte mig se nått om Driveclub i nån tråd men har inte sett själv, skaffade rätt nyligen PS4.

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det har sagts i samband med att Playstation 4 släpptes att det första året av PS+ inte kommer erbjuda några AAA-spel - d.v.s. spel som skapas av utvecklare/utgivare med en väldigt hög budget (Exempelvis Destiny från Bungie, Driveclub från Evolution Studios, eller The Last of Us från Naughty Dogs).

Det har nu gått ett år sedan Playstation 4 släpptes, och till December har vi fått Injustice: Gods Among Us, och till Januari kommer vi att få InFAMOUS: First Light (och The Swapper, men jag tror inte det klassas som ett AAA-spel).

Driveclub släpptes för bara två månader sedan, så det finns inte en chans att vi kommer få se det som ett av gratisspelen för PS+ inom en snar framtid.
Om du syftar på demo-versionen av Driveclub har det ännu inte givits något släppdatum. Det enda Evolution Studios (utvecklarna) har gått ut med är att de vill se till att allting fungerar med 100% säkerhet innan de släpper den. Detta för att inte upprepa samma misstag som tidigare.

Det kommer komma en PS Plus-version av Driveclub. Man kommer kunna välja att uppgradera till fullversionen mot en kostnad. Det är ingen demoversion.

Citat:
One of the recurring questions we keep seeing is about the scale of the PlayStation Plus Edition. The simple answer is that with an active PlayStation Plus subscription, you can download DRIVECLUB PlayStation Plus Edition which comes with one location (India), 11 tracks, 10 cars and access to all game modes.

http://blog.eu.playstation.com/2014/05/07/whats-included-driveclub-playstation-plus-edition/

https://www.youtube.com/watch?v=06RLrwGG600
Senast redigerad av TKD_1337 2014-12-16 kl. 15:46.
Citera
2014-12-16, 16:42
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det kommer komma en PS Plus-version av Driveclub. Man kommer kunna välja att uppgradera till fullversionen mot en kostnad. Det är ingen demoversion.

https://www.youtube.com/watch?v=06RLrwGG600
Ja, det är den jag syftar på i det sista stycket av mitt inlägg. Det finns två stycken PS Plus-versioner; en som är gratis och begränsad (Den har ännu inte släppts, och är tänkt som ett sorts matigt demo), och en som är rabatterad (Samma version som det färdiga spelet, men till rabatterat pris för PS Plus-prenumeranter).
(^Priset är den enda skillnaden. Om du är PS Plus-prenumerant är Driveclub för 589:- inte tillgänglig för dig eftersom det finns en billigare version.)
Citera
2014-12-16, 17:50
Medlem
vaginalprolapss avatar
Tjena, jag har kört med ett headset till min mobil till konsolen, men känner nu att jag vill ha ett lite bättre. Jag har kollat på playstation 4 gold wireless, men dom verkar inte vara de bästa. Jag har även tittat på Trirron Kaiken Mono headset och dom verkar mer lovande, men det fans inte på lager hos Webbhallen. Jag vill inte lägga mer än en tusenlapp, då jag studerar och måste prioritera mina utgifter. Förslag på något bra headset under 1000kr?
Citera
2014-12-16, 18:29
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Tjena, jag har kört med ett headset till min mobil till konsolen, men känner nu att jag vill ha ett lite bättre. Jag har kollat på playstation 4 gold wireless, men dom verkar inte vara de bästa. Jag har även tittat på Trirron Kaiken Mono headset och dom verkar mer lovande, men det fans inte på lager hos Webbhallen. Jag vill inte lägga mer än en tusenlapp, då jag studerar och måste prioritera mina utgifter. Förslag på något bra headset under 1000kr?

En personlig favorit. http://cdon.se/spel/playstation_wireless_stereo_headset_2-0-26577270
Citera
2014-12-16, 18:35
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
En personlig favorit. http://cdon.se/spel/playstation_wireless_stereo_headset_2-0-26577270

Det var dom jag pratade om i mitt första inlägg, men kollar man recensioner så är dom plastiga och inte alls bra. vad finns det för fördelar/nackdelar med dom?
Citera
2014-12-16, 18:44
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Det var dom jag pratade om i mitt första inlägg, men kollar man recensioner så är dom plastiga och inte alls bra. vad finns det för fördelar/nackdelar med dom?

Har köpt dom..
Sköna och bekväma att ha på sig..
Men tycker nog att det är lite för lågt ljud i dom..
Citera
2014-12-16, 18:46
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Citat:
Jaha det missade jag! Tycker personligen att dom ser riktigt snygga ut och har länge övervägt ett köp, men nu kanske jag borde låta bli då
Citera
2014-12-16, 18:56
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Har köpt dom..
Sköna och bekväma att ha på sig..
Men tycker nog att det är lite för lågt ljud i dom..

Snackar me polaren just nu, han säger: "men det är väl för fan bara höja"

Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
Jaha det missade jag! Tycker personligen att dom ser riktigt snygga ut och har länge övervägt ett köp, men nu kanske jag borde låta bli då

Jag hör honom riktigt bra, de är snygga och prisvärda. Jag sitter just nu och tvekar med pekaren på "köp"

Edit: beställde dom nu, jag kan återkomma med en liten recension när jag testat dom, om så önskas.
Senast redigerad av vaginalprolaps 2014-12-16 kl. 19:20.
Citera
2014-12-16, 19:12
Medlem
Electroworld.se har en kampanj där de erbjuder Playstation camera för 449 kr. Undrar om det är rätt tillfälle att slå till då jag har pengarna. Eller bör man vänta till mellandagsrean för eventuell prissänkning?
Citera
2014-12-16, 19:30
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Tänkte bara ta och tipsa om remoteplay som nu är portat till android.
http://forum.xda-developers.com/android/apps-games/ps4-remote-play-t2929147

Körde in detta på min Asus TF300t igår och fungerar fint.
Måste bara försöka få min DS4 synkad med min tablet nu, men har redan hittat en workaround som jag ska testa ikväll.

Edit: Kan tilläggas att jag kör en Android 4.2 CFW samt att den är rootad men enligt vad jag kan hitta så krävs inte detta. Bara att dra ner .apk'n och installera så ska det fungera på stock Android.

Men funkade det med Dualshock 4?
Citera
2014-12-16, 19:35
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidum1
Electroworld.se har en kampanj där de erbjuder Playstation camera för 449 kr. Undrar om det är rätt tillfälle att slå till då jag har pengarna. Eller bör man vänta till mellandagsrean för eventuell prissänkning?

Bra tips. Tack!

Vad gäller hörlurar så har jag personligen mina vita Steelseries Siberia V2 kopplade via en liten "y-förenare" (mic + hörlur -> ett 3,5 mm uttag) från Teknikmagasinet för 79:-. Funkar huuuur bra som helst. Bra ljud, kompisarna är mycket glada över ljudet och det går att skjuta in miccen om man använder headsetet för t ex vanligt lyssnade hemma (i mitt fall ljudböcker och P3 podds).

http://www.inet.se/files/img/max/6303425_0.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in