• 1
  • 2
2010-11-25, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnanimity
Massor av bensyolperoxid som t.ex. Basiron kommer göra susen, se bara till att du inte är överkänslig. Köp en variant med så låg koncentration som möjligt och kleta verkligen in det i ansiktet tills du ser ut som Casper. Använd också mycket oljefri fuktkräm för att ansiktet inte ska bli torrt.

Mer info: http://www.acne.org/regimen.html

Jag blev helt ren i ansiktet av det här. Men det har vissa nackdelar, som blekta sängkläder t.ex. Sen tror jag inte att man måste följa precis allt på hemsidan till punkt och pricka och jag tar inte ansvar för eventuella bieffekter. Jag är alltid lite nojjig för att använda för mycket av ett medel. Men jag gör det ändå med basiron.

+1, ös på med basiron, glöm inte att återfukta huden, akta kläder och lakan

Din huskur med äpplen osv lät bara dumt, detta är det som hjälper.
Citera
2010-11-25, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luckys
Hallå, jag har helt tröttnat på min acne och därför har jag spenderat hela dagen genom att leta efter något som ska hjälpa mot detta problem. Jag har prövat alla möjliga krämer men helt utan resultat.

Jag hittade denna guiden - Acne free in 3 Days på internet, vilket jag ska testa imorgon.

I helhet så går metoden ut på följande:
Jag kommer käka 10 röda äpplen varje dag och dricka ungefär 1,5 liter vatten, dvs jag kommer fasta. Sedan ska man igentligen göra en ändtarmsrensning, men detta steget ska jag skippa då jag inte tycker det är speciellt trevligt att trycka upp föremål i analen. Sedan ska man ha en ricinolja i ansiktet i slutet av varje dag. På sista dagen kommer jag att dricka 2 matskedar olivolja.

Bilder från början och slut tänkte jag lägga upp här för att se mitt resultat, en liten vägning tänkte jag också lägga upp för att se hur mycket jag kommer gå ner i vikt.

Finns det någon annan som prövat denna metoden som fått den att fungera?

kan du inte göra en ändtarms-sköljning också snälla ????
Säg att du gorde det till doktorn sen med en ledsen min så får du en tub basiron
Citera
2010-11-25, 12:50
Medlem
Artygs avatar
Du blir inte aknefri på 3 dagar. Jo, kanske om du har 1 finne.
Jag har en fått en finne på kinden, försvinner den imorgon så är jag aknefri på...en dag.
Citera
2010-11-25, 12:51
Medlem
ubersantas avatar
R&S -> M&H

/mod
Citera
2010-11-25, 13:35
Bannlyst
1. Köp den starkaste basiron 10% använd ordenligt varje kväll, tvätta av och smörj in dig med en återfuktare på morgonen.

kör detta så länge du har akne kvar, 2-4 veckor

2.Inhandla en akne/por-masks tvätt och använd morgon och kväll, inhandla en bra scrub och använd 2-3 gånger i veckan, inhandla en riktigt bra återfuktare som passar din hy, inhandla en bra ögon creme, samt om du vill ansiktsvatten, och som sagt återfukta morgon och kväll,

Du kan även börja sola försiktigt för att "dölja" och se fräschare ut.

Detta är vad jag alltid kört med och det brukar alltid lyfta folks ansikten med ett par poäng
Citera
2010-11-30, 22:59
Medlem
kniv0chgaffels avatar
Den där kuren verkar inge vidare eftersom TS antagligen har svultit ihjäl nu. Nejmen seriöst, upp med bild!
Citera
2014-12-16, 13:14
Medlem
10 äpplen om dagen kan inte vara bra för magen
Citera
2014-12-16, 17:38
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
10 äpplen om dagen kan inte vara bra för magen
Nej. Hen är nog död nu fyra år senare. Och vi fick aldrig veta vad som hände med finnarna och tarmrensningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in